Jump to content

Hvor går turen i påsken 2010? :)

phjente

Recommended Posts

Vi går ut Oslofjorden på fredag eller lørdag. Blir nok en overnatting på Oscarsborg eller Son og før vi legger kursen ut til Bolerne (evt innom Horten). Er veldig spent på isforoldene nå. For to år siden så skrapte vi bort bunnstoffet i vannlinja, og det håper jeg å unngå i år...

Satser på å bli liggende på Bolerne noen dager. Det blir i så fall 5 påsken der ute...

Hvis været blir bra, settes kursen for Koster.

I dag har jeg bestilt RiksTV, så da blir det underholdning til ungene dersom været blir dårlig...

PAGURUS III

"Sommer... alltid!!!..."

Hvordan pleier det å være med båt på Bolærne i Påsken?

Ser nå ut til at jeg er kan komme meg på tur Skjærtorsdag.

Trur ikke jeg gidder å gå over til Koster kun for ett par dager. Hvis da ikke Matrosen insterer.

Satser på nær området i stedet.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Da ses vi kanskje Pagurus. Jeg drar fra hjemmehavna på fredag kveld, og skal ligge med båten på Jarlsø/Tønsberg hele mandag for å få reparert rulleforstaget mitt hos Elvstrøm. Så da blir vel lørdag-søndag viet til området Engelsviken-Tjøme-Bolærne. Retur på tirsdag for å få noen dager på fjellet.

Redigert av Framtia (see edit history)

Framtia på AIS

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Isen har lettet betraktelig de siste to ukene, så nå er det fritt vann for de fleste til å dra dit de ønsker. Vi tar nok en tur over fjorden til Hvaler og Strømstad, samt kanskje Koster om det blir plass der. Ser at det nermest er BP treff på Koster hver påske. :lol:

I helgen blir det en tur i nærområdet for å sjekke alle fasiliteter i båten og disses funksjonalitet og pålitelighet før påskehelgen. Vestfjorden eller Verdens ende blir nok målet for helgen.

2010_0202bavaria0013.jpg

Sandefjordfjorden på Tirsdag 23/3. Ikke is å se.

2010_0202bavaria0012.jpg

Får vi litt selskap av denne tro????

Per Harald

https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php?

Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis.

D5LA I boks.

West Marine har butikker over hele landet.....har bare vart i butikker i Carlifornien

men her ser du vilke de har i NY

http://www.westmarine.com/webapp/wcs/store...StoreLocatorCmd

Skal man shoppe båt utstyr i NY området er www.defender.com stedet. Kanskje litt lang og reise for å besøke butikken men de leverer på dagen til NY området og har kjempegod service. West Marine butikkene i NY området er ikke verdt ett besøk. Dårlig utvalg og ikke spesiellt gode priser. Du må betale state tax ved kjøp i butikk eller ved kjøp på nett men med leveranse til ett sted hvor de har butikk. Har kjøpt fra Defender manage manger og det har fungert veldig bra.

Til dere som skal Østover mot Koster og Strømstad i påsken, Det er isfritt fra Smaustangen og gjennom Hankøsundet, det samme i Slevik skjærgården.

Det lå isflak på innsiden av Sletterøyene i går, så vær på vakt.De så ganske tjukke ut også. :eek:

Det ligger is i Fjellbacka også for de som har tenkt seg ditover. :flag_sw:

To timer siden turen/ferien min startet, deilig med årets første skikkelige tur! God påske til alle.

AIS senderen har stått på siden hjemmehavna, men kom altså inn på MT først ved Tofte.

Ser du ligger i Horten om jeg leser MT riktig :smiley:

God påske. Fjellet i morgen, men bare drøyt 4 uker igjen til vi er på vannet

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Blir en tur til Tyrkia på meg, ikke mitt førstevalg men været er jo ikke meldt noe særlig her hjemme og økonomisjefen min har ordnet det hele til en svært hyggelig penge. dessuten er jeg i god rute når det gjelder båtpussen, skal bare støpe litt med polyester og glassfiber og da må jeg vente på mere varme :yesnod:

God påske til dere alle :cheers:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...