Jump to content

Redningsselskapet vurderer å bytte logo


tom-ass

Redningsselskapet vurderer å bytte logo.  

386 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Synes det er greit å "flashe" logoen, så lenge identiteten blir opprettholdt. Selskapet har ikke hatt den høyeste stjernen, og trenger en "up-grade".

 

Selskapet står for mye bra, og kanskje dette kan bidra til ett annet fokus på selskapet.

enig i dette.....bytte av logo er ikke enbart en kostnad, det finns en oppside oxo :smiley:

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Å skifte logo vil ikke koste så allverden for Redningsselskapet - det kommer litt ann på hvor mye de skal gjøre med den visuelle profilen. Å sammenligne med Statoil er litt latterlig da dette er et vårt største internasjonale kommersielle selskap. Nå har de fått noen alternative logoer - så de kostnadene er tatt. Det er ikke sikkert det er nødvendig å skifte logo i en "big bang" for non-profit selskap - så en glidende utskifting vil i mine øyne være akseptabelt. Mal ny logo på skutene, bytt logo på blad, nettside og brevhode - så er mye gjort. Om det koster mye å bytte logo på interne systemer - lev med gammel logo til systemet skal oppgraderes eller byttes...

Link to post
Share on other sites

da får du opplyse oss hva dette skulle\skal koste posten.??

 

logoendring av store selskaper er dyrt.

Omprofilering av Posten koster helt sikkert veldig mye penger. Posten er et selskap med mange tusen ansatte i mange land. Men å sammenligne NSSR med Posten eller Statoil må i beste fall skyldes totalt mangel på kunnskap om både de store selskapene og NSSR. NSSR er en liten pølsekiosk om man sammenligner med Posten og NSSR.

 

NSSR har 16 skøyter med fast mannskap, 10 skøyter med frivillig mannskap. Det må males ny logo på. Jeg vil anta at det kanskje koster 2000 kroner per båt inklusive sjablonger. Så trenger man ny logo på administrativt materiell - som visittkort, brevark konvolutter web etc. Man trenger også bytte logo på klær etc. Alt dette kan tas i en såkalt "inline change" der man endrer etterhvert som gammelt materiell er brukt opp.

 

Jeg vil tro at et logo bytte for NSSR koster noen hundre tusen kroner.

 

En læresetning jeg lærte fra en toppleder i et av verdens største selskaper for mange år siden er "we must constantly change to stay the same". Omgivelsene til et selskap endrer seg hele tiden raskere og raskere. Gjør man ingen endringer, på feks logo, blir man meget fort gammeldags. Det gjelder også NSSR. NSSR's utfordring er å balansere tradisjon med fremtidens oppgaver og krav fra omgivelsene.

 

Ingar: hvorfor anser du det som veldig uheldig om NSSR bruker penger på å lage ny logo?

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Er tradisjon blitt umoderne og avlegs og er merkevareoppbygging blitt et fremmedord markedsføreren har glemt?

hva er sammenhengen mellom merkevarebygging og tradisjon? kan ikke selskaper endre logo om de driver merkevarebygging?

 

ærlig talt så er dette reelle spørsmål jeg ikke fatter svaret på...

jeg forstår godt at du ikke forstår det. Kanskje en idé er å vite litt mer om det du skriver om før du poster det? Posten lever i en verden der 90% av deres virksomhet er konkurranseutsatt. Posten er en av de bedriftene som har vært mest agressive i sine oppkjøp de siste årene. Postfordeling er en liten del av deres virksomhet. Resten av virksomheten består for det meste av distribusjonsløsninger. Om jeg husker rett er det bare brevpost opp til 100 gram som Posten har lovfestet monopol på - et monopol de selv ikke er så veldig interessert i å ha.

 

Dere som har behov for å uttrykke deres sinne over NSSR eller andre logobyttere kan jo hente litt fra denne mailen som ble sendt fra en info sjef i et amerikansk selskap

 

«You mention me in your bullshit propaganda against InterOil Corporation. As far as I am concerned you are a gutless coward of the highest order, a jealous and envious SOB who cannot accept that InterOil Corporation has succeeded…»

 

 

«You are a loser, a non-achiever and a sour-grape. Piss off you good for nothing.»

