Thorlyn Svart 17.Februar.2010 Del på Facebook Svart 17.Februar.2010 (redigert) Kun en ting og gjøre da... hadbra til våre brødre Men de kommer sikkert etter.. Men jeg tror ikke dette er gjennomførbart med tanke på utgiftene transportselskaper vil få.. norge vil stå igjen som et nisseland med skyhøye utgifter og produksjonskostnader.. helt uten evne til og konkurere med resten av Europa/verden.. hva skal vi gjøre da?? fly ned dørene til nav hele gjengen?? eller ta på oss hvite kjotler og leke sjejker i anderledeslandet.. tror ikke det.. lite gjennomtenkt forslag spør du meg. Redigert 17.Februar.2010 av Thorlyn (see edit history) Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post Share on other sites More sharing options...
Framtia Svart 18.Februar.2010 Del på Facebook Svart 18.Februar.2010 Litt faktaopplysning til glede for dem som ikke følger klimadiskusjonene i Off Topic forumet: Det er mye informasjon på internett som sier at man ikke har menneskeskapte klimaendringer, det er jo et sted hvor alle med synspunkter fritt kan skrive hva de vil uten å måtte føre noe bevis for at det de hevder kan bevises. Det er også riktig at det er en del kritikk mot IPCC og angrep mot enkelt forskere for å svekke deres troverdighet. Sier man dette mange nok ganger er det klart at folk vil tro på det (se bare vanlige leserinnlegg under innlegg i aviser og diskusjonsforum så ser dere at dette er det mange som mener mye om). ....., mens i forskningsmiljøene øker skepsisen til CO2 som klimapådriver av særlig grad. Bare se hvordan IPCC får gjennomgå for tiden. Men, det å påstå at det er økende skepsis i "forskningsmiljøene" er IKKE korrekt. Det publiseres kontinuerlig nye arbeider knyttet til klimasystemet, og det er knapt noen av disse som uttrykker noen skepsis som tilsier at det ikke trengs vesentlige reduksjoner i utslippene av CO2 eller andre komponenter som har klimaeffekt. Jeg tror folk må belage seg på at drivstoff blir dyrere med årene. Skulle prisen gå opp med 20% får en heller redusere sitt forbruk tilsvarende. Mye glede i å kjøre under planingsfart, og da kan man leve godt selv om man har motorbåt. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post Share on other sites More sharing options...
BMP Svart 18.Februar.2010 Del på Facebook Svart 18.Februar.2010 Klart en drastisk økning av den generelle drivstofprisen i Norge vil virke negativt inn på vår konkuranseevne. Men en drastisk økning av drivstofprisen til våre fritidsbåter vill ikke påvirke konkuranseevnen. Jeg skal derfor foreslå at de kan starte der. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Gullfisk Svart 18.Februar.2010 Del på Facebook Svart 18.Februar.2010 Høyere priser, er greit nok, men rammer bare de som har minst fra før. De som har bra med midler, bryr seg neppe og sløser på som før. Det er egentlig et lite paradoks, at de/vi som er rike, skal kunne bruke opp mere av jordens ikke fornybare resurser en de som har mindre. Stort sett all rikdom vises gjennom økt forbruk og travlere liv. Burde vært kvoter på årlig drivstofforbruk, så kunne det vært opp til hver enkelt hvor mange bil/båttimer man ville ha ut av det. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Thorlyn Svart 18.Februar.2010 Del på Facebook Svart 18.Februar.2010 Jeg håper virkelig at de øker drivstoffprisen med det dobbelte da kan jeg med god samvittighet brenne mine litere med grønn profil. Akkruratt som våre politikere farter rundt i privatjet Så kan vi i norge leve av og sitte på NAV hele gjengen siden fiskeeksport,transport,flyreiser (de sysselsetter jo ingen mennesker på en flyplass) er blitt så dyrt at ingen har råd til det. Siden drivstoffet øker så mye, så må også lønningene gjøre det for at folk skal ha råd til og stå i arbeid noen mil fra hjemmstedet.. Distriktene kommer til og blomstre med folk som frivillig flytter ut av byen siden det blir så billig og pendle Rentene øker som følge av kraftige lønnsoppgjør siden over 90% av norges befolkning bor utenfor Tigerstaden uten kollektivtilbud. Hallo lever alle miljønisser inne i sitt eget glasshus?? har de i det hele tatt gått ut av gymnaset og rød ungdom? virker ikke som oppegående mennesker i alle fall. Heia Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post Share on other sites More sharing options...
