hifo Svart 31.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2009 Dersom dette kan gi Redningsselskapet et image som gjør det enklere for folk å forstå hvem vi er, så vil det gi større inntekter på sikt enn de millionene det eventuelt vil koste. millioner ja.. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Mouche Svart 31.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2009 ..., og derfor kan endres gradvis uten ekstra kostnader. " Uten ekstra kostnader ja..... Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Capitaine Svart 31.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2009 Regner med at alle dere som sier at det koster så mye å bytte logo har egen erfaring med å lede slike prosjekter? Dere får bare unnskylde at jeg er lei av all synsing fra folk som egentlig ikke har greie på det de snakker om. Jeg vil tro at et logo bytte for NSSR koster noen hundre tusen kroner. Her er svaret fra NSSR:"Det er korrekt at vi diskuterer flere tiltak for å modernisere organisasjonen etter 118 år med nesten uendret grafisk profil. Dersom dette kan gi Redningsselskapet et image som gjør det enklere for folk å forstå hvem vi er, så vil det gi større inntekter på sikt enn de millionene det eventuelt vil koste. Jeg registrerer at det eksisterer en viss uoverensstemmelse mellom enkelte medlemmer av baatplassen.no og Redningsselskapet over hvor mye en eventuell profil-/logoendring vil koste. Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 31.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2009 Vi er så storsinnede at vi unnskylder ham vel? Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 31.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2009 Du virket så veldig kunnskapsrik i dine kommentare, så jeg hadde håpet at du ville dele din kunneskap med oss, både om hvordan NSSR driftes og hvordan de bør bygge sitt varemerke (eller bytte logo) så jeg gledet meg til å høre dine tanker om dette selvfølgelig er han unnskyldt...selv med slike sleivete kommentarer... Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 31.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2009 Takk for mail referatet. Det understreker nettopp mitt poeng. Et logo bytte kan gjøres svært billig. Selv nssr skriver det i sin mail. Beklager om du oppfattet mitt spørsmål til deg nimbuster som sleivete. Jeg ser gjerne at du deler din kunnskap med oss. Det er for meg poenget med dette forumet. Her er vi mer opptatt at å lære enn å rakke ned på andre. Og hva er vel mer givende enn noen som fremstår som kunnskapsrike også deler sin kunnskap her? Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 31.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2009 Jeg er nok ikke så smart. Det er derfor jeg har så lite penger i banken. Men såvidt jeg kan huske, er det en viss forskjell på et par hundre tusen og et par millioner. Men jeg er glad hvis du kan opplyse meg Bittebitteliten. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 31.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2009 Et logo bytte kan gjøres svært billig. Selv nssr skriver det i sin mail. Hva sier de om dette? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 31.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2009 Siste setningen i sitatet fra nimbuster. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 31.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2009 Nimbuster: hvem i nssr har sendt deg denne mailen? Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 1.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2010 nå skriver de vel at det kan gjøres billig \nesten kostnadsfritt hvis man IKKE bytter logo? men heller en knapt merkbar forandring.. på en annen side så kan det også hende bitteliten har rett ang prisen på logobytte og de tar feil. vet vi hvem som estimerer prisen for NSSR? ? Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
2nd Trikker'n Svart 1.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2010 Hvem er dette? Eller dette - mon tro Dette kan være redningsselskapet eller hva? Den kjenner jeg - og de gjør en fantastisk jobb. De vil jeg støtte Men det er klart - uansett hva de velger så vet alle om 10 år hvem det er. Spørsmålet er: Hvor lang tid tar det å tjene inn igjen omkostningene til ny profil? Veldig lang tid om du spør meg, Jeg tror ikke noen tenker som så at - du verden for en fin logo. Dem må jeg finne ut hvem er så jeg kan støtte dem. Eller, så kjedelig logo de har - nei nå støtter jeg ikke dem lenger. De som aldri har sett logoen i dag, kommer neppe til å se den i fremtiden heller. Husk at statens rep. i Aker fikk regning på 700 000 for konsulent hjelp til å forklare sjefen hva hun hadde/hadde ikke gjort. Sitér dette innlegget Link to post
Farco Svart 1.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2010 De som aldri har sett logoen i dag, kommer neppe til å se den i fremtiden heller. Da vil jo støtten dø ut med oss(?) Sitér dette innlegget Farco AS, Kabelgata 37 C, 0580 Oslo - Tlf. 22 65 53 20 - e-post: Link to post
2nd Trikker'n Svart 1.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2010 Da vil jo støtten dø ut med oss(?) Hei og velkommen Farco. Jeg får gjøre som politikerene og førsøke å forklare hva jeg egentlig mente. (Husk at det var skrevet 03:33 i dag tidlig ) De som ikke har lagt merke til logoen - og vet hva NSSR stårfor, vil neppe oppfatte det pga. en ny image. Sitér dette innlegget Link to post
skibsplast ohoi Svart 1.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2010 Det at denne tråden er en av de mest aktive i julen viser at logoskifte kan skape nytt engasjement rundt et foretak. Jeg tror ikke det er slik at et styre, eller en bedriftsleder tar en titt på kontoen, og finner ut at her er det for mye penger, og at den raskeste og mest idiotiske måten å bruke disse opp er å bytte logo Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
