Jump to content

Er det mange som bruker flytevest når går på brygga?


gunnt

Recommended Posts

Lurer på en ting.......... en ser jo at diverse spraybokser, gassbokser til gassapparat osv. virker dårlig i kulden, hvordan er det med gasspatronene til oppblåsbare redningsvester, fungerer de like bra om det er ÷10 grader som når det er +10 ? Noen som har testet dette ut?

 

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

En 35 år gammel mann fra Sunnnmøre ble ble funnet av dykkere i Tromsø havn søndag ettermiddag.

 

Mannen ble meldt savnet fra en båt klokken 11.40 søndag. Båten han var med lå ved kai.

 

Omtrent en time senere ble han funnet omkommet av dykkere fra Tromsø Brannvesen og regningsskøyten Gideon.

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Link to post
Share on other sites

Nei, eg er ikkje spesielt flink å bruke vest nei :sad: Har tenkt på det når eg står aleine på dekk og trekke garn vintersdagen og båten kastar på seg i sjøen. Er jo ofte glatt på dekk, og ein kan fort verta slegt over bord.. Iført varmedress som sikkert veie 40 ekstra kg når han vert våt, og ein båt som fortsett å gå, har ein jo dårlege odds :nonod: Men, ein tenke jo alltid at det går bra. Alt vert så klumpete og tungvindt med den vesten på.. Men eg har no alltid ein vest ombor i tilefelle alt skulle gå te helsike... Kjøpte ein sånn flytedrakt i fjor, for madammen kjefta på meg :discuss: Men eg bruke den nesten aldri. Er jo like stiv og klumsete som vesten, så eg kjem alltid tilbake på den gamle kjeledressen... Har faktisk falt på sjøen eit par ganger i mitt liv, men ein lære jo ikkje. Skjer ikkje om vinteren.. Neida.. Sta, og litt dum kanskje? :lol:

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...