Thorlyn Svart 18.Februar.2010 Del på Facebook Svart 18.Februar.2010 (redigert) Litt faktaopplysning til glede for dem som ikke følger klimadiskusjonene i Off Topic forumet: Men, det å påstå at det er økende skepsis i "forskningsmiljøene" er IKKE korrekt. Skjønner at du måtte legge inn innlegg i denne tråden siden OT tråden er full av skeptikere som ødlegger Klimamenighetens entydige vinkling av klimabløffen med den ene rapporten etter den andre, om at det bedrives skittent spill med økonomiske motiver og triksing med tallfakta til menighetens fordel. Redigert 18.Februar.2010 av Thorlyn (see edit history) Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post Share on other sites More sharing options...
fiskebat Svart 18.Februar.2010 Del på Facebook Svart 18.Februar.2010 Har det ikke hvert fort tidligere klimaendringer så har vi ikke hatt noe olje ,og heller ikke noe klimaproblem , så jeg er imponert over hvor store klimaendringer en tidligere generasjon klarte å skape for det er vell ingen tvil om att klimaendrigene er menneskeskapt. Problemet her er vell at det er feil generasjon som får regninga , miljøavgifta skulle kommet for noen millioner år siden , og hvor ble det av den generasjonen som lagde klimaendringen som skapte oljen som nå er i ferd med å skape en klimaendring til ??? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
MS Dolphin Svart 18.Februar.2010 Del på Facebook Svart 18.Februar.2010 Norsk Skatte og Avgiftsparti må jo ha sitt!!! Nå skal de prøve å få inn penngene fra rederne, selv om det foreligger en dom fra høyesterett. De respekterer jo ikke sin egen retts stat. Denne rejeringen er god troende til alt. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Mouche Svart 18.Februar.2010 Del på Facebook Svart 18.Februar.2010 Det hører vel med til historien, tross alt, at Høyesterett kom frem til sin dom med knappest mulig flertall, seks mot fem, at det dreide seg om å kreve inn i alt 21 milliarder kroner som var gitt i skatteutsettelser i forbindelse med rederiskatten i 1996 og at selv President i Norges Rederiforbund, Elisabeth Grieg, synes opplesningen av dommen var i overkant spennende - «...nesten som en krimroman». - Men det viser jo vanskelighetene med denne saken, sier Grieg, som nå helst vi se fremover - sammen med staten. Samt at i prinsippet er også statens krav til rederiene om å bruke 7 milliarder av de 21 skattemilliardene på miljøtiltak opphevet. Det er mange spennende sider ved denne saken, men det er ingen tvil om at Staten har gått på en reall smel og feilberegnet utfallet samt at rederiene har kommet urimelig godt ut av det hele når man ser hele saken, og dens forhistorie, i sin helhet. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post Share on other sites More sharing options...
