Jump to content

Hvor går turen i påsken 2010? :)


phjente

Recommended Posts

Jeg svingte akkurat innom Kuholmen marina (bertes) og der ligger det snø og is på vannet, kun i utløpet helt ytterst at det var åpent vann.

Var nok snø og is til å gå på isen enda så det ut til, så dette smelter neppe i løpet av 14 dager nei.

 

Men på benken, i solveggen satt den gamle garde nøt det fine været.. litt misunnelig der jeg måtte skyndte meg videre til jobb igjen.. hmm...

 

Otra er fortsatt dekket av is, og der smelter det neppe før et par uker uti april tenker jeg.

 

Det er jo meldt om at kulda kommer tilbake til helgen også :( liker IKKE det..

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Skulle gjerne vært ute i påsken, men tviler på at isen er gått innerst i Sonskilen som er full av ferskvann fra utløpet av elven Såna fra Hølen.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Åårhh, får grå hår av denne isen, og jeg er altfor ung til å få grå hår.. Bare halvanne meter fra min båt til seilbart vann, men isen har ikke minsket noe særlig hele denne uka. Idag smeltet riktignok alt av snø som lå oppå. Hvis noen båtplassen medlemmer har båt som ligger isfritt i Kr.sand, og vil hjelpe å dra vekk et stort isflak er det bare å rope ut :yesnod:

baaaat.jpg

Redigert av mingebretsen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Sukk... det er enda langt frem til Iskanten, så jeg står fortsatt i fare for å tilbringe påsken i boblehavn.

Jeg har tegnet inn ca hvor iskanten i mitt område går pr nå og en pil som viser hvor langt det er igjen til åpent hav.....

 

is_pr_naa.jpg

 

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

La siste hånd på prosjektet idag ,kun et par 0 ringer som skal byttes en av dagene.Isen blir bare mindre å mindre ,ser det ut som .På land har det smelte utrulig mye men,det er mye is igen på indre havn i Horten.men må jo ha håpet eller en isbryter :cheers: Samma vært år detta ,men er litt tykk is igjen iår da men ....

 

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Åårhh, får grå hår av denne isen, og jeg er altfor ung til å få grå hår.. Bare halvanne meter fra min båt til seilbart vann, men isen har ikke minsket noe særlig hele denne uka. Idag smeltet riktignok alt av snø som lå oppå. Hvis noen båtplassen medlemmer har båt som ligger isfritt i Kr.sand, og vil hjelpe å dra vekk et stort isflak er det bare å rope ut :yesnod:

baaaat.jpg

Du får starte motoren og sette den i gear forover med ror til barbord, tar nok ikke lenge før isen knekker opp da, god tur :seeya:

Link to post
Share on other sites

La siste hånd på prosjektet idag ,kun et par 0 ringer som skal byttes Tine IV

Turen går jo som vanlig til Strømstad / Koster og iår blir det Tanumstrand også , er planen da. Men vi ser hva som skjer ,kan fort bli andre planer .kansje bare ligge på Koster å slappe av å kose seg :cheers:

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Er redd paasketuren har gaatt i dass.

Ble i hui og haast sent en tur til Brasil, tviler paa at jeg er hjemme igjen til paaske.

Naa maa jeg mest sannsynlig sende en melding til Framnaes om aa IKKE sette ut Mariell 30.03 som planen var.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Jeg ligger i Ternevika i Vågsbygd og har hatt den store glede å kunne gå rundt båten på isen i vinter, men det irriterer litt at jeg sansynligvis på slippsette litt tidligere i år for å legge på ny bunnsmøring der isen har skrubba vekk. Akkurat nå er iskanten ca 100 meter lengre ut så det går nok noen dager før den er helt vekk. Jeg ser ikke fram til at isen brytes opp for det er da slitasjen kommer for alvor. Håper det går raskt. Det var isfritt for ca en måned siden, men så frøs det til igjen. Vet ikke helt sjøtemperaturen, men tro det går raskt nå på den resterende isen..

Påska blir nok en del på båten hvis det ikke blir Trøndelag da....

Link to post
Share on other sites

Jo, idag var båten fri for is når jeg kom hjem. Det bar raskt ut på havet:) seilte ut til hytta ( på Randøya utenfor Kristiansand). Ettersom mastenn min er for høy, kommer jeg ikke inn til brygga, og må fortøyd på enden av øya. Dermed måtte jeg steve i to timer i den dype snøen for å komme frem. Men men;) seilturen var fantastisk, et lite filmklipp fra turen finner du her: http://yfrog.us/6zznnz

Link to post
Share on other sites

Til fjells....

 

 

Båtsesongen starter for min del 30. april :sailing:

Er det et dagsaktuelt bilde? Jeg gikk et par mil på klisterføre og sugende spor (de som tror at sug i sportet er noe godt vet ikke hva de snakker om :lol:) i marka i går.

 

Jeg har en dag på vannet - så drar vi til fjells. Håper på kald, finkornet snø og lange turer.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Turen går jo som vanlig til Strømstad / Koster og iår blir det Tanumstrand også , er planen da. Men vi ser hva som skjer ,kan fort bli andre planer .kansje bare ligge på Koster å slappe av å kose seg :cheers:

 

Tine IV

 

Og blir det drittvær så har vi alt vi trenger på Borgen. :cheers:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Er det et dagsaktuelt bilde?

 

Me har juksa lite.... :wink: som Ingrid Espelid pleide å si....

 

Bildet er faktisk fra romjula, men det var like fint, om enn litt mindre snø på trærne siste helgen i vinterferien. Med over 2m snø på flatmark og fortsatt litt påfyll av snø og (håper jeg) ikke mildegrader så bør det kunne bli tidenes påske - om været vil. Stedet er Gaustablikk, vi er ca 1000 moh.

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Hei.

Påskefeiringen i år vil foregå til sjøs, men desverre ikke på egen kjøl.

Fredag 26. mars settes kursen ut mot Halten nord for en to ukers arbeidsperiode ombord på olje og gassproduksjonsskipet Norne.

Håper at vinteren er over når jeg kommer til land igjen og at båtsesongen kan starte for alvor, med litt høyere temp. og lange, lyse kvelder.

 

Geir

skipper på Amica

Blogg

Link to post
Share on other sites

Med unntak av langfredag og påskedag vil vel ferden gå ned til opplagsplassen for å gjøre diverse båtpussgreier, tenker jeg!

Kvikklunsj, kaffe og appelsin kan bli med dit, og forhåpentlig er det meste av dette hvite som dekker allting nå, forsvunnet til da.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...