Jump to content

Status Horten Marine Senter


mhemil

Recommended Posts

Har båten lagret innendørs hos Horten Marine Senter. I fjor høst sluttet daværende leder brått, og etter dette opplever jeg vanskeligheter med å oppnå kontakt med marinaen. Har mottatt bekreftelse på at mye arbeid har blitt gjort på båten, men det gjenstår også endel i hht. avtalt aksjonsliste. Er det andre her på forumet som sitter med kunnskap om situasjonen? Våren nærmer seg, og jeg skulle gjerne sett at servicer og utbedringer snart var ferdigstilt.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

:headbang: Når det gjelder Horten Marine Senter.så har visst 3 ansatte sluttet på kort tid.Jeg har et par ting som ble lovet fixet i fjor,som fortsatt

er ugjort.Ble lovet nye propeller etter at jeg mangler 200-300 rpm på å komme opp i max tutalll på motoren som de installerte for meg i fjor .

Motoren er en D3-160.Videre skulle de montere drivstoffgiver.Har vært i kontakt med den nye daglige leder.Han visste ingen ting om dette,men skulle

se på saken.Det har gått flere uker nå,og han skylder på mye å gjøre.Ble lovet en tilbakemeding forrige mandag da han måtte sjekke hvilke propeller

jeg skulle ha.Ikke noe svar.Ble etter puriing lovet svar mandag 19 apr,men ikke noe svar nå heller.

Dette synes jeg er dårlig service.Hva synes dere jeg burde gjøre?Er det mulig å kontakt Volvo Penta sentralt?

Ville gjerne ha korrekte propeller på båten før jeg sjøsetter i mai. :confused:

Link to post
Share on other sites

Jeg har også en båt inne i hallen der som jeg gjerne skulle hatt på vannet asap. Kjenner til historien om 3 mekanikere som har sluttet. Jeg har også hatt noe kontakt med ny daglig leder i løpet av de siste ukene.

Det har hatt en del problemer med lovnader om diverse servicer og installeringer som skulle vært gjort i høst/vinter som ikke har blitt utført, og henger derfor en del etter, men begynner å få oversikt nå.

 

Jeg var der borte senest i går, og det er en del mennesker som jobber inne i hallene. Nøkkelen for å begynne å ta båter ut er en stor 42-foter som spærrer de andre båtene for uttak. Denne skulle imidlertid ut av hallen i går eller i dag. I mellomtiden har de foretatt service og annen jobb på båtene innover i hallen. De regnet med en del båtslipp i slutten av denne uka (les: mulig neste uke). Jeg har i alle fall foreløpig blitt forespeilet levering på fredag, men får mer informasjon om dette i løpet av morgendagen. I'll keep you posted!

 

Jeg har i alle fall intrykk av at ny daglig leder gjør det han kan for å skaffe seg oversikt og at det nå skjer noe der borte.

 

RSy

Redigert av RSy (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Min står i varmtlageret med noen båter foran. Sist jeg snakket med daglig leder ble det antydet utsett denne helgen. Har dog noen små punkter igjen på "to-do-listen" som jeg ikke vet status på. Servicen har nødvendigvis, pga. omstendighetene, vært dårlig, men fakturaene har ikke gjenspeilet dette. De renner inn i høyt tempo.

Link to post
Share on other sites

Mulig det er det. Det er vel ca 45 minutter ekstra fra Horten å kjøre. Fin tur gjennom Vrengen over Tønna. Heller 45 minutter ekstra kjøretid og god kvalitet tenker jeg

 

Det ligger et båthotell med service rett ved siden av havna mi - men jeg kjører til Sandefjord fordet. Kanskje jeg er rar.

Link to post
Share on other sites

Du er ikke rar Bitteliten.

 

Framnes Maritime får de beste skussmål fra meg også. Har bestilt plass inne til vinteren igjen allerede. Om det er noe de har glemt eller lignende, så er de jaggu raskt på pletten for å ordne opp. Topp service fra guttane der. Det er gjort en del ekstra dilldall med montering av forskjellige ting i vinter. Også dette er flott utført og med tett oppfølging og dialog underveis.

