altmuligbåt Startet 24.Januar.2010 Del på Facebook Startet 24.Januar.2010 Båt det ikke er så mange av i Norge.. http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=20672913 Sitér dette innlegget Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o) Link to post
SandAnker Svart 24.Januar.2010 Del på Facebook Svart 24.Januar.2010 Var utrolig flott den der ja Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 24.Januar.2010 Del på Facebook Svart 24.Januar.2010 Kommentar fra moderator:Innlegget er satt usynlig da det ikke følger reglene for sitering. Var utrolig flott den der ja En nydelig båt ja men Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 24.Januar.2010 Del på Facebook Svart 24.Januar.2010 Som noen sier om damer: Fin langt fra, men langt fra fin Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Pelle Parafin Svart 24.Januar.2010 Del på Facebook Svart 24.Januar.2010 Virker som den går veldig tungt i sjøen,kansje litt for liten motor til å drive 15 tonn. Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 24.Januar.2010 Del på Facebook Svart 24.Januar.2010 (redigert) Vakker båt derre. Ville nok hatt 2 motorer i den lange båten selv om det er baugpropeller på den Båten har ikke skarpe slag, så det er nok ikke noen planende båt Redigert 24.Januar.2010 av Bartesam (see edit history) Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
bliss X Svart 25.Januar.2010 Del på Facebook Svart 25.Januar.2010 Det er vel samme båten som er omtalt her? https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=38709 Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 25.Januar.2010 Del på Facebook Svart 25.Januar.2010 Og tidligere havari er omtalt her: http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/artikkel?A...NYHET/171533380 Sitér dette innlegget Link to post
altmuligbåt Svart 25.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Januar.2010 Det er nok den båten ja... Kjener litt til den fra får.. da det var vi som tok den in til Norge (jepp kjørte den på Missingen..) Egentlig en ganske lærerik historie.. Det viktigste vi lærte var vis en sjornalist spør deg om noe så aldrig svar!!!! Og vist du prøver og si at det var ikke det jeg sa så vrir de det til og bli enda værre... (har faktisk sluttet og tro på det som står i avisen,,) Det andre vi lærte var aldrig drikk alkohol og kjør båt (Noe ingen av oss hadde gjort). Etter en slik ulykke fikk vi ikke noe tilbud om lege eller noe, vi ble bare alle kjørt rett til avhør og alkotest,, Alle!! Men synnes fremdeles det er en fantastisk fin båt... Sitér dette innlegget Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o) Link to post
Pathfinder Svart 25.Januar.2010 Del på Facebook Svart 25.Januar.2010 Har du kjøpt bedre kart? Sitér dette innlegget Link to post
altmuligbåt Svart 25.Januar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Januar.2010 Nei ikke berdre (men trengte nye ja).. Og bedre navigasjons utstyr (som virker som det skal:O) Sitér dette innlegget Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o) Link to post
Wasco Svart 25.Januar.2010 Del på Facebook Svart 25.Januar.2010 Vakker dame som skiller seg ut i trebåt miljøet Dette er hverken ei snekke eller en Furuholmen kloning - noe helt for seg selv Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Vidar'n Svart 25.Januar.2010 Del på Facebook Svart 25.Januar.2010 Heia Artig å se at "altmuligbåt" og andre synes båten vår ser grei ut, og ikke minst "kul".. hehe.. Var vel derfor dere importerte den har jeg forstått. Og, vet du hva "altmuligbåt", den båten forelska jeg meg i den dagen den var avbilda sunket i avisa.. Vegen har vært lang og kostbar for å få dagens resultat. Men vi er så absolutt fornøyd. Joda, båten er blitt bra den, ikke tvil om det. Har hatt den i hus de siste år på vintrene, revet og fikset opp det meste. Har hatt den liggende ute nå i vinter, og gleder meg til å ta fatt på årets vårpuss. Var ute på fjorden senest i går, nydelig vær her på vestlandet da, ble sittende på flybridgen hele veien, kaldt? jo, men hva gjør vel det når en kan nyte en flott vinterdag. Har vært rundt en del på langturer med den om somrene på forskjellige festivaler. Skikkelig gøy å komme med denne på