 

«Frankly, you are known crook, conman, convicted felon, a psychopath and a pathological liar who is jealously envious and is therefore unashamedly and deliberately trying to drag down decent people…»

 

«You have no sense of common decency. You are neither here nor there among the cream of decent Godfearing humanity. You are a scum of the earth, a creepy-crawlie who should have been locked away and the key thrown away too so that you rot away like the dung heap you are. You are a coward of the highest order, and you have a known short position, and you send lies out hoping to profit on the chance that your lies can manipulate share volatility down and deceive good shareholders. I can’t use you as crocodile feed because you are too poisonous … those alligators will die eating you, cooked or uncooked.»

 

«Who gave you the authority to investigate InterOil, you piece of shitty non-entity? You are nothing more than an internet pirate, a low-life manipulator who is out to profit by your dishonest, fraudulent, slanderous and cowardly methods. Up yours.»

 

:lol:

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

jeg forstår godt at du ikke forstår det. Kanskje en idé er å vite litt mer om det du skriver om før du poster det?

:lol:

 

kunne ikke falle meg inn. hvorfor skal jeg sette meg inn i "tung" materie , når det holder å kverulere litt her og bli opplyst? :giggle:

eller skal bare folk med peil på merkevarebygging svare i denne tråden?

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

hva er sammenhengen mellom merkevarebygging og tradisjon? kan ikke selskaper endre logo om de driver merkevarebygging?

 

Posten lever i en verden der 90% av deres virksomhet er konkurranseutsatt. Posten er en av de bedriftene som har vært mest agressive i sine oppkjøp de siste årene. Postfordeling er en liten del av deres virksomhet. Resten av virksomheten består for det meste av distribusjonsløsninger.

 

I endel tilfeller så er det på sin plass å oppdatere logo, f.eks gjøre den tydeligere og mer synlig.  Syns postens gamle logo var flott, men skjønner også behovet de hadde for å få en felles profil med posten/Bring - og løsningen ble ikke så værst.  

 

Men det er da også mange tilfeller der man kaster en bra - men kanskje litt "gammeldags" logo på skraphaugen , for istedet å få inn en trendy men totalt intetsigende logo. For så å måtte bruke store summer for å få den nye logoen kjent blant folk. 

 

 

I NSSR's tilfelle , så syns jeg flagget passer bra - det er jo i bunn og grunn et rederi.

 

Så er jeg vel også 'en tanke' konservativ av meg når det gjelder slikt... :cool:  

 

Her er forresten noen logoer som kanskje ikke var helt heldige...:

http://listverse.com/2007/12/14/top-10-worst-logos/

Redigert av ivar (see edit history)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Ja, spør du mannen/kvinnen i gata om å ta stilling til en endring som dette får du i 9 av 10 tilfeller det fantasiløse svaret at: "jeg synes det er bra som det er jeg". Folk liker ikke endringer, og vil beholde det kjente og trygge. I det ligger det at hvis vi bare fortsetter som vi alltid har gjort og ikke gjør noen endringer i et vellykket selskap eller organisasjon så vil den fortsette å være et vellykket selskap.

Intet kan være mere feil. Always change a winning team

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Rart at det ikke er mange flere som synes at de nye forslagene gir assosiasjoner om det tyske jernkorset?

Tror dette må være en fleip.

Redigert av NilsPils (see edit history)

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Mja....

 

maltheser.jpg

 

Og St George :Wikipedia

 

Best stemmer nok frimurernes symbol nederst på Wikipedia-siden

 

Mja...

 

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Georgskors:

 

Et georgskors, eller St. Georgs kors har navn etter St. Georg som bl.a. er Englands vernehelgen. Georgskors er formet som et likearmet kors med armer som smalner tydelig innover mot midtpunktet. Korset skiller seg fra malteserkorset ved at georgskorset - i motsetning til malteserkorset - ikke har innhakk ytterst i korsarmene.

 

:santa:

Redigert av Krisida Magni (see edit history)

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Link to post
Share on other sites

Ingar: hvorfor anser du det som veldig uheldig om NSSR bruker penger på å lage ny logo?

Logobytte i en stor organisasjon vil for de fleste være assosiert med vanvittige kostnader. Med alle tumultene i NSSR i minne vil sikkert mange ta dette som et nytt signal på at ledelsen ikke har bakkekontakt. Utifra hvordan midler tidligere har blitt disponert er det vel ikke grunn for å tro at det blir en billig affære for NSSR.

