oslofjord Startet 6.Mars.2010 Del på Facebook Startet 6.Mars.2010 (redigert) Nå er nominasjonen ferdighttps://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=64147&st=0 ....kjør poll I kåringen av oslofjordens solskinsmotorbobåt vant Bavaria 37 sport:https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=64087. Nå er det den litt mindre solskinsklassen for primært dagstur som skal kåres. Det blir nå ingen 2. valgomgang så båtmodell med flest stemmer vinner. I tilegg til nopminerte har jeg slengt på noen modeller selv også. Kvalifikasjonskrav for modeller som kan bli kåret til selveste solskinnsbåten: -Ikke krav til produksjonsland. -Det må være mulig og naturlig for minst en person å kunne ligge å sole seg i/på båten. - Det må være mulig og naturlig å stupe fra båten. - det må være mulig å kunne komme opp av vannet etter et bad. - det må være et bord ombord (permanent eller "klaffebord"/løst bord) for minst 2 rekespisende personer. - maksimalt 4 sovesenger innendørs ( men gjerne helt uten sovesenger.)men primært oppfattes om en dags eller helgebåt. - åpent utearael på båten (med kalesjen nede) må være minst 33.3% av båtens overflate (Her godtas både flatt dekk og sitte/soleområde.) - det må finnes minst 10 stk av denne båttypen langs norskekysten - planende, halvplanende eller ikke-planende... - ikke seil Uværsbåter som ofrer solsengen for å få plass til mange sittelplasser eller mye inneplass er et onde for ekte båtglede....for oss som liker livet på solsiden... Redigert 6.Mars.2010 av salt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
AngerManagement Svart 6.Mars.2010 Del på Facebook Svart 6.Mars.2010 Skjønner ikke vitsen med dette her, var vel begynnelsen på en låt av et kjent norsk rockeband. noen som husker? Godfølelsen av å være på sjøen med ei duggfrisk og nyåpna pils bestemmes vel ikke av hvilken båt du sitter i. Men jeg stemmer for sjømann 22 fordi det er fasen jeg er i nå, men om noen år sitter kanskje også jeg og betaler båten med huslånet.(på flybrigde med nasa mot sola og nekter å hilse på båter under 2mill og ivertfall ikke på dyrere enn min...not) Sitér dette innlegget Link to post
roeren Svart 6.Mars.2010 Del på Facebook Svart 6.Mars.2010 Hvorfor ikke seil?? Og hvor er båter med årer?? Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 6.Mars.2010 Del på Facebook Svart 6.Mars.2010 Ingen over ingen under: Sitér dette innlegget Link to post
AngerManagement Svart 6.Mars.2010 Del på Facebook Svart 6.Mars.2010 Det så jo ut som en skikkelig østlandssnekke bliss, det går sikkert an å få montert på noen tråldører i hondurasmahogny her. Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 6.Mars.2010 Del på Facebook Svart 6.Mars.2010 Sjømann Stiger opp Wohooo Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
AngerManagement Svart 6.Mars.2010 Del på Facebook Svart 6.Mars.2010 Jeg trekker sjømann stemmen min tilbake hvis det står noe yanmar ræl oppi den Sitér dette innlegget Link to post
litt peiling Svart 6.Mars.2010 Del på Facebook Svart 6.Mars.2010 På`n igjen.... Sitér dette innlegget Link to post
AngerManagement Svart 6.Mars.2010 Del på Facebook Svart 6.Mars.2010 På`n igjen? ikke med yanmar hvertfall, da blir det uta`vn igjen. Blir til at man blir sittende å telle taktslaga i stedet for feilslaga. hehe Sitér dette innlegget Link to post
litt peiling Svart 6.Mars.2010 Del på Facebook Svart 6.Mars.2010 (redigert) på igjen med ny avstemming. Jeg venter til neste runde som forrige gang det var poll Redigert 6.Mars.2010 av litt peiling (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 7.Mars.2010 Del på Facebook Svart 7.Mars.2010 i den sjømannen står det ikke no Yanmar nei det var jeg som kom med forslaget så da må det vel være min sjømann som gjeller å i den står det en VP Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 7.Mars.2010 Del på Facebook Svart 7.Mars.2010 å forøvrig så leder Sjømann 22 sammen med Windy Ghibli Sitér dette innlegget Link to post
Skvulpen Svart 7.Mars.2010 Del på Facebook Svart 7.Mars.2010 Ingen Skibsplast med? Ingen Askeladden? Ingen Yamarin? Sitér dette innlegget Link to post
oslofjord Svart 7.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mars.2010 (redigert) Ingen Skibsplast med? Ingen Askeladden? Ingen Yamarin? Ingen har nominert dem....men det kan jo skyldes at de ikke er solskinnsbåter.... Et kvalifikasjonskrav for i bli kåret til selveste solskinnsbåten er bl.a: "-Det må være mulig og naturlig for minst en person å kunne ligge å sole seg i/på båten." Utrolig at det feks i Askeladdens 505 (bildet) ikke er mulig å slappe av i solen....horisontalt ! Kan det skyldes at den produseres i et vestlandsk klima ? Ekte solskinnsbåter har "veien er målet" som motto....og da holder det ikke med masse passasjerseter uten solsengsmulighet. Redigert 7.Mars.2010 av salt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
roeren Svart 7.Mars.2010 Del på Facebook Svart 7.Mars.2010 Hvorfor ikke seil?? Og hvor er båter med årer?? HA-HA!! Ikkeno´ svar på dette! Sikkert fordi det ikke ER noe svar! Sitér dette innlegget Link to post
vivvi Svart 7.Mars.2010 Del på Facebook Svart 7.Mars.2010 Og båter laget av skikkelig materiale (tre)????? Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
oslofjord Svart 7.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mars.2010 Robåter er ikke ekskludert fra nominasjon....hvis de hadde solseng og badetrapp....! Å sammenligne seilbåter og motorbåter blir håpløst fordi det da blir en ren seil kontra motor diskusjon. Men for all del....seilbåter kan være perfekte solskinsbåter...ti og med uten motorbråk...men jeg overlater til seilkyndige å lage soskinsseilbåtpollen. Så altså nå er det motor som gjelder....og det er kanskje greit for den perfekte dag på fjorden med sol og havblikk er vel ikke så perfekt for seilbåtfolket som vil ha vind i seilene. Sitér dette innlegget Link to post
oslofjord Svart 7.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mars.2010 Og båter laget av skikkelig materiale (tre)????? Trebåter var ikke ekskludert fra nominasjonsmulighet. Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 7.Mars.2010 Del på Facebook Svart 7.Mars.2010 (redigert) Dette er vel den enkleste avstemmingen jeg noen gang har vært med på, tru det eller ei men valget falt på Bavaria 27 Sport. Hilen Morten Redigert 7.Mars.2010 av Bavaria.Morten (see edit history) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Per Harald Svart 7.Mars.2010 Del på Facebook Svart 7.Mars.2010 Ja dette blir vanskelig Morten. Her må vi gruble lenge. Per Harald Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php? Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis. D5LA I boks. Link to post
:båt1 Svart 7.Mars.2010 Del på Facebook Svart 7.Mars.2010 alle stemmer vel på mitt forslag, Sjømann 22 Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 7.Mars.2010 Del på Facebook Svart 7.Mars.2010 Mange fine forslag:) Sitér dette innlegget Link to post
ibizafan Svart 7.Mars.2010 Del på Facebook Svart 7.Mars.2010 ibiza 19 touring har en selv meget godt fornøyd med båten ibiza 20 touring Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
oslofjord Svart 7.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mars.2010 Windy 28 Ghibli har også sine tilhengere. Sitér dette innlegget Link to post
roeren Svart 8.Mars.2010 Del på Facebook Svart 8.Mars.2010 Jeg må bare innrømme: Når det gjelder å komme seg ombord fra sjøen, er robåter flest umulige! Men dette avsindige misforhold kan bringes til opphør med en badetrapp! Og der er nok av plass til å slange seg i horisontalen i robåter med lemmer på de riktige stedene. Og så kan de seiles... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.