Jump to content

Sjøen for alle - Messen på Lillestrøm 2010. Bra eller dårlig?


Buffalo

Recommended Posts

Jeg vurderer å dra på messen for å få noen impulser og diskutere båt med andre.

 

Etter et kort besøk i 2009, med stor skuffelse så vil jeg heller vurdere om jeg skal gå i år

 

Hva sier dere som allerede har vært der, ble du fornøyd? Spennende utstillere på båt / tilbehør / vedlikehold ?

<iframe src='https://www.weatherlink.com/embeddablePage/show/de8bab017fde464084b9d7208420722e/signature' width='760' height='200' frameborder='0'></iframe>

Link to post
Share on other sites

Jeg har vel vært på messen så lenge jeg har hatt båt, og skal dit i år også. Regner med å være der når portene åpner på mandag kl.1300. I helgene er det for mye stress og parkeringsproblemer for en pensjonist.

 

Normalt ser jeg bare på duppeditter (har ingen planer om å bytte ut min Saga27), men som admin for http://sagaforumet.com vil jeg gjerne ta en titt på den splitter nye Saga 310 Open som vises på messen. Etter hva bildene (tatt i produksjonshallen) viser og som jeg fikk i en pressemelding, skal det være en lekker båt! Og flaggskipet til Saga Boats, Saga 415 skal også vises, så det blir vel noen bilder av disse båtene for Sagaforumet.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

vil jeg gjerne ta en titt på den splitter nye Saga 310 Open som vises på messen. Etter hva bildene (tatt i produksjonshallen) viser og som jeg fikk i en pressemelding, skal det være en lekker båt!

 

Litt av en uteplass på den, luftig og stor! Ganske utypisk Saga.

Link to post
Share on other sites

Skal på messen for å få tilbud på ankervinsj. Jobber kun 500 meter unna messa og bor kun 1 km. unna så det er ikke så langt å reise dersom messa viser seg å være dårlig. Noen fordeler må vi ha som bor i Lillestrøm, Norges største byggeplass :smiley:

Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro???

 

 

Link to post
Share on other sites

Ser ikke ut som jeg reisere..ble for fint vær i helgen til det..samt er litt langt for oss på sørvestlandet. Men vant et par biletter på tilsjos.no..av Sondre. Så hvis noen skal ta turen så er de velkommen til å komme innom å hente de (2 stk) fritt franko :smiley:

Navigare neccesse est, vivere non est neccesse.

Link to post
Share on other sites

Litt av en uteplass på den, luftig og stor! Ganske utypisk Saga.

Yepp! Tror nok Saga Boats med denne versjonen av Saga 310 satser på en helt annen kjøpergruppe enn

"trauste" sagabåtvenner. I en pressemelding jeg fikk fra dem for noen dager siden, sier de blant annet:

 

Den nye modellen byr på en svært stor åpen dekkssalong med sitteplass for opp til 12 personer,

noe som gjør den ypperlig til dagsturer med mange venner på fjorden.

 

78fd22b3430a489a2ae98d5ae7979a1c.jpg

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Så bare at VG viser årets nyheter.

Her er årets båtnyheter.

 

Må si at jeg ble inponert av båten i bilde 12 av 16.

Goldfish 36 Supersport. I bildeteksten står det at den er "drøyt 1,1 meter lang, og har vært prøvekjørt i over 80 knop. Den største bensinmotoren leverer hele 1465 hestekrefter. Pris 3,5 millioner."

 

Imponerende prestasjoner og ikke misnst pris på en båt på 1,1 meter. :lol:

Snipe - Serious sailing - Serious fun

Link to post
Share on other sites

Leser på VG-nett at Bavaria 45 er en av få seilbåter på messen. Er det noen som vet noe om hva som er av seilbåter der? Kanskje det er bortkastet tid å dra dit, for en som vurdrerer å bytte ut "badebåten" med en seilbåt?

 

Skal du se seilbåter må du regne med litt bilkjøring står det her.

Det er ikke mange seilbåter på sjøen for alle, men de aller fleste av de store forhandlerne rundt "gryta" har utstilling samtidig.

 

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

Etter et kort besøk i 2009, med stor skuffelse så vil jeg heller vurdere om jeg skal gå i år

Det kunne være informativt å vite hva som har forårsaket din holdning.

 

Jeg stod på SFA, hvert år fra 1974 til 1986. Så det er 24 år siden jeg har vært der på ordentlig. Har vært innom noen ganger senere også.

 

Hva er det som har ført til din skuffelse?

Link to post
Share on other sites

Skulle vært på messen i dag, men måtte kanselere det pga en rygg som har slått seg vrong. Innkjøpte flybilletter havnet dermed i bosset :headbang:

 

Vurderer å spandere et par nye flybilletter en dag neste uke, viss jeg er oppe å går igjen. Skal ikke bytte båt og er ei på jakt etter noe spesielt, bare generell interesse - aldri vært der før.

