Jump to content

Dette må være fjordens kuleste tre båt!

altmuligbåt

Recommended Posts

Det er nok den båten ja...

Kjener litt til den fra får.. da det var vi som tok den in til Norge (jepp kjørte den på Missingen..)

Egentlig en ganske lærerik historie..

Det viktigste vi lærte var vis en sjornalist spør deg om noe så aldrig svar!!!!

Og vist du prøver og si at det var ikke det jeg sa så vrir de det til og bli enda værre... (har faktisk sluttet og tro på det som står i avisen,,)

Det andre vi lærte var aldrig drikk alkohol og kjør båt (Noe ingen av oss hadde gjort).

Etter en slik ulykke fikk vi ikke noe tilbud om lege eller noe, vi ble bare alle kjørt rett til avhør og alkotest,, Alle!!

Men synnes fremdeles det er en fantastisk fin båt...

Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o)

Heia :flag:

Artig å se at "altmuligbåt" og andre synes båten vår ser grei ut, og ikke minst "kul".. hehe.. :lol:

Var vel derfor dere importerte den har jeg forstått.

Og, vet du hva "altmuligbåt", den båten forelska jeg meg i den dagen den var avbilda sunket i avisa..

Vegen har vært lang og kostbar for å få dagens resultat. Men vi er så absolutt fornøyd.

Joda, båten er blitt bra den, ikke tvil om det. Har hatt den i hus de siste år på vintrene, revet og fikset opp det meste.

Har hatt den liggende ute nå i vinter, og gleder meg til å ta fatt på årets vårpuss. :smiley:

Var ute på fjorden senest i går, nydelig vær her på vestlandet da, ble sittende på flybridgen hele veien, kaldt? jo, men hva gjør vel det når en kan nyte en flott vinterdag.

Har vært rundt en del på langturer med den om somrene på forskjellige festivaler. Skikkelig gøy å komme med denne på trebåtfestival.. :smash:

Ellers har vi som annonsa sier, vurdert salg, så her har dere muligheten til å spøre å grave, jeg skal forsøke å svare så godt som mulig for de som lurer på saker og ting. :yesnod:

Mange har nok følgende spørsmål: Hvorfor salg nå? Jo, vi har et ønske om større båt, mere fart og mere volum. Vi går ofte lengre avstander, og da hadde det gjerne vært litt mere artig å ha muligheten til å passere 13 mils fart. :wink:

mvh

Vidar'n :seeya:

• 3 uker senere...

Heisann

Joda Hansi, det er som du sier, grenser er relative..

For vår del surrer vi normalt sett rundt på ca 2200 omdr, da ligger forbruket rundt 18-20 liter, vel å merke ikke målt annet enn på "slumpen" nm/t. (10-11 knop) :smiley:

I følge motorleverandør, skal max omdr ligge på ca 3000, da med et ca forbruk på ca 42-43 l/t.

Så pr i dag har vi nok ei billig skute å farte rundt i fjordene med, samtidig manuvreres denne minst like godt som en med 2 maskiner, er liksom bare farten som "bremser" oss litt. :wink:

Ser vel ikke bort fra at neste båt vil bruke en del mere enn hva vi normalt sett er vant med, men da kommer det lystbetonte inn i bildet.

I følge motorleverandør, skal max omdr ligge på ca 3000, da med et ca forbruk på ca 42-43 l/t.

ØØØhhh. 320 hk med forbruk på 43 liter i timen??? (0,134 liter per hk time :crazy: ) Tror heller vi sier rundt 65 liter på full sugge, noe særs mindre på en hurtigløpende dieselmotor med denne effekt ville være revolusjonerende.

Ikke for å prøve å ødelegge, men ved en toppfart på 13 knop ved 320 hk, er nok forbruket temmelig nøyaktig 5 liter per n.mil.

Med en marsjfart oppgitt til 10-11 knop og forbruk på 18-20 liter, tar du ut kun vel 95 hk for å oppnå 11 knop :yesnod:

Redigert av SeaRaymond (see edit history)

Heisann

Vet ikke helt selv heller, forholder meg kun til dokumenter og opplysninger fra leverandør, har selv aldrig målt.

Så kan en selvfølgelig regne inn tyngde, propell, båtens fortrengningseffekt i vannet etc etc :smiley:

Uansett, billig blir d. Hadde høyere budjsett på Polet sist sommer enn hva som gikk i Diesel... :giggle:

Å vi benytter båten mer enn de aller aller fleste.... Ehhh... Skulle vel ikke nevnt det, hm...

Bør vi gjerne søke hjelp? :sweat:

Jaja, uansett, blir det båtbytte, til dyrere saker, må vi nok korte inn kostbare polekspedisjoner...... :wink:

Vidar'n

Redigert inn: Måtte inn i papirene å titte, ble litt nyskjerrig.

Fullt turtall skal være 2850. Forbruk skal da i følge boka være 43L...

Redigert av Vidar'n (see edit history)

Heisann :wink:

Jeg liker ikke være påståelig om ting jeg ikke kan, så jeg kan beklageligvis kun hendvise til motor's brukermanual på serienr fra fabrikk.

6,9L Turbo, 320 Ps, max umdr 2850. verbrauch 43 L Stunde.

Enten er det slik, eller så innehar brukermanualen feil. :confused:

Uansett, jeg koser meg på havet, motoren får meg dit jeg vil, både trygt, billig og utmerket. :smiley:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...