At det kom opp nå ble også litt spes. da jeg var i ferd med å overføre det innestående på BP kontoen (ca 15k) til dem. Tanken på at det kanskje holder til etpar timehonorarer for en logokonsulent gjør at jeg kvier meg...

Link to post
Share on other sites

Snart kommer vel noen å beskylder NSSR for å være ledet av blårussen.

Ehh -tuller du ?

 

Eller mener du at den vaffelstekende og bingoarrangerende " grasrota " som konsulentene, styret, advokatene og direktørene hoderystende forholder seg til, styrer selskapet.

 

Mouche har også et godt poeng - det er også en inntektsside av en profilendring
'

 

Nei. Det kan være. Med vekt på KAN.

 

Unntatt for designerne som fakturerer timer for alle forslagene, advokatene som fakturerer timer for å sjekke alle rettighetsproblemstillingene, styremedlemmene som kan ibelønne seg selv og direktørene hinsides bonuser for vel utført arbeid.

 

Ser du saken fra DEN synsvinkelen, er inntektssiden garantert, det er jeg enig i. :smiley:

 

For SELSKAPETS del, er effekten i beste fall diskutabel. Konkret i Statoil sitt tilfelle er vel de fleste pr-eksperter enige om effekten er klart negativ. Utenom for første kategori selvsagt.

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

At det kom opp nå ble også litt spes. da jeg var i ferd med å overføre det innestående på BP kontoen (ca 15k) til dem. Tanken på at det kanskje holder til etpar timehonorarer for en logokonsulent gjør at jeg kvier meg...

 

kjære deg.. bruk de pengene på noe DU har lyst på. hva med å leie en båt i middelhavet og evt dokumentere det med noen bilder for oss her på bp, til glede for alle.

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Unntatt for designerne som fakturerer timer for alle forslagene, advokatene som fakturerer timer for å sjekke alle rettighetsproblemstillingene, styremedlemmene som kan ibelønne seg selv og direktørene hinsides bonuser for vel utført arbeid.

Ut i fra hvordan forslagene ser ut tror jeg ikke desinghonorarene er så veldig store :wink:

 

Jeg har tilgode å være borti noen direktører som blir bevilget bonuser med bakgrunn i en logoendring. Men om det gis en resultatbonus kan jo en profilendring gi økt inntekt for selskape t- og dermed økt bonus :wink:

 

Jeg forstår ikke sammenligningen mellom Statoil og NSSR. Hvor stort tror dere NSSR er?

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg har tilgode å være borti noen direktører som blir bevilget bonuser med bakgrunn i en logoendring. Men om det gis en resultatbonus kan jo en profilendring gi økt inntekt for selskape t- og dermed økt bonus

 

 

Er du morsom ? Mener du det er en faktisk sammenheng mellom bonusene som bevilges og resultatet ?

 

Det må i så fall være noe helt nytt.

 

Red:

 

Eksempel på bedrifter som NØYE har gransket sine resultatet før bonus beregnes og utbetales. Det er sikkert det overveldende flertallet av venstrevridde, sosialdemokratiske vaffelstekende bestemødre som har vært positive pådrivere til dette. :smiley:

 

Suzuki

Redigert av Suzuki (see edit history)

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Er du morsom ? Mener du det er en faktisk sammenheng mellom bonusene som bevilges og resultatet ?

Kjære vene. Her sammenlignes norsk næringsliv med noen av verdens største banker i en næringslivskultur som er ganske så annerledes enn den nordiske. Det er enda mindre seriøst enn å sammenligne NSSR og Statoil. Kan ikke annet enn å :lol: av dette.

 

min lille erfaring er at de aller fleste bonusordninger er sammensatt på en slik måte at de gir bonus om eiernes verdi øker - enten ved at bedriftens resultat går opp eller at verdien av selskapet øker.

 

Mouche: Ingen fortjener bonus. Ingen. Og ingen skal tjene mer enn han Jens - og han er overbetalt :yesnod:

 

Og så til de heklende vaffelstekende husmødrene: Ta en sjekk i NSSR's regnskaper så tror jeg du finner hvor mange kroner disse bidro med i totalen.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...