MS Dolphin Svart 18.Februar.2010 Del på Facebook Svart 18.Februar.2010 Jo jeg ser den. Alternativet er utflagging og 0 inntekt til staten. Vi har alerede mistet en generasjon med sjøfolk. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 18.Februar.2010 Del på Facebook Svart 18.Februar.2010 (redigert) Regjeringsadvokaten advarte vel også Finansdept. om dette før den politiske debatten satte i gang. Problemet er vel å ha et relativt uerfarent parti i regjering der politiske prinsipper (om de finnes) er viktiere enn lov og rett - særlig når mantraet er å ta de rike MEN det skal sies at rederiskatten er en skatteordning der man får en skattekreditt så lenge man er inne i ordningen - og om man trer ut av ordningen så må man betale skatten. Det staten har gjort her er en tvungen utmelding av ordningen Man kan se mange interessante prinsipper her. Feks er det rart at revisorer som skal sørge for at alle selskaper følger regnskapsloven ikke har pålagt selskaper å ha ført den potensielle skattegjelden i balansen sin. Det fektes fortsatt om ordningen - og jeg blir ikke forundret om rederinæringen "inviteres til dialog" med han Giske snart. Redigert 18.Februar.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Mouche Svart 18.Februar.2010 Del på Facebook Svart 18.Februar.2010 Jo jeg ser den. Alternativet er utflagging og 0 inntekt til staten. Vi har alerede mistet en generasjon med sjøfolk. Nå synes jeg ikke så veldig synd på rederiene siden det jo er snakk om en skatt fremover som er beregnet til rundt 0,6% av overskuddet så hvis de flagger ut av den grunn så er jeg usikker på hva som egentlig er motivet. Dette tallet er hentet fra et innlegg av en ikke ukjent professor dr.juris ved BI, Ole Gjems Onstad. Og den skatteutsettelsen det var snakk om i denne saken kunne de vel ikke "løpe fra" ved å flagge ut så vidt jeg vet? Jeg har vel egentlig aldri synes så synd på hverken norske rederier eller norske redere. Det er vel kun bøndene som har hatt like store, og gode, særfordeler som dem. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post Share on other sites More sharing options...
Kaimor Svart 18.Februar.2010 Del på Facebook Svart 18.Februar.2010 Men, det å påstå at det er økende skepsis i "forskningsmiljøene" er IKKE korrekt. Og hva baserer du det på? Jeg jobber tett opp mot naturforskere og det diskuteres stadig nye feilkilder som ligger til grunn for IPCCs beregninger, og når det trikses med tall er det direkte ille. Du har kanskje ikke hørt om Climategate? For de som vil ha et bredere syn på klimaforskningen anbefaler jeg klimarealistene.com som flere fysikere, kjemikere, geologer etc. har startet. Derfra er det bare å surfe ut i den store verden... Vi kan ha fokus på å spare på ressursene, også de fossile, men når man legger opp til drastiske endringer i samfunnet må dette bygge på korrekte forutsetninger. Altså spare på ressursene mens vi utvikler alternativer, men ikke fokusere på CO2 i panikk. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Framtia Svart 18.Februar.2010 Del på Facebook Svart 18.Februar.2010 Det baserer jeg på det som publiseres i vitenskapelige tidsskrifter, og ikke hva som man kan lese på internett. Vi legger nok ulike begreper til grunn nå vi definerer "forskningsmiljøene". Klimarealistene er en av mange interessegrupper som har et ensidig ønske om å motbevise at det finnes menneskeskapte klimaendringer. Folk må gjerne tro på deres syn for min del, men jeg oppfordrer de som ikke allerede er "frelst" til å i tillegg sjekke andre kilder. Men denne debatten hører vel hjemme i tråden i OT? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post Share on other sites More sharing options...
Mix Svart 18.Februar.2010 Del på Facebook Svart 18.Februar.2010 Ta med deg dette forbanna klimareligiøse hysteri tullet ditt og kom deg over i Off Topic Forum der det hører hjemme. Dette er et båtforum. Kommentar fra moderatorMix må lære å telle til 10, ingen andre enn moderatorene har noe med å fortelle andre hvor de skal poste. Ingen diskusjon rundt dette i denne tråden. Er du uenig så ta det opp i Om baatplassen/generelt. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
BMP Svart 18.Februar.2010 Del på Facebook Svart 18.Februar.2010 Synes det er helt greit og doble drivstoff prisene det er antagelig den eneste metoden for og få ned forbruket. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
CB. Svart 18.Februar.2010 Del på Facebook Svart 18.Februar.2010 doble drivstoff prisene det er antagelig den eneste metoden for og få ned forbruket. Du er passe naiv om du tror at folk kommer til å bruke mindre båt om prisene går opp ? Kan foresten Mouhe hjelpe til med statistikk som fordeler om hvor stort forbruket er for båt her i landet i 00/100 forhold til bil Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post Share on other sites More sharing options...
