Jump to content

Redningsselskapet vurderer å bytte logo


tom-ass

Redningsselskapet vurderer å bytte logo.  

386 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Og så til de heklende vaffelstekende husmødrene: Ta en sjekk i NSSR's regnskaper så tror jeg du finner hvor mange kroner disse bidro med i totalen.

Akkurat den var vel ikke til motivasjon for husmødrene langs kysten :lol:


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

Kjære vene. Her sammenlignes norsk næringsliv med noen av verdens største banker i en næringslivskultur som er ganske så annerledes enn den nordiske. Det er enda mindre seriøst enn å sammenligne NSSR og Statoil. Kan ikke annet enn å av dette.

 

Holdningene er de samme, og det bekrefter du jo galant

 

Og så til de heklende vaffelstekende husmødrene: Ta en sjekk i NSSR's regnskaper så tror jeg du finner hvor mange kroner disse bidro med i totalen.

 

Der bekrefter du det igjen.

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

At det kom opp nå ble også litt spes. da jeg var i ferd med å overføre det innestående på BP kontoen (ca 15k) til dem. Tanken på at det kanskje holder til etpar timehonorarer for en logokonsulent gjør at jeg kvier meg...

Jeg forstår din skeptisk Ingar! Men uansett så er det vel kun dette selskapet som fortjener pengene.

Bygdetulling med båtførerbevis!

Link to post
Share on other sites

Om Ingar vil unngå skandale, gir han pengene til et HELT annet formål en NSSR iallefall.

Der har jo tydeligvis regnenissene fra BI tatt helt styringa.

 

Ellers er det hyggelig å få høre at ingen norske toppsjefer får noe de ikke har fortjent. Det var jammen betryggende å vite. :smiley:

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

[...]Og så til de heklende vaffelstekende husmødrene: Ta en sjekk i NSSR's regnskaper så tror jeg du finner hvor mange kroner disse bidro med i totalen.

 

Vel, uten "heklende vaffelstekende husmødre" kan nok NSSR pent stille seg i kø, sammen med alle de andre "restverdibergere". Er ett marked for slike også, men de kan nok da se langt etter frivillig innsats, statsstøtte, donasjoner og generell anseelse. Nå har jeg ingen økonomisk utdannelse, så jeg vet ikke hvordan godvilje og anseelse dukker opp på regnskapet, men blir de (NSSR) nødt til å velge mellom "nye 100 år som kystens helter" eller "en fet bonus"...

Link to post
Share on other sites

Tanken på at det kanskje holder til etpar timehonorarer for en logokonsulent gjør at jeg kvier meg...

Helt enig. Lag en meningsmåling hvor det settes opp mulige gode kandidater til å motta midlene. Kan være alt fra ungdomsarbeid til redning. Resultatet fra meningsmåling bestemmer hvem som skal få pengene.

Link to post
Share on other sites

Nå har jeg ingen økonomisk utdannelse, så jeg vet ikke hvordan godvilje og anseelse dukker opp på regnskapet, men blir de (NSSR) nødt til å velge mellom "nye 100 år som kystens helter" eller "en fet bonus"...

 

Så vidt jeg vet så er ikke goodwill penger som kan betale noen regninger og er kun en merverdi som identifiseres ved oppkjøp av et selskap så ser ikke helt hvor dette begrepet kommer inn i bildet her?

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Regner med at alle dere som sier at det koster så mye å bytte logo har egen erfaring med å lede slike prosjekter? eller synser dere bare?

 

Jeg synes dagens logo er utdatert. Nr 3 faller mest i smak hos meg.

 

Jeg syns ikke logoen er utdatert i den forstand at en oppgradering er på sin plass...men i tilfelle, hvorfor skulle logoen bli oppdatert? Noen som har et godt svar på det? At det koster "skjorta" er det vel ingen tvil om! Uansett må de svi av 2-3 mill. på dette...minst! Hvorfor? På grunn av en sterk konkurranse i markedet? Får de flere abonnenter av den grunn?

 

Ser du synser om hva et logo-skifte kan koste...uten st det betyr noe som helst i denne sammenheng.

 

Hvis de har for mye penger på bok, og går til det skritt å skifte logo så får de ikke 5 øre av meg utenom til det abonnenmentet jeg har. Tror mange vil la være å gi penger når de sender ut tiggerbrev heretter.

 

80 % av båtplassen er imot logoskifte, noe som er i tråd med folk flest sin oppfatning.

Redigert av nimbuster (see edit history)
Link to post
Share on other sites

At det koster "skjorta" er det vel ingen tvil om! Uansett må de svi av 2-3 mill. på dette...minst!

Ser du synser om hva et logo-skifte kan koste...uten st det betyr noe som helst i denne sammenheng.

da vet vi at du antakelig kan veldig mye mer om dette enn meg :yesnod: og at din synsing har mer å si i denne sammenheng enn min.

Hva baserer du din beregning på?

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

80 % av båtplassen er imot logoskifte, noe som er i tråd med folk flest sin oppfatning.

Nå drar du nok litt langt utpå havet her nimbuster. det er ca 250 stk som har stemt. Det er 10% av aktive medlemmer på Baatplassen, og hverken du eller noen av de 250 som har stemt har noen som helt grunn til å uttale seg på vegen av "folk flest".

 

Også er det jo ikke vi som bestemmer heller. Samme hva vi måtte mene.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Også er det jo ikke vi som bestemmer heller. Samme hva vi måtte mene.

