Jump to content

Ønsker du at det skal bli avgift på båtdiesel også ?

Enzo

For eller i mot prisøkning på båtdiesel  

304 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Avgifter som er blitt fjernet i Norge de siste tusen år, kan vel telles på en hånd, så jeg stemte for å beholde dagens nivå.

Det jeg bruker av diesel i båten er marginalt, men er prinsipielt mot avgifter som virkemiddel mot uønsket forbruk. De som bruker mest pr i dag, har som regel økonomi til å fortsette uansett. De som bruker mindre, vil fortsette bruke det samme, men økonomien kan gjøre at de må prioritere annerledes på andre ting. (f.eks. sikkerhet, vedlikehold o.l)

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Stemte: Tullete avstemning så jeg demonstrerer ved å stemme dette valget

Ikke fordi jeg direkte mener det, eller at det bør bli mere avgift.

Men fordi det ikke var valget om å stemme alla: Slik det idag, og bensin til båt skulle gått til mot samme nivå som diesel til båt.

Det skulle jeg ønsket meg. God helg folkens :cheers:

Redigert av KenBjork (see edit history)
Egentlig er vell denne avstemmingen tullete, da det alt er mye avgifter på den såkalte avgiftsfrie dieselen.

Jeg tror ikke det er avgift på den avgiftsfrie dieselen utenom mva - tror det er stasjonseieren/oljeselskapet som tar hele profitten i egen lomme, bakgrunnen for dette er den store prisforskjellen på sør-/øst-landet vs vest-landet.

Jeg tror ikke det er avgift på den avgiftsfrie dieselen utenom mva -

Men det gjør du - du betaler en grunnavgift som for fyringsoljer samt merverdi avgift på toppen av dette.

Det du ikke betaler er den gamle kilometeravgiften/veiavgiften, og det er vell ingen grunn til at vi skal betale veiavgift på sjøen vell :confused:

Kilde: http://www.regjeringen.no/nb/dep/fin/dok/n....html?id=478063

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Argumentet om "vegavgift" på drivstoffet begynner å bli litt forslitt i disse miljøtider.

Diesel lager vel også forurensninger, så hvorfor skal de med bensinmotor betale avgift og ikke de med dieselmotor??

De neste avgiftene de rødgrønne kommer med, kalles sikkert miljøavgift...

At yrkesbruk (båter, landbruksmaskiner osv.) blir tilgodesett med reduksjon, kan jeg gå med på, men ikke at lystbåter med dieselmotor skal komme i DEN kategorien. :smash:

Med fare for å bli uglesett og det som værre er i disse Krekar-tider... :sweat: :sweat:

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Det du ikke betaler er den gamle kilometeravgiften/veiavgiften, og det er vell ingen grunn til at vi skal betale veiavgift på sjøen vell :confused:

Ok.

Kan du ikke bare sende Marwin en 500 lapp hver gang du fyller diesel på båten din da SF.

Har ikke planer om å betale en krone mer i avgifter enn det jeg gjør idag for dieselen, betaler nok som det er :wink:

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Det vi sikkert kan enes om alle sammen er at alle bør betale det samme i avgifter inn til statskassen. Ergo er det naturlig at de med små dieselmotorer betaler en vesentlig høyere avgift enn de med stor dieselmotor. Dette da de store motorene bringer mere inn til felleskapet enn de små i kr og øre. :yesnod:

Pinnebåter må av den årsak betale inn mest, det er etter min oppfatning helt riktig siden de også har satt seg i en slik tåplig situasjon at de kan bruke gratis vindkraft til fremdrift.

Vi har jo en regjering som arbeider etter spleise prinsippet, i alle fall inntil neste valg :lol:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Hehe... Robåter bør også betale ekstra avgift... De er så billige at de nesten ikke bidrar til fellesskapet ved innkjøp og tross alt er roing god trim. Urettferdig at det skal være gratis når en annen jævel skal betale (herav masse god Mva på penger han har betalt skatt av) i dyre dommer for å sitte på en romaskin på elexia.....

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...