index Svart 6.Januar.2010 Del på Facebook Svart 6.Januar.2010 Det var godt du holdt hodet kaldt. Det faller seg vel ganske naturlig når man ligger der med hodet i isvannet... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
gunnt Svart 6.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Januar.2010 Sitér dette innlegget Lærer noe nytt hele tiden Link to post
Hafrsfjord Svart 12.Januar.2010 Del på Facebook Svart 12.Januar.2010 Lurer på en ting.......... en ser jo at diverse spraybokser, gassbokser til gassapparat osv. virker dårlig i kulden, hvordan er det med gasspatronene til oppblåsbare redningsvester, fungerer de like bra om det er ÷10 grader som når det er +10 ? Noen som har testet dette ut? Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 2.Februar.2010 Del på Facebook Svart 2.Februar.2010 Sømand omkommet efter time i Øresund Manden var ifølge Københavns Politi på vej ud til en af ankerpladserne på Københavns Red for at påmønstre et skib. Han faldt i sundet, da han tilsyneladende gled på lejderen. Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Frivakten Svart 2.Februar.2010 Del på Facebook Svart 2.Februar.2010 Mann falt i havet. Avisa Nordlys. Mannen, som er kokk ombord på båten Erliner, mistet fotfestet da han skulle gå ombord i båten og ramlet i den kalde sjøen. Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Frivakten Svart 2.Februar.2010 Del på Facebook Svart 2.Februar.2010 En 35 år gammel mann fra Sunnnmøre ble ble funnet av dykkere i Tromsø havn søndag ettermiddag. Mannen ble meldt savnet fra en båt klokken 11.40 søndag. Båten han var med lå ved kai. Omtrent en time senere ble han funnet omkommet av dykkere fra Tromsø Brannvesen og regningsskøyten Gideon. Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Hansi Svart 2.Februar.2010 Del på Facebook Svart 2.Februar.2010 Det eneste som er positivt med kulda er at hvis en skulle være så uheldig å skli mens en er å sjekker båten så er normalt ikke konsekvensen større enn at en får vondt i ræva pga den harde isen. Så da er det stort sett bare å børste av snøen og fortsette der en slapp. Sitér dette innlegget Link to post
Vestlandsfanden Svart 2.Februar.2010 Del på Facebook Svart 2.Februar.2010 Nei, eg er ikkje spesielt flink å bruke vest nei Har tenkt på det når eg står aleine på dekk og trekke garn vintersdagen og båten kastar på seg i sjøen. Er jo ofte glatt på dekk, og ein kan fort verta slegt over bord.. Iført varmedress som sikkert veie 40 ekstra kg når han vert våt, og ein båt som fortsett å gå, har ein jo dårlege odds Men, ein tenke jo alltid at det går bra. Alt vert så klumpete og tungvindt med den vesten på.. Men eg har no alltid ein vest ombor i tilefelle alt skulle gå te helsike... Kjøpte ein sånn flytedrakt i fjor, for madammen kjefta på meg Men eg bruke den nesten aldri. Er jo like stiv og klumsete som vesten, så eg kjem alltid tilbake på den gamle kjeledressen... Har faktisk falt på sjøen eit par ganger i mitt liv, men ein lære jo ikkje. Skjer ikkje om vinteren.. Neida.. Sta, og litt dum kanskje? Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 18.Februar.2011 Del på Facebook Svart 18.Februar.2011 Vær forsiktig når du entrer brygga. Her er en artikker vedr. en ny type drakt testet etter oppmerksomheten rundt det finske forbudet mot flytedrakter. http://www.praktisktbatagande.se/artiklar/artikel/20110215/vi-testar-raddningsdrakt Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Astor Svart 18.Februar.2011 Del på Facebook Svart 18.Februar.2011 Prøver å være flink å bruke vest på brygga nå vinterstid. Problemet er at min årgang ikke fikk dette inn i barndommen. Tror det hadde vært mer naturlig hvis det var tilfelle. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Frivakten Svart 18.Februar.2011 Del på Facebook Svart 18.Februar.2011 Mannskapsvestene til RS Uni Oslofjord er på vinterstid tatt INN på basen og skal tas på FØR en entrer brygga. Overforsiktig eller bare litt lur? Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Astor Svart 19.Februar.2011 Del på Facebook Svart 19.Februar.2011 Høres fornuftig ut. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.