Jump to content

Hvor går turen i påsken 2010? :)

phjente

Recommended Posts

Blir sikkert noe rallamikk av noen kabler/boxer tipper jeg ,dem har ikke råd til å evt miste en haug med båtturister i påsken.Nå bør jo dagens båter klare å ligge på Koster noen dager da ,selv om folk "bare" skal ha ladestrøm .Har da gått i årevis detta ,dem gangene vi har vært uten sammen med mange båter .Så har alle blitt enige om et klokkeslett som motorane kan gå litt,så det blir varmtvann på tanken å litt lading. Skal sikkert bli stille å rolig på Koster i påsken uten strøm,da drar folket fram små bensinfyrte agregat .Som høres ut som en gammal gressklipper på fri eksos,som igjen eier er drit stolt av for det er nyinnkjøpt å støyer nesten ikkeno .Når det ene endelig stopper som starter neste,det blir påsketur det tipper jeg. :lol: Neida men fra alvor til spøk .håper at vi slipper en haug av dissa små illuktene dyra som puttrer å bråker som et modelfly.Om ikke så har vi jo rimelig greit hi-fi annlegg ombord ,så litt skal vi få døyva det tipper jeg. :cheers: Å god påske :wink:

Bare en kort en til ,når det først skli ut litt her.Sist høst på Drammen elvfestival,der ligger folk ei uke uten strøm trudde jeg.Da dro dem fram dissa modelflya,det var rein tortur å høre dissa surre å gå .Sikkert kjekt å ha,men å bruke er jeg litt i tvil :flag_sw:

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Blir sikkert noe rallamikk av noen kabler/boxer tipper jeg ,dem har ikke råd til å evt miste en haug med båtturister i påsken.

Tine IV

Det ble ringt ned til Koster i går og det ble det opplyst at det ikke kom strøm til brygga før påske!

Mange sliter nok litt med strøm etter så mange dager med lys og varme!

Det er jo ikke bare bare å starte motorene heller for nye båter prioriterer jo startbatteriet før forbruk så da må man jo lade enstund

bare for å begynne å lade forbruk!

Ses på koster med eller uten strøm. :cheers:

Kua

Noen som kan tipse om steder der man kan få fylt ferskvann på strekningen Oskarsborg-Horten-Hankø før påske?

Horten gjestehavn , der er det vannkran på veggen .Men du må nok ha egen slange,sies også at det er vann der som bastøybåten legger til .Det er jo også i gjestehavna ,men kommer du i helgen så er det sikkert folk i mange båter der som kan hjelpe deg.Legger du deg inne ved dieselfyllinga så fixer du det lett .

Tine IV

Forsøkte flere ganger idag uten hell. Er det sikkert at nummeret er riktig Flid?

NORDKOSTER - BOPALLEN & VETTNET

Sjökort: 935 W Läge: 5854 N 1101 E

Bopallen: Hamndjup: 1-7 m. 120 gästpl. långsides/ankare

Vettnet: Hamndjup: 1,5 m. 50 gästplatser ankare

Hamnavgift 140 kr/dygn + 30 el, Hamnvärd: Seved Gren 0526-20526

Det var denne jeg brukte som kilde Trond.

Jeg misunner dere som har anledning til å bruke båten i påsken. Dessverre for meg er fremdeles hele havnen (Sonskilen) der jeg har båten full av tykk is. Landgangene til flytebryggene ligger på land, og utliggerne som normalt er festet mot land der jeg har plassen min, ligger også på land. Da båten står i ytterste rad på land, kunne jeg sjøsatt idag (har egentlig bestilt utsetting i uken etter påske) hadde det ikke vært for isen. Men i det øyeblikk isen er borte, skal jeg være klar. Tok av presenningen igår, og har nå handlet inn bunnstoff osv. Propellen er tatt med hjem for behandling med epoxy og hard-racing bunnstoff med derpå polering. Så i år blir det minimalt med rur på propellen, og kanskje jeg får opp toppfarten litt også. Men når det blir, er i det blå. :cryin:

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Jeg snakket akkurat med Hamnvärden på Nord Koster, Seved Gren. Hyggelig kar. Han fortalte meg at elektrikere arbeider nå med nyopplegget på de nye bryggene. Dette kommer ikke til å bli klart til førstkommende helg, antagelig heller ikke til selve påskehelgen.