 

Nei, men vi kan bestemme at vi ikke vil sponse en bedrift, tilsynelatende driftet og styrt utelukkende etter bedriftsøkonomiske prinsipper, med en eneste krone. Så får de heller tjene pengene sine på å tilby sine tjenester på ren kommersiell basis. Det er jo det de ønsker. :smiley:

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

bitteliten : da blir jo ingen meningsmåling utført i norge "gyldige" i dine øyne da? jeg vil som nimbuster tro bestemt at folk flest er imot slik forandring. tror ikke du det ? folk liker jo generelt ikke forandringer , og i alle fall ikke når det koster masse penger.

Redigert av hifo (see edit history)

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

NSSR's kontrollkomité er nå tipset om denne tråden.

 

Joda - meningsmålinger er nyttige. Men man skal være svært varsom med å hevde at man taler for "folk flest". Særlig basert på et skjevt og litet utvalg.

 

Suzuki - jeg er helt enig med deg. Det er helt frivillig å være kunde.

 

Dette er klippet fra årsrapportenfor 2008

 

Den store oppgaven framover blir å skaffe et

økonomisk grunnlag som gjør det mulig å fortsette

det gode fornyelsesarbeidet. Til tross for

aktiv myndighetskontakt, har vi ikke fått noen

reell økning i bidraget over statsbudsjettet i

2009, og vi har måttet redusere i antallet fast

bemannede redningsskøyter. Reaksjonene på

kysten har vært sterke, og vi fortsetter inn i

2009 med fortsatt kontakt med Storting og regjering,

i tro på at dette vil snu.

Arbeidet med en sterkere markedsretting av

virksomheten vår fortsetter, som en konsekvens

av at selskapet har fått trangere økonomiske

rammer. Vi ønsker å knytte brukerne av

våre tjenester tettere til oss, og har i 2008 utviklet

noen nye tjenesteområder som også kan

gi nye inntektskilder. Dette utviklingsarbeidet

videreføres i 2009.

På tross av de mørkere økonomiske skyene i

våre farvann, har optimisme og arbeidsglede

preget virksomheten i Redningsselskapet i

2008. Å planlegge og gjennomføre nødvendige

endringer og fornyelser krever sitt av oss alle,

og jeg er imponert over måten våre medarbeidere

og det frivillige apparatet har mestret de

nye utfordringene på.

Det gir en "flying start" på 2009.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

200 millioner kostet Statoil`s logoskifte siste gangen.......

 

Når Statoil ble til StatoilHydro droppet man logoskiftet og sparte 2 milliarder kroner

Nå tror jeg du blander litt epler og pærer. De 2 mrd de sparte var fordi de ikke byttet logo/visuell profil på bensinstasjonene. Det har de heller ikke gjort denne gangen. Den nye logoen/visuelle profilen (aka Husfliden) er ikke implementert på stasjonene. Den gang de ble StatoilHydro tenker jeg kostet i samme størrelsesorden som når de skiftet tilbake til navnet Statoil, men ny logo (ikke dråpen). Forøvrig skal stasjonenes dråpelogo oppdateres/moderniseres - vent i spenning

Link to post
Share on other sites

Jeg syns det er helt naturlig jeg, at Staten ikke ser det som sin store oppgave å sponse en bedrift som driftes etter rene bedriftsøkonmiske prinsipper med midler. Jeg skjønner mer og mer at Staten valgte å sette ned foten bla for spilleautomatene som NSSR betalte sine konsulenter, direksjon, hotellweekender & julebord og andre driftsutgifter med.

 

For egen del betyr det å kutte ut ethvert bidrag til NSSR, kommer båten min i nød, får det være opp til forsikringsselskapet mitt om båten berges, vrakes eller hva som skal skje. Går det så ille at jeg må plukkes opp av sjøen, setter jeg min lit til 330 Skvadronen. Der jeg også er med å betale omkostningene i noe mer tvungen form. :smiley:

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Hold dere fast!!! endringer og justeringer av logoer er nok langt mer vanligt enn man tror, de fleste merker og logoer har endret seg hvis man ser dette over tid.

 

sitat

I 2005 fikk Papaya i oppdrag å redesignet Norges Røde Kors’ logo og profilprogram. De færreste tenker vel over at den logo noen gang har endret seg, og det er et tegn på at vi gjorde det riktig. Likevel har det skjedd mye. Ordet «Norges» ble fjernet fra logoen – men ikke fra navnet – og reglene for bruk av logoen ble skjerpet. Arbeidet innebar utvikling av en elektronisk profilhåndbok og produksjon av logopakker for mer enn 400 lokallag, distriktskontorer og spesialavdelinger.

sitat slutt

 

 

f eks røde kors

 

 

så da kutter man ut Røde Kors også?

Link to post
Share on other sites

Suzuki: du kan nok være helt trygg på at redningsskøyta vil plukke deg opp av vannet uansett hvem eller hva du er så lenge det er en nødsituasjon.

 

HRS sender ofte ut skøyta før helikopteret scrambles. Husk at HRS er et statlig organ med budsjettansvar. Også de tenker kost/nytte.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

NSSR gjør narr av sine medlemmer. Det har jeg aldri registrert at Røde Kors har gjort. Har heller aldri registrert at Røde Kors driftes etter bedriftsøkonomiske prinsipper.

 

Så de får nok fortsatt sin skjerv fra meg i alle fall. Ikke mye, men sparer iaf litt på skatten... :smiley:

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...