trebåtfestival.. Ellers har vi som annonsa sier, vurdert salg, så her har dere muligheten til å spøre å grave, jeg skal forsøke å svare så godt som mulig for de som lurer på saker og ting. Mange har nok følgende spørsmål: Hvorfor salg nå? Jo, vi har et ønske om større båt, mere fart og mere volum. Vi går ofte lengre avstander, og da hadde det gjerne vært litt mere artig å ha muligheten til å passere 13 mils fart. mvh Vidar'n Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 25.Januar.2010 Del på Facebook Svart 25.Januar.2010 Rett og slett en nydelig båt, ikke noe mer å si om det. Men hvis jeg noen gang skulle eid en slik båt skulle den hatt 2 motorer for mer fart og bedre manøvreringsmuligheter. Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 25.Januar.2010 Del på Facebook Svart 25.Januar.2010 Jo det er klart, men med mer motorkraft vil nok de siste knopene alikavel bli så kostbare at du nok helst vil unngå de Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 25.Januar.2010 Del på Facebook Svart 25.Januar.2010 Når det gjelder ting som er lystbetonte er kostnaden av mindre betydning sålenge det er innenfor rimelighetens grenser. Og de grensene er relative, alt etter som det passer. Sitér dette innlegget Link to post
Vidar'n Svart 15.Februar.2010 Del på Facebook Svart 15.Februar.2010 Heisann Joda Hansi, det er som du sier, grenser er relative.. For vår del surrer vi normalt sett rundt på ca 2200 omdr, da ligger forbruket rundt 18-20 liter, vel å merke ikke målt annet enn på "slumpen" nm/t. (10-11 knop) I følge motorleverandør, skal max omdr ligge på ca 3000, da med et ca forbruk på ca 42-43 l/t. Så pr i dag har vi nok ei billig skute å farte rundt i fjordene med, samtidig manuvreres denne minst like godt som en med 2 maskiner, er liksom bare farten som "bremser" oss litt. Ser vel ikke bort fra at neste båt vil bruke en del mere enn hva vi normalt sett er vant med, men da kommer det lystbetonte inn i bildet. Vidar'n Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 15.Februar.2010 Del på Facebook Svart 15.Februar.2010 (redigert) I følge motorleverandør, skal max omdr ligge på ca 3000, da med et ca forbruk på ca 42-43 l/t. ØØØhhh. 320 hk med forbruk på 43 liter i timen??? (0,134 liter per hk time ) Tror heller vi sier rundt 65 liter på full sugge, noe særs mindre på en hurtigløpende dieselmotor med denne effekt ville være revolusjonerende. Ikke for å prøve å ødelegge, men ved en toppfart på 13 knop ved 320 hk, er nok forbruket temmelig nøyaktig 5 liter per n.mil. Med en marsjfart oppgitt til 10-11 knop og forbruk på 18-20 liter, tar du ut kun vel 95 hk for å oppnå 11 knop Redigert 15.Februar.2010 av SeaRaymond (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Vidar'n Svart 15.Februar.2010 Del på Facebook Svart 15.Februar.2010 (redigert) Heisann Vet ikke helt selv heller, forholder meg kun til dokumenter og opplysninger fra leverandør, har selv aldrig målt. Så kan en selvfølgelig regne inn tyngde, propell, båtens fortrengningseffekt i vannet etc etc Uansett, billig blir d. Hadde høyere budjsett på Polet sist sommer enn hva som gikk i Diesel... Å vi benytter båten mer enn de aller aller fleste.... Ehhh... Skulle vel ikke nevnt det, hm... Bør vi gjerne søke hjelp? Jaja, uansett, blir det båtbytte, til dyrere saker, må vi nok korte inn kostbare polekspedisjoner...... Vidar'n Redigert inn: Måtte inn i papirene å titte, ble litt nyskjerrig. Fullt turtall skal være 2850. Forbruk skal da i følge boka være 43L... Redigert 15.Februar.2010 av Vidar'n (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 15.Februar.2010 Del på Facebook Svart 15.Februar.2010 Men den utvikler ikke 320 hk ved ett forbruk på 43 liter det er bombesikkert Sitér dette innlegget Link to post
Vidar'n Svart 15.Februar.2010 Del på Facebook Svart 15.Februar.2010 Heisann Jeg liker ikke være påståelig om ting jeg ikke kan, så jeg kan beklageligvis kun hendvise til motor's brukermanual på serienr fra fabrikk. 6,9L Turbo, 320 Ps, max umdr 2850. verbrauch 43 L Stunde. Enten er det slik, eller så innehar brukermanualen feil. Uansett, jeg koser meg på havet, motoren får meg dit jeg vil, både trygt, billig og utmerket. Vidar'n Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.