[/quote

Om man må ha strøm, noe jeg syns er nødvendig i månedskifte Mars april.

Så er jo Ekenes, Kyrkosund alternativer. Ikke mye restaurant i Kyrkosund, men strøm. og utedass.

Felles sykkeltur over til Kostersund og spise der.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Vi drar nedover torsdag med kurs for koslige Engelsviken. Om vi havner her eller der for vi ta på veien nedover. Strøm har vi på aggregatet så vi skal alltids få til strøm til forbruksbatteriene. Med et kjøleskap på 160 liter og en varmer som krever sitt sier det seg selv at strømpåfyll må til.

Jeg hørte at flere har gått til innkjøp av bensinaggregater i år. Vi blir sikkert enig om felles ladetid eller start av motorene, som gir raskere påfyll enn et aggregat. Mens strøm fylles på kan vi alltids ta en :cheers:

God påske til alle her på BP! :flag_sw:

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Været første del av påsken her rundt Oslofjorden innbyr ikke til bruk av solkrem, men den innbyr til ganske flatt hav, noe fruen setter stor pris på. Blankt vann og vindstille innbyr til ro og avkobling for oss motorbåtfolk. Vi ser fram til å møte våre båtvenner etter en lang og hard vinter. :cheers:

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Til dere som skal Østover mot Koster og Strømstad i påsken, Det er isfritt fra Smaustangen og gjennom Hankøsundet, det samme i Slevik skjærgården.

Det er også farbart fra Puttesund, Kjøkøysund og helt frem til Edholmen Nord for Hvaler, men der ligger det mye råtten is. Vi måtte i dag snu og dra ut Løperen og inn ved Homlungen fyr.

Is også Nord for Gravningsundet men den er på rask retrett.

Da Økosjefen har helgevakt til helgen ,så går jeg nedover mot Strømstad aleine så dukker hun opp i Strømstad på søndag kveld .Hun kommer da etter med Sandefjordferja ,da kan hun handle litt også :wink: Så da Flid kommer med opplysninger ang farvannet på veien ,kan det se ut som jeg tar det rolig nedover fredag og går på innsia valer der det går.Men tipper det meste av is er borte innen fredag,da det meldes om regn flere dager .Men så lenge det ikke blåser hatter å høy,så er det samma med hele været.Deilig å slappe av ombord på første turen iår ,bare å tusle rolig nedover .Så ser jeg hvor jeg havner i løpet av kvelden ,kansje jeg når helt ned til Strømstad .

Men sliter plutselig med en vannlekkarsje på den ene motoren ,er jo klin umulig å finne feilen.Men håper etter nok en dag med div demonteringer å leiting ,at feilen blir funnet imorgen å reparert . Så satser på bedre lykke imårra ,et sted kommer det jo fra detta vannet .

Jeg gleder meg mye til tur nå ,da det har vært alt for lenge sia sist .Håper å treffe mange kjente i påsken , sees vel på dem vanlige plassene :cheers:

Tine IV

.håper at vi slipper en haug av dissa små illuktene dyra som puttrer å bråker som et modelfly.Om ikke så har vi jo rimelig greit hi-fi annlegg ombord ,så litt skal vi få døyva det tipper jeg. :cheers: Å god påske :wink:

Tine IV

.

Jeg hørte at flere har gått til innkjøp av bensinaggregater i år. Vi blir sikkert enig om felles ladetid eller start av motorene, som gir raskere påfyll enn et aggregat.

God påske til alle her på BP! :flag_sw:

Ser jeg en konfliktsmulighet :lol:

Grei deal du gjør med øko sjefen TineIV.

Gjorde det selv på samme måte i fjor. Men da tok jeg ferga over til SFJ. for å møte henne. Mer Duty free på den måten.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...