Sjeldenutpå Svart 24.Mars.2010 Del på Facebook Svart 24.Mars.2010 Ja nå nermer det seg huggelig påske. Isen er bortevekk. Og båten nesten klar (nok) Satser på fint vær, og prøve nyrensede madrasser på Føyno eller Røyksund. Håper vi treffer andre båter med barn. Ellers blir dagene sikkert lange uten badevær.... Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
PAGURUS III Svart 24.Mars.2010 Del på Facebook Svart 24.Mars.2010 Vi går ut Oslofjorden på fredag eller lørdag. Blir nok en overnatting på Oscarsborg eller Son og før vi legger kursen ut til Bolerne (evt innom Horten). Er veldig spent på isforoldene nå. For to år siden så skrapte vi bort bunnstoffet i vannlinja, og det håper jeg å unngå i år... Satser på å bli liggende på Bolerne noen dager. Det blir i så fall 5 påsken der ute... Hvis været blir bra, settes kursen for Koster. I dag har jeg bestilt RiksTV, så da blir det underholdning til ungene dersom været blir dårlig... PAGURUS III Sitér dette innlegget "Sommer... alltid!!!..." Link to post
Mariell Svart 24.Mars.2010 Del på Facebook Svart 24.Mars.2010 Hvordan pleier det å være med båt på Bolærne i Påsken? Ser nå ut til at jeg er kan komme meg på tur Skjærtorsdag. Trur ikke jeg gidder å gå over til Koster kun for ett par dager. Hvis da ikke Matrosen insterer. Satser på nær området i stedet. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Framtia Svart 24.Mars.2010 Del på Facebook Svart 24.Mars.2010 (redigert) Da ses vi kanskje Pagurus. Jeg drar fra hjemmehavna på fredag kveld, og skal ligge med båten på Jarlsø/Tønsberg hele mandag for å få reparert rulleforstaget mitt hos Elvstrøm. Så da blir vel lørdag-søndag viet til området Engelsviken-Tjøme-Bolærne. Retur på tirsdag for å få noen dager på fjellet. Redigert 24.Mars.2010 av Framtia (see edit history) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Per Harald Svart 26.Mars.2010 Del på Facebook Svart 26.Mars.2010 Isen har lettet betraktelig de siste to ukene, så nå er det fritt vann for de fleste til å dra dit de ønsker. Vi tar nok en tur over fjorden til Hvaler og Strømstad, samt kanskje Koster om det blir plass der. Ser at det nermest er BP treff på Koster hver påske. I helgen blir det en tur i nærområdet for å sjekke alle fasiliteter i båten og disses funksjonalitet og pålitelighet før påskehelgen. Vestfjorden eller Verdens ende blir nok målet for helgen. Sandefjordfjorden på Tirsdag 23/3. Ikke is å se. Får vi litt selskap av denne tro???? Per Harald Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php? Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis. D5LA I boks. Link to post
Mouche Svart 26.Mars.2010 Del på Facebook Svart 26.Mars.2010 For de som tenker seg til Kragerøområdet så vil kafeen på Jomfruland åpne såvidt, men skiføret der ute synes upåklagelig i følge lokalavsien og det blir som vanlig isbading i Blindtarmen selv om denne er islagt i øyeblikket. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
"Mathilde" Svart 26.Mars.2010 Del på Facebook Svart 26.Mars.2010 Henter nybåten i Danmark Har tenkt på deg, Fanafjord. Ønsker deg god tur og lykke til. Håper du deler dine erfaringer med oss her på BP. Selv reiser jeg til NYC i påsken. Og for å ikke gjøre innlegget altfor OT.... noen som vet om maritime utstyrsbutikker som er verdt et besøk? Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 26.Mars.2010 Del på Facebook Svart 26.Mars.2010 .... noen som vet om maritime utstyrsbutikker som er verdt et besøk? West Marine har butikker over hele landet.....har bare vart i butikker i Carlifornien men her ser du vilke de har i NY http://www.westmarine.com/webapp/wcs/store...StoreLocatorCmd Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Ribtjenester Svart 26.Mars.2010 Del på Facebook Svart 26.Mars.2010 Får vi litt selskap av denne tro???? Per Harald Det gjør du vi drar ut til verdens ende i dag tipper jeg, eller noe i næreheten. Vi tar en test natt i nærheten først:-) Vi ses Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
