Sturee Svart 7.November.2009 Link til dette innlegget Svart 7.November.2009 det er fire takt, som gjør den tung, en suzuki 3,5hk gammel motor kan en på 10 år bære med 1 hånd. Link to post
trikkern Svart 7.November.2009 Link til dette innlegget Svart 7.November.2009 Påhengsmotor? Ja, dere kommer garantert i avisa til sommeren! Link to post
hifo Svart 7.November.2009 Link til dette innlegget Svart 7.November.2009 ikke ta skagenturen uten følgebåt da.. dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Hobby 430 Sport Svart 7.November.2009 Link til dette innlegget Svart 7.November.2009 hvorfor ikke sette på en sånn 12Volts vissp da O Erland med båtførerbevis Link to post
Wasco Svart 7.November.2009 Link til dette innlegget Svart 7.November.2009 hvorfor ikke sette på en sånn 12Volts vissp da Hvorfor bruke elektrisk visp? Det holer vel lenge med en slik en... Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
fernanda Svart 8.November.2009 Link til dette innlegget Svart 8.November.2009 Flott skute der gutter. Minner meg om noe tilsvarende vi gjorde da vi var yngre...., den skuta het lille rosin og sank raskere enn vi klarte å komme ombord etter sjøsetting. Så det ble til at vi kledde henne med plast utvendig....... Mitt forslag til navn, er relatert til deres første forsøk på vannet med skuta, og da bør båten hete Lekkus Fernanda Båthilsen fra Fernanda. Link to post
Kulingen Svart 23.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.November.2009 Ja, da er vi blitt "kjendiser" Artikkel på tilsjss.no Bare å lese....:) Link to post
trikkern Svart 23.November.2009 Link til dette innlegget Svart 23.November.2009 Det er bra gutter! Nå kan vi skryte av at vi kjenner noen kjendiser! Navnet ble "Maria"? kult! Nesten som Columbus' "Sankta Maria". Kan bli verdensomseiling da? Hva blir neste skritt i utviklingen? Noe på gang? Link to post
Kulingen Svart 24.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.November.2009 Neste skritt er å lage sitteplasser/benker, og s¨tette den med farm 100, slik at den blir tett.. Link to post
Sturee Svart 26.November.2009 Link til dette innlegget Svart 26.November.2009 er det ordnet noe med stabiliteten? Link to post
Kulingen Svart 26.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.November.2009 Nei, ikke ennå.. Men har tenkt å gjøre det snart.. Link to post
Wasco Svart 27.November.2009 Link til dette innlegget Svart 27.November.2009 Gott å høre at prosjektt fortsatt lever Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
index Svart 27.November.2009 Link til dette innlegget Svart 27.November.2009 Det store spørsmålet er vel om den overlever helt ut til holmen.... Husk redningsvester, og gjerne også følgebåt! "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Wasco Svart 27.November.2009 Link til dette innlegget Svart 27.November.2009 Gutta har jo hele vinteren på seg til å gjøre farkosten tett og stabil, så jeg tror nok det kommer til å gå bra.... Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Kulingen Svart 12.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2010 Hei Lenge siden sist oppdatering, pga. kulde og jul. Men i dag trosset vi kulden (- 12) og bygget videre. Idag satte vi båten i en slags krybbe (vinterlagring ) og forsterket akterspeilet. Deretter satte vi på en påhengsmotor , Honda 2,3 hester Vi avsluttet dagens økt med en skål , men bare julebrus Så, prosjektet fortsetter i beste velgående!! Link to post
Wasco Svart 13.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2010 Godt å høre at det er liv i de unge skipsrederne, og at drømmen om overfart til holmen fremdeles lever.. Dette kommer til å bli årets sjøsetting. PS...husk fruktchampagne til dåpen Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Kulingen Svart 13.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2010 Dette kommer til å bli årets sjøsetting. Ja, vi ser fram til det... Fikk ikke tatt noen bilder igår, men det kommer nok snart Link to post
Tine IV Svart 13.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2010 Forslag til navn... Siden den har rett akterspeil ... Gran Banks Det var jo et passende navn ,med tverr hekk og å rette linjer så var ikke det dumt forslag Tine IV Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Kulingen Svart 16.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2010 Hei Da kommer vi med en bildeoppdatering... Liste over ting vi har gjort: Gitt båten nytt navn, til " B". (oppkalt etter megayachten "A") Forbedret sitteplasser. Forsterket akterspeil Laget feste for fender. Litt bilder: Festeanordningen for fender, litt primitiv, men vi er fornøyd... Dette ligner båt, gitt! I fint driv Farris-skål! Nok en vellykket arbeidsdag Link to post
wilhelmb Svart 17.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2010 Flotte greier... 5-6 spiker gjør susen. Hadde det ikke vært morsomt å tenke seg om, og heller komme med brukbare løsninger? Ikke gjør ALT på enkleste mulige måte, for det enkleste er ikke bestandig det beste. Link to post
Noflow Svart 17.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2010 kommer dette til å flyte med en person og motor da? Link to post
SandAnker Svart 17.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2010 Når blir sjøsetting? ikke minst første tur, kommer til og radig denne her....Hehehe Link to post
Kulingen Svart 19.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2010 SandAnker: Sjøsetting blir til sommeren...;) Wilhelmb: Her er bilde av boksen som ligger over spikerne og som skjuler at løsningen er primitiv...;) Slik ser det ut for møtende fartøy Dal-z: Vi har testet båten på vannet, og den lå fint i 5 dager..;) Link to post
Seilaren Svart 19.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2010 Dette er jo rett og slett helt fantastisk... :lol: Nesten som jeg skulle ha gjort det selv... God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
MagneO Svart 20.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2010 Kanon! Nesten så jeg får lyst å bygge en slik selv! Mvh Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn