Slingsen Startet 3.Mars.2010 Del på Facebook Startet 3.Mars.2010 (redigert) Har en nyinnkjøpt Bella 620 DC. Vurderer å montere en wallas 1300. Er det noen som har montert en wallas 1300 i en daycruser ? Hvor kan man finne gode tilbud på wallas 1300. ? Det billigste jeg har funnet er ca 7600,-. Redigert 3.Mars.2010 av Slingsen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 3.Mars.2010 Del på Facebook Svart 3.Mars.2010 (redigert) endre emne tittel fort før tråden blir steng av moderator https://baatplassen.no/i/index.php?act=Help...E=01&HID=51 Ser du er ny, så velkommen til BP forresten Redigert 3.Mars.2010 av KenBjork (see edit history) Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Slingsen Svart 3.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mars.2010 Takk takk, har fiksa det nu. Sitér dette innlegget Link to post
jone Svart 4.Mars.2010 Del på Facebook Svart 4.Mars.2010 Jeg har hatt en Wallas 1300 i både Yamarin 5800 og Yamarin 5940, disse er imidlertid små lukkede kabinbåter, men varmeren var helt super. Lett å montere, enkel betjening, liten og kompakt. Pass bare på og tenk ut en god plassering før du borrer hull i skroget til eksos/luftinntaket, slik at du får kortest mulig slange, samt redusere muligheten for at det kan komme inn vann. Sitér dette innlegget Link to post
Slingsen Svart 5.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mars.2010 Høres bra ut. Forhandleren som hadde meget godt tilbud på 1300 var selvfølgelig fri !! Han har 1800 på lager så jeg vurderer å kjøpe den. Fordelen er at det er termostat og flere dyser som kan koples opp. Jeg har en kalesjebåt og jeg ønsker å ha dyser på vinduet og i dørken. Den har også friskluftblåsing. Leste en plass at eksosslangen burde være minimum 1,5 meter lang. Hørt noe om det ? Trenger man eget inntakt med friskluft ? Tenkte å montere mellom innerskroget og ytterskroget. Der er det lufting. Er det noen som har erfaringmed det ? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 5.Mars.2010 Del på Facebook Svart 5.Mars.2010 på 1300 går slangene inni hverandre , dvs eksosen blir kjølt av innluften. Slangen min er vel ca 60cm lang, og lagt som en vannlås. Mener 1800 har samme slangeopplegg..? Har hatt trøbbel med at varmeren min er glad i glødetråder, første røk etter under 1 times drift, har sikkert byttet 3stk etter det. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Slingsen Svart 5.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mars.2010 tja, det e vel bærre å invester. Regna med at æ ikkje angra..... Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 25.Mai.2017 Del på Facebook Svart 25.Mai.2017 Løfter denne igjen. Har nettopp kjøpt en brukt Wallas 1300, og skal montere den i sommer. Slik jeg forstår det er max lengde på varmeslangen 1 m. (hvorfor det egentlig)? og max lengde på den kombinerte eksos/luftilførselsslangen er 07-08 m (?) Den beste plasseringen er stuerom under cockpitbenk, men med begrensingene på slangene slik det er beskrevet krever det i så fall en gjennomføring i skrogsiden. Dette er en liten båt med kanskje 0,7 m. fribord. Når vi seiler er det ofte med ripa, og vel så det i vannet. Selv med svalehals vil vi vel kunne få noe sjøvann helt inn til varmeren - eller hvordan unngår vi det? Bør gjennomføringen sitte så lavt som mulig (for å få stor svanehals)? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.