Farco Svart 1.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2010 (Husk at det var skrevet 03:33 i dag tidlig ) Husk at mitt noe flåsete inlegg var skrevet 10.00 idag. Forøvrig mener jeg at institusjoner av denne typen ikke bør bytte logo. Jeg tror NSSR er bedre tjent med å fremstå som en tradisjonsbærende organisasjon enn et strømlinjeformet firma. (Selv om navnet inneholder ordet "selskap".) Sitér dette innlegget Farco AS, Kabelgata 37 C, 0580 Oslo - Tlf. 22 65 53 20 - e-post: Link to post
sy-kos Svart 9.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2010 Jeg er helt enig med de som mener at logoendring er tullete og bare bortkastede penger. Anbefaler alle som er imot at Redningsselskapet skal bytte logo å sende en mail til selskapet med en klar melding om hva man synes. Påvirking er lettere før prosessen har kommet for langt slik at prestisje kommer inn i bildet. Da blir det ofte fastlåste posisjoner. Har selv sendt en mail. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 9.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2010 Anbefaler alle som er imot at Redningsselskapet skal bytte logo å sende en mail til selskapet med en klar melding om hva man synes. Hvis ikke de har såpass gangsyn at de klarer å se dette selv uten å sende en e-post betyr det vel at " blårussen " har tatt over styringa i selskapet. Sitér dette innlegget Link to post
ErnstL Svart 18.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2010 Bare så det er sagt - både pressetalsmann og kommunikasjonssjef i Redningsselskapet (undertegnede) har stor glede av å følge mange av debattene på baatplassen. Men for min del så synes jeg debatten er fin og balansert uten vår innblanding. Vi er glad for alle ideer om hvordan vi kan bli bedre for båtbrukerne. Selv om jeg er det enkelte foraktelig omtaler som "blåruss", så er jeg født i Honningsvåg (Finnmarks perle) og har vokst opp en halv meter under flomålet med storhavet piskende på vinduene. Verken oppvekst i en fiskerfamilie eller eksamen fra BI kan alene regnes som kvalifiserende eller diskvalifiserende i forhold til en lederjobb i Redningsselskapet. Men alle vi som jobber her er glade i organisasjonen og ønsker at den skal overleve i alle fall i 120 år til, akkurat som medlemmene og brukerne synes å mene. Kos dere med den videre debatten! Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 18.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2010 Fin å høre direkte førstehåndsinformasjon. Kan jeg spørre om hva som ønskes oppnådd ved å endre logo? Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet_1 Svart 12.April.2010 Link til dette innlegget Svart 12.April.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 12.April.2010 Link til dette innlegget Svart 12.April.2010 (redigert) Som tidligere kjent har faktisk store seriøse selskap som GE og Rolls Royce har beholdt sine gamle logoer. Det hadde vært fint om du i det minste forholdt deg til fakta GE's logo utvikling RR logo utvikling Jeg vil tro at det som ønskes oppnådd med endret logo eller profil er økt oppmerksomhet og derigjennom økte inntekter. Redigert 12.April.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet_1 Svart 12.April.2010 Link til dette innlegget Svart 12.April.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 12.April.2010 Link til dette innlegget Svart 12.April.2010 (redigert) I følge siste tilgjengelige årsrapport så hadde de ca 400 millioner i papirer og ca 300 millioner i innskudd i bank så forhåpentligvis er det fortsatt noe igjen. Å trykke opp nytt brevark, konvolutter osv osv er vel noe som man må gjøre med jevne mellomrom uansett endring, eller ikke, av logo samt at den fokus det vil bli i forbindelse med mulig endring av logo også kan muligens ha en inntektsside er også mulig så alt i alt tror jeg ikke prisen blir fullt så høy som mange her hevder, men aksepterer fullt ut at mange her har langte bedre kunnskap og forståelse på dette området enn det jeg har. Riktignok står det på deres hjemmeside at; Som kjent så har redningsselskapet over lengre tid hatt en presset økonomi, å ledelsen har gått ut med at hvis det skal bli billigere å drifte skøytene er vi nødt til å prøve et prosjekt der det ikke kommer til å være skipper ombord. Det er mye tryggere å sparke skipperen enn maskinisten, for navigatører kan som kjent ikke skru så mye motor. Dette gjelder da spesielt fartøyer av Emmy Dyvi klassen da disse har kranglete Mitsubihi motorer og RS Ulabrand som også opplever litt mye motorproblemer. Det vil ikke lengre kalles maskinsjef heller så distinksjonene med 4 striper blir byttet ut med 3 siden da trenger ikke maskinsjefen å bli lønnet som maskinsjef siden han da er 1. maskinist. På skøyter der de har maskinassistent ombord blir ikke dette endret så mye disse vil få 1 stripe. På skøytene med kokk, blir kokken erstattet av en rett i koppen maskin. For de som trenger å snakke med en skipper kan dette gjøres på redningsselskapetsservice telefon 0216 mellom 08.00-16.00 Men siden dette er skrevet 1.april så velger jeg å tro at dette er en aldri så liten spøk! Redigert 12.April.2010 av Mouche (see edit history) Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
OT-flyktning Svart 12.April.2010 Link til dette innlegget Svart 12.April.2010 Er det fortsatt mange som trykker opp brevark? Hos oss lastes malen inn i datamaskinen/skriveren og så kjøpes det bare hvite ark. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.