BMP Svart 18.Februar.2010 Del på Facebook Svart 18.Februar.2010 Om ikke drivstofforbruket går ned med en dobling av prisen får en vel bare tredoble den. Og ikke bare for båtr men også for biler og fly. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
CB. Svart 18.Februar.2010 Del på Facebook Svart 18.Februar.2010 Ja, det er mye vi kan få gjort globalt basert på 4,5 mill innbyggere. Det greieste er kanskje å legge betong over hele fjorden og ta frem rulleski. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post Share on other sites More sharing options...
68 GT Svart 18.Februar.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Februar.2010 dobling av prisen får en vel bare tredoble den. Og ikke bare for båtr men også for biler og fly. Fint det er noen med penger her...... Hva kommer fx et brød til å koste da?? Dele priser....frakta blir vel i de fleste tilfeller dyrere enn varen! Hva med transport næringen,blir mye ledighet da.... men det gjør jo ingen ting for man kan jo bruke litt penger av "tredoblingen" til å betale trygder..... Nei olja skal brennes opp,blir ikke noe seriøs "miljøvennlighet" før den er borte,er nok for mye penger i olja til det Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post Share on other sites More sharing options...
Thorlyn Svart 18.Februar.2010 Del på Facebook Svart 18.Februar.2010 (redigert) får en vel bare tredoble den. Og ikke bare for båtr men også for biler og fly. Og da får sikkert norge handla med resten av verden siden vi blir et mildt sagt høykostland.. Da kan jo alle med fiskebåt der oppe hos deg bare legge de i opplag og melde seg for NAV. Det verste er at noen faktisk tror at det går og gjøre noe sånt som og tredoble avgiften.. selv om jeg ikke tror det om deg BMP. Tror det beste er og gå tilbake til hest og kjærre.. men da må man kanskje ha CO2 rensing på dritten hesten slipper ut Ellers om dagen kan jo bergenserne glede seg over dette :Snørekord i Bergen Redigert 18.Februar.2010 av Thorlyn (see edit history) Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post Share on other sites More sharing options...
avsluttet Svart 18.Februar.2010 Del på Facebook Svart 18.Februar.2010 Og om myndighetene legger mere avgift på drivstoff får man håpe at de trekker fra tilsvarende på andre avgifter. Men det er det de ikke gjør, og det er det som er problemet. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 18.Februar.2010 Del på Facebook Svart 18.Februar.2010 Du er passe naiv om du tror at folk kommer til å bruke mindre båt om prisene går opp ? For å si som Hegnar sa da det var snakk om å doble bompengene i Oslo. Gjør det gjerne - da blir det mindre køer for meg. Sånn blir det på sjøen også. For de som har det slik at drivstoffregningen ikke betyr allverden blir det mer plass i havnene - for de som ikke har råd blir det surt. Ikke glem at både kjøp av ny båt og bruk av båt gir verdiskapning langs kysten. Verdiskapning=arbeidsplasser. Det e rmange som glemmer det. hjelper ikke om vi er verdens mest klimevennlige land om ingen har jobb lenger Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
BMP Svart 18.Februar.2010 Del på Facebook Svart 18.Februar.2010 Vinden blåser da gratis for alle fattig eller rik. Nei få opp prisene på drivstoff så kansje det blir noen fære hekkbølgegeneraler. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Mix Svart 18.Februar.2010 Del på Facebook Svart 18.Februar.2010 Dustekommentarer er det flusst av i seilbåtforumet båtplassen.no Motorbåtfolk begynner å sky hele dette forbanna duste forumet ! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.