Jump to content

Sjøassistanse - et tilbud som frister?


Lotus

Recommended Posts

Jeg synes også at det var rart. Fikk bistand i forb. med tau i propellen for et par år siden. Senere oppdaget jeg at forsikr. selskapet mitt hadde foretatt en utbetaling. Jeg ringte for å undersøke da jeg mente dette måtte bero på en feil, men nei da.

 

Dette var vanlig praksis ble jeg fortalt.

 

I sommer hadde jeg bistand av Svensk Sjøredn. tjeneste og da kom regningen i posten, med beskjed om at dersom jeg hadde forsikring som dekket skulle den sendes dit. Hva da hvis jeg ikke hadde forsikring montro? Skal jo være gratis i følge vilkårene (tror jeg)?

Link to post
Share on other sites

Har lyst å dele mine erfaringer med Redningsselskapet med dere:

 

Greide å kjøre propellen fast i mitt eget bøyettau siden dette var desember fristet det lite med et bad. Tok kontakt med nærmeste skøyte og la fram problemet.

Skøyta lå i Haugesund og dette skjedde v/Stavanger, de kunne komme umiddelbart men hvis muligt så ba de om å komme dagen etter da de skulle til Stavanger og Redningsselskapet sparte noen 1000 lapper i drivstoff ved å slippe å kjøre to turer.

Jeg sa ok til dette da jeg ikke så noen grunn til at de måtte komme umiddelbart (jeg var nok fortøyd i bøyen bedre enn jeg noengang har vært) Dagen etter kom de til avtalt tid, dykkeren hoppet i sjøen fixet opp- Kostnad KR  0,00

 

Med en eldre båt jeg hadde så fikk jeg problemer med maskinen da jeg var på tur, tok kontakt med Redningsselskapet, innen en time så var de på pletten- de ordnet maskinen og turen kunne forttsette Kostnad 0,00     :smiley:

 

Så jeg er en ivrig ambasadør for Redningsselskapet, sjøassistanse vil eventuelt komme i tillegg.

Link to post
Share on other sites


SRA: Da skulle du være trygg tenker jeg, flott båt du har-ofte på Rossøy?

 

Gøy å høre at du likte båten vår, jeg var inne å sjekket hvordan båten din såut,

ett lite tips til deg blir å lakke med litt andre farger en bare hvit  :wink:

 

"Og slik ser min Barracuda 800 ut, beklager dårligt bilde men kombinasjonen, dårlig fotograf, langt i fra og billigt kamera - så blir det slik. "

 

Rossøysund ja, når vi får akutt behov for sjø så er det en fin plass å stoppe.

Hadde noen ettermiddager i sommer etter at fruen var ferdig på jobb

Ofte mye båt der i helgen, så da går vi for det meste videre.

Er du ofte innom  du da SRA ??

:smiley:

Link to post
Share on other sites

Lasse: "Jeg synes også at det var rart. Fikk bistand i forb. med tau i propellen for et par år siden. Senere oppdaget jeg at forsikr. selskapet mitt hadde foretatt en utbetaling. Jeg ringte for å undersøke da jeg mente dette måtte bero på en feil, men nei da.

 

Dette var vanlig praksis ble jeg fortalt.

 

I sommer hadde jeg bistand av Svensk Sjøredn. tjeneste og da kom regningen i posten, med beskjed om at dersom jeg hadde forsikring som dekket skulle den sendes dit. Hva da hvis jeg ikke hadde forsikring montro? Skal jo være gratis i følge vilkårene (tror jeg)? "

----------------------------------------------

Hva sier du Jan ??, jeg for min del kan ikke finde noe på sidene til redningselskapet, som opplyser om at det hele blir dekka av forsikringa ??

Blir jo en noe falsk gode hele greia, men ikke verre en at jeg og har meldt meg inn som medlem da  :sad:

Noen som har noe mere om denne saken ??

:lol:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...