Jump to content

Sjøen for alle - Messen på Lillestrøm 2010. Bra eller dårlig?


Buffalo

Recommended Posts

Har vært i dag og synes messa var helt grei. For min del var det ikke så mange spennende båter. Hvis Galeon 330 og Beneteau Swift Traweler 34 hadde vært der ville det nok blitt noen timer til. Utstyrsområdet var også relativt stort i år, men lite med gode messetilbud. Jaffal som appellerte til meg.

Var ikke Beneteau'n der, den står jo oppført under Normar.

Link to post
Share on other sites

Har vært på messa idag. Ble litt skuffet. Syntes det var litt tynt i rekkene med utstillere.

Brukbart med båt utstyr, men lite båter. Kun 2 seilbåter der etter det jeg kunne se- de nye

Bavaria 32 Cruiser og 45 Cruiser.

<p>Båter: Ibiza 20 Touring SE, Glastron CVX 16, Glastron GT-150

Link to post
Share on other sites

Har vært i dag og synes messa var helt grei. For min del var det ikke så mange spennende båter. Hvis Galeon 330 og Beneteau Swift Traweler 34 hadde vært der ville det nok blitt noen timer til. Utstyrsområdet var også relativt stort i år, men lite med gode messetilbud. Jaffal som appellerte til meg.

 

Messens høydepunkt synes jeg var denne:

bilde_1.jpg

Noen som kjenner den igjen? Ser man godt er det en liten vask og kran akter på styrbord side. Tøffe greier.

 

Selvfølgelig en Viknes 1080 Sunbridge. :smiley:

Viknes 1030 K3

[url="http://www.bergensmotorbat.no

Link to post
Share on other sites

Var på messa i dag. En grei messe, men det blir mye av det samme hvert år...

Jeg jobbet for det meste hele tiden, så det ble ikke så mye "kosetitting" som jeg kaller det.

Seilbåtene var det ikke mange av, jeg kunne registrere at det var 3 stk av dem der, kun Bavaria seilbåter.

 

Ellers har store aktører som Italmarin, Yamaha og mange fler droppa messa i år.

Jeg sier bare: Prisene må ned for trekke til seg utstillere og publikum!

 

Mvh tilsjos.no :sailing:

Redigert av Til Sjøs Sondre (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Nå har vi brukt 2 dager på å reise østlandet rundt på jakt etter seilbåter, og vi har funnet noen på et industriområde i Son, et knippe båter i et lokale nede ved sjøen i Drøbak, 3 stk på Lillestrøm, og resten i Leangbukta. Takk til Garmin som viste oss vei.....

 

Vi har for all del hatt en fin rundtur, men det er lite sannsynlig at vi gjentar den årlig. Vil på det sterkeste anbefale seilbåtimportørene å lage en årlig flytende messe i april/mai. Hvis de begrenser messen til å gjelde seilbåter og båtutstyr, har de sannsynligvis plass i en eller annen gjestehavn.

 

Så får motorbåtmessen på lillestrøm gå sin gang......

Link to post
Share on other sites

Lurer på om tilbudet av led-belysning omsider har blitt bedre og billigere iår? Det er isåfall på tide, når man ser hva som tilbys på nettet :smash:

 

Synes å huske at e så en stor stand med led belysning......uten ae sjekket den ut. Blei kun et par timer på messa :sad: men handlet en Cobra bærbar VHF, noe teak cleaner og tittet på bord og bordbein til salongen. Er på utkikk etter bord med klaffer på hver side som har koppholdere når de er vippet opp

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post
Share on other sites

Kjører 40 mil hver vei kommende Fredag for å gå på messen Lørdag :smiley:

Håper jeg finner en 6 manns redningsflåte til trawleren......

Har noen andre sett det???

 

Vi så på en slik 6 manns redningsflåte i dag. Forhandleren husker jeg ikke navnet på, men de hadde messepris på en utgave til 13 990,-

 

 

Synes å huske at e så en stor stand med led belysning......uten ae sjekket den ut. Blei kun et par timer på messa :sad: men handlet en Cobra bærbar VHF, noe teak cleaner og tittet på bord og bordbein til salongen. Er på utkikk etter bord med klaffer på hver side som har koppholdere når de er vippet opp

 

Messen i år flyter over av LED belysning :-) Stort sett alle utstyrsleverandører har mengder av dette utstilt.

