Jump to content

Nybåten leveres 30. april ( Nimbus Nova 35 )

KOB

Recommended Posts

Long time, no see.

Båtengasjementet har vært litt på hvilepuls i noen år. Men over tid har jeg blitt veldig glad i min Aquador 25 WAe og enda mer glad i walkaround-konseptet. Men etter at min tidligere Windy 37 ble solgt vinteren 2007 har det vært klart at det ikke var et spørsmål om men når tiden var inne for en større båt igjen.

Det har blitt litt syklisk dette, med 3 år mellom hver fornyelse, uten at man skal legge for mye i det.

Men nå er skibet kontrahert :smiley: 30. april får jeg levert en nesten ny Nimbus Nova 35. Jeg har kjøpt brosjyrebåten fra 2009, med opgradert elektronisk utstyr fra Raymarine - kartplotter, digital rader, VHF, autopilot og diverse annet. Litt trang kanskje i salong og under dekk vil noen si, men perfekt for meg med masse uteplass samtidig som jeg kan skalke lukene og ha det bra når sommeren er slik vi ikke ønsker den. 2 sovekabiner, bad og en grei salong oppe med bysse. Kjempestort akterdekk med plass til familie og besøk.

Båtplassen-vimpelen kommer opp, så kanskje vi sees i sommer? :flag:

Redigert av KOB (see edit history)

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Nydelig båt, gratulerer!

Ser fram til å få høre brukererfaringer etterhvert.....

Har virkelig sansen for Nimbus Nova, har tidligere vært lysten på en 29 Nova. Det ble ikke noe den gangen og akkurat nå er det seilbåt og en 19 Nova for meg men hvem vet...

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Det er lov å klemme på med litt bilder......

Noen bilder fra Nimbus av båten - byggenr 145. Skal komme tilbake med litt mer info om elektronikk og utstyr når jeg har mer detaljer.

Flagget skal byttes ut....

hovedbilde_high.jpg

Akterdekk - det medfølger 2 stk teakbord, festene kan sees oppå motorromslukene. Dessuten 2 løse klappstoler i teak

akterdekk.jpg

Salong

salong_high.jpg

Sovekabin

sovekabin_1_high.jpg

Gjestekabin

gjestekabin.jpg

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

• 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...