Jump to content

Størrelse på kabel


teris

Recommended Posts

Det var nokon som snakka om å blande saman areal og diameter her. Men kva er den "rette" måleeininga når det er snakk om størrelse på ein kabel.

 

Desutan står det ikkje noko på dei kablane som eg har så dei må eg i tilfelle måle med ein linjal, og då vert det svær unøyaktig viss eg skal rekne det om til areal.

 

Trur eg har ein rull med litt 3fase kabel liggande. Er denne kraftig nok?

Link to post
Share on other sites

Det var nokon som snakka om å blande saman areal og diameter her. Men kva er den "rette" måleeininga når det er snakk om størrelse på ein kabel.

 

Desutan står det ikkje noko på dei kablane som eg har så dei må eg i tilfelle måle med ein linjal, og då vert det svær unøyaktig viss eg skal rekne det om til areal.

 

Trur eg har ein rull med litt 3fase kabel liggande. Er denne kraftig nok?

Den rette måle enheten på en kabel er mm2 ( kvadrat millimeter )

 

Hvis du har en 3 fas kabel liggende, så vil du sannsynligvis kunne lese av størrelsen på kabelen på kabelens ytterkappe. Har skal denne stå påtrykkt.

Link to post
Share on other sites

Viss ikkje eg hugser feil så var det nokon som anbefalte ein kabel på 10 kvadrat millimeter. Og sia eg ikkje har leidningar som det står hverken kvadrat eller diameter på, så må eg jo måle dei. Og eg funne ut at viss arealet av ledningen skal vere 10 kvadrat millimeter så må diameteren på ledningen vere 11 millimeter. Høres dette riktig ut.

 

Eg sette opp ei likning med utgangspungtet pi*radius i andre.

Link to post
Share on other sites

Viss ikkje eg hugser feil så var det nokon som anbefalte ein kabel på 10 kvadrat millimeter. Og sia eg ikkje har leidningar som det står hverken kvadrat eller diameter på, så må eg jo måle dei. Og eg funne ut at viss arealet av ledningen skal vere 10 kvadrat millimeter så må diameteren på ledningen vere 11 millimeter. Høres dette riktig ut.

 

Eg sette opp ei likning med utgangspungtet pi*radius i andre.

En kabel 11 mm i diameter er vel ca 90 kvadrat mm i tykkelse.

Likningen din stemmer, men utførelsen er værre...... :wink:

Link to post
Share on other sites

Har sett over innleggene til Sinten og skal prøve å gi NOEN hint:

 

"Kor tykk kabel treng eg mellom batteriet i båten min (12v) og dynamoen/generatoren i Suzukien?

Dynamoen produserer vel 13volt og 80watt (6,15 amper)."

 

Svar: Med kun 13 volt ut av dynamoen i motoren din, vil batteriene få for lite ladespenning! Sjekk denne spenningen med et nøyaktig voltmeter mens motoren går og er tilkoblet batteriet (oppladet!)

Spenningen bør være ca. 14,4 volt. Se tidligere innlegg om lading i basen.

 

"ca 6meter lang kabel skulle nok holde. (fram og tilbake) Eg fant nokon leidningar for fast instalasjon innandørs, det skulle vel vere kraftig nok. Eg meiner, det er jo ikkje noko startmotor eller noko slikt, så noko kraftigare leidningar skulle nok ikkje vere nødvendigt. Men denne leidningen er litt stive og klomsete. "

 

Svar: Hvis du IKKE har elektrisk start på motoren din, hva skal du da bruke batteriet til?? Hvis det kun er til noe lys (lanterner, ekkolodd og slikt), behøver du ikke så tykk kabel. Vil tro at 6 kvadrat millimeter (q) burde holde mellom motor og batteri.

 

"Eg fant også ein gamal leidning som sansynlegvis har vore festa til ein lampe. Men ei lyspære trekker jo ikkje meir en 50watt og dynamoen genererer 80watt, så den leidningen vert nok for spinkel."

 

Svar: Hvis den ledningen har vært brukt til ei lyspære på 230 volt var strømmen i så fall kun 0,126 ampére (Ampére = watt/spenning) Ved 12 volt vil strømmen ha vært ca. 4,17 ampére for den 50 watts lampa... Som du ser vil strømmen øke temmelig mye hvis spenningen synker OG effekten i watt skal opprettholdes...

