Jump to content

Blir det snart påkrevd at vi må kjøre på avgiftspålagt diesel?


68 GT

Recommended Posts

Du husker hvordan det gikk sist de forsøkte? ..... da hadde de visstnok ikke tenkt på at tusenvis av bunkersstasjoner langs kysten måtte ha dobbelt opp av tanker, pumper og annet utstyr - på noen ukers varsel .....

Dette kan ikke jeg se som et problem. De har kun et sett tanker med blank diesel, med full avg. Når de bunkrer båter som har krav på avg.fri,fyller de fra samme tank,og tilsetter fargestoff, der og da. Enkelt og greit. (Håper det ikke blir aktuelt):cheers:

Redigert av Pelle Parafin (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Kommentar fra moderator:
Innlegget er satt usynlig da det ikke følger reglene for sitering.
Både fyringsolje og jordbruksdiesel er mulig å lagre over lang tid.

Og argumentet kan dermed forsvares.

Da kan du fylle det på en diesel bil også,mener du?Det blir samme forholdet.Blir du tatt,lover jeg deg at du får en bot du aldri glemmer. :yesnod:

Redigert av Pelle Parafin (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Skal de innføre "veiavgift" på fyringsolje eller forby folk å fylle fyringsolje på båten mon tro?

 

Får jeg bilen eller båten min til å gå på "smeltet smør", knott, parafin eller LPG kan jeg ikke helt skjønne at de kan nekte meg det.

(Det er en rekke ting jeg ikke skjønner)

 

Skal de da innføre en lov som pålegger båtfolket å betale avgift for fremdrift.

 

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

Jeg ble tatt med avgiftsfri diesel på bilen for noen år siden.

For å si det pent! Det ble ikke ferie det året! Kr 15000.-

Selv om du fyller vanlig diesel på tanken etterpå,tar det 3 til 5 fyllinger før sporestoffet er borte

At den avgiftsfrie forsvinner? så sikkert som Amen i kirken.

Redigert av faren (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har da aldri vært lov å kjøre avgiftsfritt på bil?

Og de 50m3 med fyringsolje jeg kjøper til våren kan jeg vel bruke i båten til det er tomt?

Jeg tror vi misforstår hverandre litt.. vi snakker om HVIS det ikke blir lov å kjøre med avgiftsfri diesel lenger på båt. Da kan du jo ikke kjøre på fyringsolje heller


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

Avgifter kan vi i Norge så det kommer nok.

Men ble forundra i fjor sommer da dette allerede var innført på Isle of Man.

Det var ikke godt mottatt der heller :nonod:

Men dei var jo kreative da det ikke var avgift på diesel til oppvarming, så

man fyller ut et skjema med fks. 60/40% andel fremdrift/oppvarming.

Kanskje ikke så godt å få igjennom så mye på dieselvarmeren midtsommers, men

det var det ingen som klaga over. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Denne avgiften er rett rundt hjørnet. HEEEELT sikkert! Jeg regner med at i beste fall har jeg dennne og kanskje en eller to somre til med "avgiftsfri" diesel før det er slutt. Når det blir regjeringsskifte er vi nok berga noe når til dersom de mot formodning ikke får innført denne avgiften ila kommende periode.

 

Argumentene om at det blir tungvint med to forskjellige pumper er ikke gode nok. Det som i beste fall kommer til å komme er en refusjonsordning slik at fiskere, transportører o.lil. får tilbakebetalt avgiften (akkurat som med moms o.li.). Men jeg blir positivt overasket dersom de faktisk legger inn en slik refusjonsordning da dette innebærer tapte inntekter til statskassa som de ellers kunne brukt på et eller annet.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...