"Mathilde" Svart 26.Mars.2010 Del på Facebook Svart 26.Mars.2010 Takk for den Gunga Din. Flere av familiemedlemmene har shoppingfokus, men jamen fnnes det Outlets på maritimt utstyr også. Jeg gleder meg... Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 26.Mars.2010 Del på Facebook Svart 26.Mars.2010 du kan bestille katalog fra dem, de sender worldwide...... katalogen er tykk som en mindre bibel, med en masse dupeditter...og en hel del fra andre frabrikat enn det vi er vane vid fra Seasea,Hjertman, Watski mfl Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Fetter Klodrik Svart 26.Mars.2010 Del på Facebook Svart 26.Mars.2010 West Marine har butikker over hele landet.....har bare vart i butikker i Carlifornien men her ser du vilke de har i NY http://www.westmarine.com/webapp/wcs/store...StoreLocatorCmd Skal man shoppe båt utstyr i NY området er www.defender.com stedet. Kanskje litt lang og reise for å besøke butikken men de leverer på dagen til NY området og har kjempegod service. West Marine butikkene i NY området er ikke verdt ett besøk. Dårlig utvalg og ikke spesiellt gode priser. Du må betale state tax ved kjøp i butikk eller ved kjøp på nett men med leveranse til ett sted hvor de har butikk. Har kjøpt fra Defender manage manger og det har fungert veldig bra. Sitér dette innlegget Link to post
mingebretsen Svart 26.Mars.2010 Del på Facebook Svart 26.Mars.2010 Ser jommen ut som det blir en grå påske i år:( Melder både regn her i sør-norge, samt Danmark hele uka. Men, vi må jo prøve å se det positive i det, koselig blir det inne i båten med oljelampe, godt billig dansk kjøtt og øl Sitér dette innlegget Link to post
Luigi Svart 26.Mars.2010 Del på Facebook Svart 26.Mars.2010 Får vi litt selskap av denne tro???? U BET!;) Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 26.Mars.2010 Del på Facebook Svart 26.Mars.2010 To timer siden turen/ferien min startet, deilig med årets første skikkelige tur! God påske til alle. AIS senderen har stått på siden hjemmehavna, men kom altså inn på MT først ved Tofte. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Tom Rør Svart 26.Mars.2010 Del på Facebook Svart 26.Mars.2010 Til dere som skal Østover mot Koster og Strømstad i påsken, Det er isfritt fra Smaustangen og gjennom Hankøsundet, det samme i Slevik skjærgården. Det lå isflak på innsiden av Sletterøyene i går, så vær på vakt.De så ganske tjukke ut også. Det ligger is i Fjellbacka også for de som har tenkt seg ditover. Sitér dette innlegget Link to post
sjøman Svart 26.Mars.2010 Del på Facebook Svart 26.Mars.2010 Vi har tenkt oss en tur til Oscarsborg i morgen,noen som vet om det er mulighet for å fylle vann der??? GOD PÅSKE ALLE BP`er Sitér dette innlegget Link to post
KOB Svart 26.Mars.2010 Del på Facebook Svart 26.Mars.2010 To timer siden turen/ferien min startet, deilig med årets første skikkelige tur! God påske til alle.AIS senderen har stått på siden hjemmehavna, men kom altså inn på MT først ved Tofte. Ser du ligger i Horten om jeg leser MT riktig God påske. Fjellet i morgen, men bare drøyt 4 uker igjen til vi er på vannet Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
KOB Svart 26.Mars.2010 Del på Facebook Svart 26.Mars.2010 Og Astor ligger i Kostersund.... Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Bitteliten Svart 26.Mars.2010 Del på Facebook Svart 26.Mars.2010 Vedder en 10'er på at Svenning ligger der også Sitér dette innlegget Link to post
KOB Svart 26.Mars.2010 Del på Facebook Svart 26.Mars.2010 Vedder en 10'er på at Svenning ligger der også Har han ikke AIS, da? Et must, spør du meg Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Bøljan Svart 26.Mars.2010 Del på Facebook Svart 26.Mars.2010 Blir en tur til Tyrkia på meg, ikke mitt førstevalg men været er jo ikke meldt noe særlig her hjemme og økonomisjefen min har ordnet det hele til en svært hyggelig penge. dessuten er jeg i god rute når det gjelder båtpussen, skal bare støpe litt med polyester og glassfiber og da må jeg vente på mere varme God påske til dere alle Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 26.Mars.2010 Del på Facebook Svart 26.Mars.2010 Har han ikke AIS, da? Et must, spør du meg Nope. AIS er da ikke et must. båten min går helt fint uten. noe jeg har misforstått? Sitér dette innlegget Link to post
KOB Svart 26.Mars.2010 Del på Facebook Svart 26.Mars.2010 Nope. AIS er da ikke et must. båten min går helt fint uten. noe jeg har misforstått? 3 sier vel alt (animasjonen er ikke allltid like lett å se). Men disse nymotens tingene frister en jo. Og når merprisen ikke er all verden så.... Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Luigi Svart 27.Mars.2010 Del på Facebook Svart 27.Mars.2010 Har han ikke AIS, da? Et must, spør du meg Bedre med AIS på kona :D Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.