Jump to content

Ryfylketreff 2010 18-20 juni


bjorngb

Recommended Posts

Hey.. Dette var tidlig å starte planene-

Siden du startet tråden i år... tar du på deg rollen som arrangør??? :wink:

 

Usikkert hvilken type båt jeg kommer i..

 

Men 26-28/6 er lørdag til mandag på min kalender...

Redigert av Seilaren (see edit history)

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Kva med Hamnarholmen?
Fin plass og plass til mange båter der men jeg har inntrykk av at der blir fylt opp av faste "innbyggere" der HVER helg (sier jeg som bare har vært der 1 gang og det var en tirsdag i Mai...).

 

Nedstrand eller Espevik kan jo være aktuelle.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

.....Nedstrand eller Espevik kan jo være aktuelle.

 

Ja, Nedstrand kan sikkert være et godt alternativ hvis det blir for trangt på Hamnarholmen. På Nedstrand har man en aktiv båtforening som har mangedoblet kapasiteten i havnen de siste par årene. Det er veldig kjekke og hjelpsomme karer og jeg har hatt gleden av å treffe flere av dem på D5L og ellers. Kanskje kunne de om nødvendig reservere noen plasser for oss . . .

 

Uansett så krysser jeg av helgen og håper inderlig at det ordner seg denne gangen!

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

...men jeg har inntrykk av at der blir fylt opp av faste "innbyggere" der HVER helg...

 

Me var innom i sommar og fekk dessverre same inntrykk. Ein del som "eigde" plassen og som hadde rimeleg høg fest- (les: fyll) faktor. Men likevel var det ein flott plass og ei god hamn med bryggeplass for mange. Det var bakgrunnen for forslaget mitt.

Link to post
Share on other sites

Der var tråden i gang ja...Er to helger det ikke passet for meg neste år, den foreslåtte og helgen etter. Så hvis det ikke er spikret så heier jeg på en annen helg :-)

men er først pinnekjøtt og akevitt noen dager nå, så får en tenke båttreff etterpå, en så lenge: God Jul

 

OO

Navigare neccesse est, vivere non est neccesse.

Link to post
Share on other sites

For min del trenger det ikke være den helgen - vet ikke om status for seilaren - om han har skole eller noe... Kanskje vi skulle tatt en avstemning?

 

Ang sted - så tenker jeg at det er greit om det ikke er lenger borte enn Nedstrand fra Stavanger. Jeg tror at området Kvitsøy/Skudenes/Tysvær/Sjærnarøy - kanskje Finnøy/Fogn/Halsnøy/Byre er fine områder å ha treffet på. Da blir det ikke for langt hverken for oss søringer eller folket nordfra ;-)

Link to post
Share on other sites

Strålende at folk allerede planlegger treff for 2010. Det har riktignok bare vært i to år, men av erfaringer fra disse treffene er det virkelig verdt å sette av helgen til dette. Så dette kommer jeg/vi på! I år blir det selvsagt egen skute også!

 

Når det gjelder sted er ikke jeg så kresen samme for meg om jeg må ankre opp/fortøye ved brygge. Det viktigste er at det finnes en samlingsplass på land.

 

Legger stort sett ikke planer så langt fremover men nå setter jeg av helgen... :wink:

 

Skal bli morro å treffe på "gamlegjengen" og nye medlemmer! :wink: (Gjerne noen med trebåt også? :wink: )

 

 

Sleipner93/Ørjan

Link to post
Share on other sites

vet ikke om status for seilaren - om han har skole eller noe...

Hum... Vi har en leir med seilskolen 19-21 tror jeg. Har ikke lagt planene så langt frem enda, men pleier å være den helgen.

Reiser til sjøspeiderlandsleir de to første helgene i Juli.

Så den planlagte helgen passer bra for meg. Med mindre vi skal prøve å legge treffet til en helg før skoleferien?

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Den første helgen i juni er vel et godt alternativ - det var vel det som passert for flest i første avstemning for 2008 treffet. For de som planlegger tidlig sommerferie er siste helgen i juni kanskje ikke midt i blinken

 

Red.: Det skal mye til for at vi ikke kommer - uansett helg :-)

Redigert av bjorngb (see edit history)
Link to post
Share on other sites

For et flott initiativ!! Lurer på om det finns noe tilsvarende for hordalandsområdet. :confused: Kanskje jeg må starte et :flag:

 

Trond

Vi får dra igang noe etter sommerferien... Jeg har søkt meg til Stord til høsten. Så da er jeg også i de traktene..

Hører du JanB?? :tongue:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Er du i ferd med å bli lærar, Seilaren? Uansett så er du velkomen til Hordaland og Sunnhordland. :flag:

 

Lurer på om det finns noe tilsvarende for hordalandsområdet. :confused: Kanskje jeg må starte et :flag:

 

Det finst ikkje noko fast etablert BP-treff i Hordaland, så langt eg veit. Derimot har me årlege julebord og hadde også ein periode månadlege pub-treff i Bergen. Eg var ikkje på årets julebord, men eit treff til sommaren var muligens tema. Veit det er mange som kunne tenkt seg det.

 

I så fall bør det etter mi meining vera etter Ryfylkemodellen, altså eit utprega familiært arrangement for store og små, og IKKJE eit fyllekalas.

 

Det er nok fritt fram å ta initiativ. :smiley:

Redigert av JanB (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...