Jump to content

Ryfylketreff 2010 18-20 juni


bjorngb

Recommended Posts

Ble motor til vi hadde passert Fogn, men fin fin seiling med 2 rev i stor og genoa. Holdt da 6,5kn. Om vi skal være med i august kan ikke ikke være senere enn helgen rundt 20/8. Helgen etter drar vi på bryllupsreise med Hurtigruten :-)

 

Skal se om jeg ikke får lagt ut noen bilder etterhvert...

Link to post
Share on other sites

Opptelling av båter ble vel til 8 stk som hadde kjempet seg innover i motvind, det var vel 1 seilbåt som brukte 7 timer fra Stavanger.

De satte stor pris på at vinden snudde slik at de hadde motvind hjem igjen og:-)

 

Gode 7 timer ja :sailing:

 

Vinden hjem hadde ikke snudd likevel, kun i le bak Ombo den sto feil viste det seg.

Så vi fikk fabelaktig seilas hjemover, jevne 5 Knop+ etter vi passerte vestsiden av Ombo, da holdt vi stø kurs og trimmet knapt ett seil før vi var nesten hjemme i Stavanger.

Sparte noen timer på hjemturen ja .

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Hei alle sammen.

Vil gjerne være med neste gang. Har som jeg har skrevet tidligere hatt problemer med den ene maskinen og ryggen har ikke vært på topp. :cryin: Tror jeg har komt litt lenger med maskinen. Ser ut som det er en for for startsperre som slår inn. Ved noe rikking i gass spak kommer den etter en stund. :yesnod:

 

Hadde ikke vært en tanke å laget en egen "link" hvor di som vil kan skrive inn hvor di går i helga.

 

"Ryfylke denne helgen" ???? :cheers: eller noe lignene.

 

Johnny

Link to post
Share on other sites

Men ka me ein utflytta Siddis så drømme om å flytta hjem? Fårkje eg helle se biledener?

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Har mine sterke tvil om at gamle Poseidon er klar for hugging...

 

Der har du fullstendig rett Ørjan!

 

Men vi må nok venne oss til at det finnes en del folk som "kjører" rundt på sjøen med noen gelcoatsminkede joggesko. Vi må ha forståelse for at enkelte av disse ikke evner å skjønne hvordan en ordentlig båt skal se ut.

 

Om den har noen rustrenninger på hvitmalingen etter en lang vinter på sjøen - mens joggeskoen deres var innpakket i en tredobbel burka - så har ikke det så meget med båtens tilstand å gjøre. POSEIDON har vært et flott og godt fartøy i 56 år og jeg tar for gitt at den fortsatt flyter om nye 56 år, selv om jeg neppe kommer til å oppleve å se det....

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...