Anders_K Startet 8.Desember.2009 Del på Facebook Startet 8.Desember.2009 Hei. Som topic sier lurer eg på hvordan eg får av svinghjulet på en tohatsu 5hk? Det er ikke plass til ters for å få det av. Men ser det ser ut som det er hull til å sette skruer nedi for å løsne.. Bare tenker på at eg ikke ødelegger noe når eg skal ta det av.. Noen som vet ? Mvh Anders Sitér dette innlegget Mvh Anders_K Prosjekt Halco Link to post
grønningen Svart 8.Desember.2009 Del på Facebook Svart 8.Desember.2009 prøv å sette mutteren løst på igjen også banker du litt forsiktig med en hammer på toppen, det er ofte ikke mer som skal til. men det er jo mange typer av terser, kan denne brukes f.eks. http://biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-v...skiveavtrekker/ Sitér dette innlegget Gir max og auke itte kvart Link to post
SeaRaymond Svart 8.Desember.2009 Del på Facebook Svart 8.Desember.2009 (redigert) ett kakk på mutteren er ofte det som skal til når den er løsnet litt, ofte er muttern lings, venstregående gjenger, men her er vel mutteren allerede løs etter hva jeg her forstår. en fem hester er ikke så tung, få noen til å holde motoren opp fra gulvet etter svinghjulet mens du slår på mutteren og jeg tenker det løsner. Redigert 8.Desember.2009 av SeaRaymond (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Anders_K Svart 8.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Desember.2009 Takker for svar Skal prøve i morgen og se hva eg får til. Så skal eg si hvordan det gikk Mvh Anders Sitér dette innlegget Mvh Anders_K Prosjekt Halco Link to post
Honduras Svart 9.Desember.2009 Del på Facebook Svart 9.Desember.2009 Jeg tok nylig av svinghjulet på en 40hk Yamaha som skal ha svinghjulsavdrager med tre bolter på. Det har jeg ikke, men skrudde ned tre vognbolter i hullene. Deretter kunne jeg bruke en vanlig tre-armet ters hvor jeg huket armene inn under hodet på vognboltene. Gikk så fint så... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Anders_K Svart 9.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Desember.2009 Hei igjen Nå er svinghjulet av og motoren demontert. Svinghjulet løsnet lett, satt mutteren på igjen, holdt fast i svinghjulet og banket forsiktig på mutteren, da løsnet det.. Eg tenkte på en ting i samme slengen, går det evt å frese av toppen for høyere komp og kanskje økt effekt? Bare sånn på gøy Mvh Anders Sitér dette innlegget Mvh Anders_K Prosjekt Halco Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.