 

Håper at de som har vært der kommer med hint om det er verd et par nye flybilletter :seeya:

Link to post
Share on other sites

Jeg har vært der de siste årene etter mange års opphold.

Mye fordi jeg i mange år ikke hadde noe behov for å kjøpe noe og de siste årene har jeg vært der fordi jeg slipper betale for å komme inn og liker å rusle rundt å kikke på nye duppedingser. I år har jeg igjen ikke råd til å kjøpe noe, men det er artig å kjøpe. Jeg skal handle kjøleaggregat og håper på messetillbud, men mest er jeg der for å kikke.

 

Jeg har registrert at mange sier de er skuffet med messen de siste årene og finner det litt snodig at det kommer paralelt med at seilprodusentene ikke stiller fordi de mener det koster mer enn det smaker å være med. Jeg mener at det er tillnærmet likt nå som det var før (med unntak av mangelen på seilbåter), selv om det nå vel er i overkant mange båter for folk som (unnskyld uttrykket) driter penger. Men det er jo litt til "menigmann" også, så jeg mener det er verd turen.

For meg er det liksom litt starten på sesongen, selv om jeg skjelden kjøper noe mens jeg er der. (ikke akkurat favorittkunden for utstillerne).

For folk som er på jakt etter å kjøpe ny båt eller utstyr, mener jeg det er vel verd et besøk. Komme i båtmodus og her er det mange å spørre til råds. Messetillbud har jeg ikke all verdens tro på, for jeg er sikker på at om man avtaler å komme å snakke nærmere om saken om 14 dager, vil man få et vel så bra tillbud av selgeren. (de selger aldri så bra som de håpet, så de vil alltid håpe på avtaler som kan gi salg også etter messen).

 

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

Vært på messen så lenge jeg kan huske men nå gidder jeg ikke mer.

 

Er jo, som de norske båtbladene, bare for kakser og drømmere. Nesten ingenting å se for oss med huslån, billån og et famileliv i etablererfasen. Messetilbudene på dippedutter er heller ikke så gode som de gir inntrykk av. Billigere enn butikk ja men slår sjelden netthandel uansett.

 

Og hvis selgerne på denne messen er like lite interesserte og kunnskapsfattige om egne produkter som de var på Båter i Sjøen 2009 så er det lite nytteverdi her også.

 

Skulle det være noe positivt å nevne så må det være at messen minner meg om at våren (og båtlivet) ikke er langt unna.

Link to post
Share on other sites

Hva er det som har ført til din skuffelse?

 

Joda, det var veldig få utstillere av utstyr og dubbeditter. Butikken Maritm hadde få eller ingen virkelige "messepriser". De hadde flere i sin butikk på Billingstad :) Det var også færre ustillere av båter/seilbåter.

 

Jeg var på jakt etter en VHF på messen, men det var dårlig tilgang på selgere med kunnskap på det området.

 

Og dette måtte man betale kr 140,-. Jaja

 

Jeg er forsatt i tvil...

 

Kommer nok i mer båtstemning her på baatplassen.no, enn å ta turen til Lillestrøm.

<iframe src='https://www.weatherlink.com/embeddablePage/show/de8bab017fde464084b9d7208420722e/signature' width='760' height='200' frameborder='0'></iframe>

Link to post
Share on other sites

det blir-ente no' ta't i år. Får ta en tur til Maritim i by'n. Skal bare ha ny windex på lanternene i toppen, og ny antennekabel inni masta (og den har jeg allerede på hundremetersrull).

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Link to post
Share on other sites

Drar opp for å titte av ren nysgjerrighet. Messepriser kan man få ellers også, pruting er jo lov og fullt mulig :cheers: Skal ikke ha ny båt, men titter vel på det også.

Høye forventinger har jeg ikke, synes messen var bedre før. Drar opp i morgen :smiley:

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Link to post
Share on other sites

Har vært i dag og synes messa var helt grei. For min del var det ikke så mange spennende båter. Hvis Galeon 330 og Beneteau Swift Traweler 34 hadde vært der ville det nok blitt noen timer til. Utstyrsområdet var også relativt stort i år, men lite med gode messetilbud. Jaffal som appellerte til meg.

 

Messens høydepunkt synes jeg var denne:

bilde_1.jpg

Noen som kjenner den igjen? Ser man godt er det en liten vask og kran akter på styrbord side. Tøffe greier.

 

Ellers synes jeg denne detaljen var litt snodig. Lurer på om det har noen effekt:

bilde_4.jpg

 

Nok gamp var det ihvertfall:

bilde_2.jpg

 

Og fine linjer:

bilde_3.jpg

 

Båten er en Nor-Tech.

Redigert av duffy (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Tror jeg står over i år også. Praktisk båtliv er utvilsomt mer morsomt.

Astor kan sine saker :cool:

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...