 

"Men den leidningane som går ut frå dynamoen er jo ikkje meir enn 3mm. Kvifor skal eg då plutselig ha ein med 8mm. Det er jo ikkje noko vits i for dei leidningane som går ut frå dynamoen vil jo "ryke" først uansett. Og dessutan ville vel ikkje Suzuki ha brukt for tynne leidningar, eller?"

 

Svar: Nei da, du tenker forsåvidt riktig, MEN: Hvis du skal føre denne ledningen et stykke fra motoren (du antydet 6 meter) vil spenningsfallet i den ledningen bli høy (se tidligere forklaringer).

 

"Det var nokon som snakka om å blande saman areal og diameter her. Men kva er den "rette" måleeininga når det er snakk om størrelse på ein kabel.

Desutan står det ikkje noko på dei kablane som eg har så dei må eg i tilfelle måle med ein linjal, og då vert det svær unøyaktig viss eg skal rekne det om til areal."

 

Svar: Den korrekte målestokken for kabel i dette tilfellet er KVADRAT MILLIMETER. (q)

Å måle med lineal blir vel litt unøyaktig... Ei skyvelære hadde vært bedre!

 

"Trur eg har ein rull med litt 3fase kabel liggande. Er denne kraftig nok?"

 

Svar: DET beror på hvor stort kabeltverrsnitt er!

Siden du lurer på forholdet mellom lederdiameter og "kvadrat millimeter" har du noen eksempel HER

Eller et hint:

1 q = 1,1 mmØ - 2,5 q = 1,78mmØ - 4 q = 2,26 mmØ - 6 q = 2,76 mmØ - 10 q = 3,57 mmØ - 25 q = 5,62 mmØ - osv.

 

(Forklaring: 1 q = 1,1 mmØ betyr: En leder med 1 kvadrat millimeter areal har en DIAMETER på 1,1 millimeter... OK? )

Link to post
Share on other sites

Snakk om detaljert forklaring. Men eg har forså vidt funne ut av det meste no. Skal ta ein titt i alle bygninger på eigendommen å sjå om eg finn nokon kablar som er eigna, eller så får eg ta ein tur på Clas Ohlson.

 

Til Marwin:

Du lurer på kva eg skal bruke batteriet til, vel svaret er stereo og lyskastar. No vert det nye spørsmålet kva leidning skal eg bruke her? Stereoen trekker vel nesten ikkje straum i det heile tatt, 2 amper på det meste har eg høyrt. Så her går det vel fint med den leidningen som er for fastinstalasjon, eller? Same leidningen bør vel funke på lyskasteren også (55 watt), eller?

 

Eg har prøvt meg litt med "Beregn kabeltverrsnitt-kalkulatoren" kva skal eg føre inn på "Max. tilltatt spenningstap (V):" det skal jo helst ikkje vere noko som helst, for det er jo allerede ein volt for lav spenning. Eg prøvte med å skrive inn 0,1 og då fant kalkulatoren ut at eg trengte eit tverrsnitt på 7.38 kv. mm .Går det ann at eg strekker meg så langt som til 6 kv. mm

Redigert av Sinten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

I andre tråder (og ellers av proffe anbefalinger) sies det at du ikke bør bruke mindre enn 2,5 kvadrat. (Mye p.g.a. mekanisk slitasje o.l.)

Hvis du bruker kalkulatoren og sier 0,2 volt i spenningstap, blir svaret 2,4! Altså 2,5 kvadrat. Og 0,2 volt i tap til en lyskaster vises nesten ikke i ditt tilfelle.

mellom motor og batteri vil jeg ha brukt 6 kvadrat i ditt tilfelle.

Link to post
Share on other sites

jøss, oppdaget ikke dette før nå.... takk skal du ha! :

Så forresten at strandebarmen holder stand mot pioneer i den pollen. Gratulerer med forspranget. :flag:

 

Ellers ville jeg fulgt rådet til Marvin og brukt 2,5 kvadrat til alle forbrukere og 6 kvadrat til batteriet. Kjøp 2-lederkabel, da får du med jord i samme kabel, mindre rot....

Husk å bruke gode kabelsko, ta gjerne og legg på krympestrømpe etter de er klemt fast

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...