 

En viktig ting for meg er at båten er ute uke 12, og opp så sent som mulig. Framnes har holdt alle lovnader i så måte også. De foreslo i en periode når vi nermet os uke 12, å få laget meier til båten så vi kunne få den ut i åpent vann. :flag:

 

Veien fra Horten til Sandefjord er jo bare en kosetur. Flere kunder fra Osloområdet på listen hos Framnes.

 

Per Harald

https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php?

 

Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis.

D5LA I boks.

Link to post
Share on other sites

45 min ekstra fra Østfold? For du gjør ikke turen fra Horten til Sandefjord på 45 min med båt gjennom Vrengen :smiley:

8 knop gjennom Vrengen når eneste som finnes av folk og fe er tomme bøyer og tre sild på 10 meters dyp? La oss si at vi gjør det da - så si en time da. Jeg kjører Sandefjord Moss på 1,5 timer. Lå i rundt 33 knop hele veien - bortsett fra Vrengen - der jeg putret i 7 knop (vi graver sjø i 8 knop). Men jeg dro på litt tidlig - omtrent ved Årøysundet tenker jeg.

 

For meg handler det om pris og kvalitet. Gjorde en skikkelig runde i fjor og sjekket alternativer og endte opp på Framnæs igjen. Har bedt om tilbud for neste vinter allerede.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Er nå en gang slik at jeg handlet i Horten.Må jo forholde meg til dem nå, ang ting som skal gjøres.Det er jo dem som har lovet å bytte

propeller. Dette skal jeg ikke ha noen kostnad på.siden det ble levert feil propeller.Mangler 200-300 rpm på max turtall.Er vel ikke bra for motoren

å gå for tungt i lengden.

Link to post
Share on other sites

Jeg skulle ringe HMS i dag for å høre om de fortsatt klarte levering i morgen fredag. Tror jeg har forsøkt å ringe minst 10 ganger. Sendte en epost i ettermiddag, men fikk ikke noe tilbakemelding. I morgen kjører jeg bort med pakket bil. Den båten skal på vannet!

 

RSy

Link to post
Share on other sites

Nå fikk jeg akkurat en telefon fra de. Hadde hatt veldig mye å gjøre i dag, men regnet med at de skulle klare det i morgen som avtalt. Da ser jeg i alle fall litt lyst på det. Håper båten er på sjøen i morgen ettermiddag. Det skjer i alle fall noe der borte nå.

 

RSy

Link to post
Share on other sites

Endelig er båt på plass, og endelig har jeg kommet meg hjem etter 4 dager på sjøen.

 

Vi reise bort til HMS fredag klokken 13:00. Kranbil var ikke på plass. Den skulle komme om en time, men kom etter 2-3 timer. Båt tar tid har jeg erfart meg. Utover dagen var det nye utsettelser, ting som tok lengre tid enn først forventet og ditt og datt. Når båten endelig kom på vannet i 19-tida ville ikke motoren starte. Etter en stund fant de ut at det var noe grums i dieselfilteret. Båten ble vasket og servicemann tok en runde på motoren. Klokka 21:00 satte vi kursen mot Tønsberg og kom frem i natt og mørke. Litt skummel tur :)

 

Totaltsett synes jeg at det har gått rimelig greit med HMS. Båten ble levert en uke etter planen. 8 timer venting i bil på fredag. Det var ekstremt kjedelig!

 

Synes det har vært en grei tone med daglig leder sett under ett. Nå er i alle fall alt på plass!

 

Ønsker dere andre som har båt på HMS lykke til. Ta en prat med daglig leder, og be i alle fall om oppfølging og tilbakemelding hvis det skulle bli utsettelser. Såpass bør man forvente. Jeg kan forstå at det er mye som er vanskelig å planlegge når tingenes tilstand er såpass kaotisk, og jeg kan forstå at det uforutsatte skjer. Men tilbakemeldinger er viktig. Da er alt så mye enklere... Lykke til!

 

RSy

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...