 

Ellers må jeg si jeg er veldig skuffet over årets mesee. Mindre båter enn tidligere, og mindre stands med mindre utstyr enn tidligere.

 

Fikk tatt båtførerprøven i dag på messen. Det var positvit. Utrolig smidig og enkelt. Ikke spesielt vanskelig heller, da jeg ikke har lest en linje eller gått kurs. Så for dere som enda ikke har tatt den, meld dere på om dere skal på messen. :flag:

Link to post
Share on other sites

Da fikk jeg endelig tatt en titt på Benetau Swift Trawler 34. Som det ble antydet i en annen tråd, er ikke finishen helt på topp overalt, men du verden for en praktisk båt for en familie med to voksne og to barn. Ellers var vel messa grei, men jeg så ikke Galleon 34 der.

Link to post
Share on other sites

Måtte jo ta turen til slutt.

 

Messen var ok den. Greit med båtutstyr og greit med tilbud. Dessuten så har messen tatt seg opp sammenlignet med 2009, men det er nok et stykke igjen til topp året 2006, da var jo messeområdet proppfullt.

 

Uansett, fikk handlet det jeg trengte til båtpussen, og det var behagelig med folk på en onsdag ettermiddag :)

<iframe src='https://www.weatherlink.com/embeddablePage/show/de8bab017fde464084b9d7208420722e/signature' width='760' height='200' frameborder='0'></iframe>

Link to post
Share on other sites

Var også inneom i går for første gang siden 2005. Var artig å se de nye Bavariamodellene som jeg likte langt bedre enn hva jeg hadde trod jeg vil gjøre ut fra bildene. Artig å se Green-line motorbåten også, men er skeptisk til sjøegenskaper og undervannsskrog. Ellers måtte jo dette vært topp skulle man konvertert. Var skuffende lite små gummibåter/rib og mindre påhengsmotorer.Var mye dette jeg tenkte å se på Hadde også veldig sansen for Askeladden sin ny sjark, men tror det hadde stått seg på et litt større styrhus med bedre sitteplasser for pasasjerer. Artig at endelig norske produsenter også kommer med slike båter.

 

. Handlet meg en kartlampe med led-lys og noen sjøkart.

Redigert av Sebaldus (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Var der på tirsdag siden jeg hadde enkel mulighet - hadde ikke akkurat lengsel etter den messen.

 

Synes den blir verre år etter år: Var det ikke 2 arealer mindre iår enn ifjor (eller var det iforfjor og jeg var ikke på messen ifjor?)? I alle fall den halve overetasjen var vel i bruk sist, men ikke iår.

 

Minst en av de vanlige restauranter var stengt.

 

Nei, hvis de ikke kommer opp med noe stort snart så dør den messa hen....

Link to post
Share on other sites

Nei, hvis de ikke kommer opp med noe stort snart så dør den messa hen....

Dersom utstillerprisene er det samme som for andre utstillinger kan man regne ca 12-1500Kr pr. Kvm. I tillegg kommer strøm, leie av eventuelt vegger, tepper, navnskilt .

I tillegg kommer alle utgiftene i forbindelse med opprigging, transport av båter til og fra.

Dette koster nok mer enn det smaker, så det er vel helst det at man ikke tør si nei til å bli med.

 

Hadde jo vært langt rimeligere å ha flere messer på vannet vil jeg tro.

Link to post
Share on other sites

Mange utstillere i dag har investert i flotte utstillingslokaler selv. En messe for storbåt-utstillere koster mye.

 

Men uansett tror jeg Lunde Båt scorer mye på å stille ut nyhetene. For noen som virkelig ønsker å handle båt tror jeg de som stiller ut stiller sterkt. De har også en stor hall selv, men kjører nyhetene frem på messe. Viser at de satser.

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Snakket i dag med noen som er utstillere på messa i år. Besøket så langt på messa er ned mellom 12 og 15% fra i fjord. Viss trenden fortsetter så vurderes det om det skal bli flere messer. I allefall i mindre skala. Lokalene og standene er blitt for dyre.

Båtsalget er ned omlag 40%.

 

skremmende tall ?

:rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...