Jump to content

Redningsselskapet vurderer å bytte logo

tom-ass

Redningsselskapet vurderer å bytte logo.  

386 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Regner med at alle dere som sier at det koster så mye å bytte logo har egen erfaring med å lede slike prosjekter?

Dere får bare unnskylde at jeg er lei av all synsing fra folk som egentlig ikke har greie på det de snakker om.

Jeg vil tro at et logo bytte for NSSR koster noen hundre tusen kroner.

Her er svaret fra NSSR:

"Det er korrekt at vi diskuterer flere tiltak for å modernisere organisasjonen etter 118 år med nesten uendret grafisk profil. Dersom dette kan gi Redningsselskapet et image som gjør det enklere for folk å forstå hvem vi er, så vil det gi større inntekter på sikt enn de millionene det eventuelt vil koste.

Jeg registrerer at det eksisterer en viss uoverensstemmelse mellom enkelte medlemmer av baatplassen.no og Redningsselskapet over hvor mye en eventuell profil-/logoendring vil koste. :giggle:

Takk for mail referatet. Det understreker nettopp mitt poeng. Et logo bytte kan gjøres svært billig. Selv nssr skriver det i sin mail. Beklager om du oppfattet mitt spørsmål til deg nimbuster som sleivete. Jeg ser gjerne at du deler din kunnskap med oss. Det er for meg poenget med dette forumet. Her er vi mer opptatt at å lære enn å rakke ned på andre. Og hva er vel mer givende enn noen som fremstår som kunnskapsrike også deler sin kunnskap her?

Hvem er dette?

logo1_custom.gif

Eller dette - mon tro

logo2_custom.png

Dette kan være redningsselskapet eller hva?

logo3_custom.png

Den kjenner jeg - og de gjør en fantastisk jobb. De vil jeg støtte

redningsselskapet_stor.gif

Men det er klart - uansett hva de velger så vet alle om 10 år hvem det er. Spørsmålet er: Hvor lang tid tar det å tjene inn igjen omkostningene til ny profil?

Veldig lang tid om du spør meg, Jeg tror ikke noen tenker som så at - du verden for en fin logo. Dem må jeg finne ut hvem er så jeg kan støtte dem.

Eller, så kjedelig logo de har - nei nå støtter jeg ikke dem lenger.

De som aldri har sett logoen i dag, kommer neppe til å se den i fremtiden heller.

Husk at statens rep. i Aker fikk regning på 700 000 for konsulent hjelp til å forklare sjefen hva hun hadde/hadde ikke gjort.

Det at denne tråden er en av de mest aktive i julen viser at logoskifte kan skape nytt engasjement rundt et foretak. :wink:

Jeg tror ikke det er slik at et styre, eller en bedriftsleder tar en titt på kontoen, og finner ut at her er det for mye penger, og at den raskeste og mest idiotiske måten å bruke disse opp er å bytte logo :lol:

River 350 med 10 hk mercury

Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet.

(Husk at det var skrevet 03:33 i dag tidlig :cheers_wine: )

Husk at mitt noe flåsete inlegg :newyearcheers: var skrevet 10.00 idag. :lol:

Forøvrig mener jeg at institusjoner av denne typen ikke bør bytte logo. Jeg tror NSSR er bedre tjent med å fremstå som en tradisjonsbærende organisasjon enn et strømlinjeformet firma. (Selv om navnet inneholder ordet "selskap".)

• 2 uker senere...

Jeg er helt enig med de som mener at logoendring er tullete og bare bortkastede penger. Anbefaler alle som er imot at Redningsselskapet skal bytte logo å sende en mail til selskapet med en klar melding om hva man synes. Påvirking er lettere før prosessen har kommet for langt slik at prestisje kommer inn i bildet. Da blir det ofte fastlåste posisjoner.

Har selv sendt en mail.

• 2 uker senere...

Bare så det er sagt - både pressetalsmann og kommunikasjonssjef i Redningsselskapet (undertegnede) har stor glede av å følge mange av debattene på baatplassen. Men for min del så synes jeg debatten er fin og balansert uten vår innblanding. Vi er glad for alle ideer om hvordan vi kan bli bedre for båtbrukerne.

Selv om jeg er det enkelte foraktelig omtaler som "blåruss", så er jeg født i Honningsvåg (Finnmarks perle) og har vokst opp en halv meter under flomålet med storhavet piskende på vinduene. Verken oppvekst i en fiskerfamilie eller eksamen fra BI kan alene regnes som kvalifiserende eller diskvalifiserende i forhold til en lederjobb i Redningsselskapet. Men alle vi som jobber her er glade i organisasjonen og ønsker at den skal overleve i alle fall i 120 år til, akkurat som medlemmene og brukerne synes å mene.

Kos dere med den videre debatten!

• 2 måneder senere...
Som tidligere kjent har faktisk store seriøse selskap som GE og Rolls Royce har beholdt sine gamle logoer.

Det hadde vært fint om du i det minste forholdt deg til fakta :smiley:

GE's logo utvikling

bcle-17.jpg

RR logo utvikling

Jeg vil tro at det som ønskes oppnådd med endret logo eller profil er økt oppmerksomhet og derigjennom økte inntekter.

Redigert av Bitteliten (see edit history)

I følge siste tilgjengelige årsrapport så hadde de ca 400 millioner i papirer og ca 300 millioner i innskudd i bank så forhåpentligvis er det fortsatt noe igjen.

Å trykke opp nytt brevark, konvolutter osv osv er vel noe som man må gjøre med jevne mellomrom uansett endring, eller ikke, av logo samt at den fokus det vil bli i forbindelse med mulig endring av logo også kan muligens ha en inntektsside er også mulig så alt i alt tror jeg ikke prisen blir fullt så høy som mange her hevder, men aksepterer fullt ut at mange her har langte bedre kunnskap og forståelse på dette området enn det jeg har.

Riktignok står det på deres hjemmeside at;

Som kjent så har redningsselskapet over lengre tid hatt en presset økonomi, å ledelsen har gått ut med at hvis det skal bli billigere å drifte skøytene er vi nødt til å prøve et prosjekt der det ikke kommer til å være skipper ombord. Det er mye tryggere å sparke skipperen enn maskinisten, for navigatører kan som kjent ikke skru så mye motor. Dette gjelder da spesielt fartøyer av Emmy Dyvi klassen da disse har kranglete Mitsubihi motorer og RS Ulabrand som også opplever litt mye motorproblemer. Det vil ikke lengre kalles maskinsjef heller så distinksjonene med 4 striper blir byttet ut med 3 siden da trenger ikke maskinsjefen å bli lønnet som maskinsjef siden han da er 1. maskinist. På skøyter der de har maskinassistent ombord blir ikke dette endret så mye disse vil få 1 stripe. På skøytene med kokk, blir kokken erstattet av en rett i koppen maskin. For de som trenger å snakke med en skipper kan dette gjøres på redningsselskapetsservice telefon 0216 mellom 08.00-16.00

Men siden dette er skrevet 1.april så velger jeg å tro at dette er en aldri så liten spøk!

Redigert av Mouche (see edit history)

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...