Jump to content

Hvor går turen i påsken 2010? :)

phjente

Recommended Posts

AIS er da ikke et must. båten min går helt fint uten. noe jeg har misforstått?

Ikke noe must, men veldig kjekt. Jeg har båtpåske uten barna, og de satt på PCen hjemme i går og sa at de syntes det var hyggelig å kunne se hvor jeg var. Bare det alene forsvarer investeringen for min del. Faktisk er det en av de duppedingsene jeg har mest glede av ombord.

Framtia på AIS

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Vi ligger i Kosrtersundet som flere har iakttatt. Den store gjestebrygga er under oppgradering. Nye brygger er på plass og håndtverkere jobber på hverdagene med å ferdigstille denne. Her er det ikke strøm. Det ligger endel seilbåter.

Vi har lagt oss på gjestebryggen vedsiden av kabelferjen. Her er detstrøm, noe vi ser nytten av i dette været. Er glad for å slippe styret med aggregat.

Vi ligger rett ved Bunus V til familien Svenning. Det er fortsatt et par plasser til ledige her akkurat nå.

Vi gleder oss til at de andre også kommer.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Gikk dere Kjøkøy på vei S-over Astor? Så dere noe is? Ned Løperen eller Sekken?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

3 :wink: sier vel alt (animasjonen er ikke allltid like lett å se).

Jeg så og forstod de :smiley: jeg er en velutviklet "prylnisse" selv jeg. og i ny båt i dag hadde AIS kommet med.

Jeg har testet litt AIS mot radar og ser nytten av AIS noen ganger - men veldig sjelden. Kommer litt an på hvor god radar man har. MEN et aber er når alle har AIS - da blir det mye info på en liten 12" skjerm.

Vi gikk utenfor Hvalerøyene og rett til Koster, rem. Ingen is noe sted. Vi hørte om en flytebrygge som lå og drev utenfor Rauer som Nornen tok seg av,. Nornen er på plass!

Bitteliten! Vi har nå hatt AIS både som mottak og senere med sender nå snart i 5 år. Den infoen vi får opp på skjermen er ikke forstyrrende. Etter en tid tenker vi ikke på den i det hele tatt. Vi har 10" skjerm og hvert AIS signal lager kun en liten trekant.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Vi går S-over i dag. Første stopp Horten Indre aller et annet sted de har diesel.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Etter komentaren din Morten, så tyder det på at du tok turen over i går?? Kom du deg over før tåka kom? Vi ligger i grunn værfast pga. tåka her på verdens ende. Det kom tre Drammensbåter inn sammen med tåka i går ettermiddag.

2010_0206bavaria0045.jpg

Bildet er tatt fra brygga nedenfor kafeteriaen mot innløpet. I tåka foran Bavariaen kommer en seilbåt inn fra tåkehavet. Ikke noe gøy ute i slik tåke.

Kansje påskeferien tilbringes her i tåka??? :lol:

Kos dere på Koster eller hvor du enn er i tåkehavet. :yesnod: Haha

Per Harald

https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php?

Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis.

D5LA I boks.

Jeg er virkelig imponert over hvor mange som er på påsketur med båten på vestlandet. Vi har seilt oss en tur til svigermor i Bergen fra Sørlandet og der nede er det heller stilt. De fleste driver vel å tenker på å sjøsette. Mens her surrer det båter rundt oss helt tiden. :smiley: Påske i båt det er tingen!!

Noen som har tittet inn i Kebalviken om det er is der? Hulda skal fra Son i morgen til sommerhavnen sin.

Skal ut å strekke på beina senere i dag. Skal ta å spasere bortom å kikke.

Tror det er isfritt, var båter som kom og gikk derfra i går.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Hulda, beklager sen tilbakemelding. Traff no kjentfolk der borte og da blir returen som vanlig noget forsinket.

Slapp av, 0 is i Kebalviken. Var noen få isflak som seg forbi der borte i går, men ingen is observert i dag.

Håper og tror at isproblemene er over for i år. Så det er bare å komme til sommerhavnen.

Ligger forøvrig her i Strømstad, betraktelig mindre båt enn i fjor. Regner med å tusle over til Bolærne i morgen.

Hørte at det var noe is opp sekken for noen dager siden. Tar og sjekker der i morgen, tror at vinteren er over der også.

Så i alle fall ingen tegn på is når vi kom fra Skjærhallen i går.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...