Jump to content

Biltema's Båt Radio. 1 eller 5 års garanti?

Volvomekanikeren

Recommended Posts

Noe som ikke er helt til forventningene vil en finne i de fleste foretningene.

Men vår lille tråd her forteller jo at Biltema har mye av den heller dårlige kvaliteten.

Det jeg synes er hårreisende med Biltema er at du aldri kan være sikker på at du ikke blir lurt til å kjøpe nesten sagt "søppel"

Jeg vil selv ikke med hånda på hjerte råde noen til å kjøpe noe på Biltema uten at jeg selv har testet det.

Som fenderne som nabobåten kjøpte. Virka ei natt, så var ventilen i stykker.

Selvsagt er ikke alt bra på BT, men fortell meg hvor alt er bra.

Mye av det de selger er veldig billig. Men uansett hva det måtte være og hvor det måtte kjøpes, så er det som regel slik at du får omtrent det du betaler for.

For min del er det alltid slik at jeg ser an det jeg kjøper. F. eks må viktige og fundamentale deler til motor være av kvalitet. Jeg så derfor ekstra nøye på den billige impelleren jeg kjøpte der. Den virka solid og bra, også bytter man jo impeller reltivt ofte. Nå har min stått i 2 sesonger og ser like fin ut. Men gjør det noe å bytte den ut? Den kosta jo bare 99,-...... Hadde den kosta 500,- som på Maritim så hadde det føltes kjipt å bytte den så ofte.

Motorolje bytter jeg jo hvert år uansett. Og når "gærningen i kjelleren" trenger 20 liter, så føler jeg det absolutt koster nok kroner den 20 liter dunken på BT. All olje som har de spesifikasjonene som kreves er god olje. BT eller ikke......

Bensintank og slange til påhengs er helt elendig, men det kan man nesten se også. Selv om jeg så det, så var jeg "dum nok" til å håpe at dette var godt nok. Der tok jeg feil. Ikke verdt penga.

Men man får som regel det man betaler for.

Hva koster 20 liter olje på Statoil?

Jeg vil selv ikke med hånda på hjerte råde noen til å kjøpe noe på Biltema uten at jeg selv har testet det.

Som fenderne som nabobåten kjøpte. Virka ei natt, så var ventilen i stykker.

Jeg har ikke dårlig erfaring med fendere fra BT.

Hatt mine i to sesonger nå og de har til tider fått temmelig mye "juling" i sterk vind. Lå b.l.a to døgn i Lysekiel i sommer hvor det blåste 15-18 sm fra siden. Vi lå sist i rekka og hadde press fra fire andre båter mot oss. Vi hadde av og til 5grader slagside pga vindfanget i masten og det spraket, knirket og knaket i to døgn. Fenderne holdt vel så bra som alle naboene sine.

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Det er skrevet endel innlegg av folk med peiling på oljer , som er helt uenig i det sjømann. Jeg har mange dårlige erfaringer med biltemas produkter. men det er noe verktøy som har vist seg å være veldig bra..

Til topic. : Jeg kjøpte en elektrisk bil til jentungen for 2 år siden, som etter et år sluttet å gå fremover. Den kostet 2000+ kr og er til å sitte i .

ifølge bt er det 2 års garanti . bør denne komme under reklamasjonsretten?

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

kjøpte en elektrisk bil til jentungen for 2 år siden, som etter et år sluttet å gå fremover. Den kostet 2000+ kr og er til å sitte i .

Det bør den ja, helt klart! Men det hadde nok vært lettere å få medhold om du hadde gått tilbake med den for ett år siden...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Til topic. : Jeg kjøpte en elektrisk bil til jentungen for 2 år siden, som etter et år sluttet å gå fremover. Den kostet 2000+ kr og er til å sitte i .

Den var jo i allefall dekket av produsentens garanti forutsatt at det ikke var bruken som var årsaken til problemet , men det forutsetter jo uansett at du reiser ditt legeme fra sofaen og oppsøker forhandleren! :wink:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

For å komme litt tilbake til utgangspunktet: Jeg kjøpte for 2-3 år siden en bilstereo hos Biltema. Etter et lite år sviktet den, volumet lot seg bare skru opp og ikke ned! Så stereoen ble levert tilbake, og jeg fikk pengene tilbake uten diskusjon. Derfra var det rett over til Jula i nabobygget der jeg kjøpte en tilsvarende Sony, dog til en litt annen pris. Så Biltema pleier ikke være vanskelige med reklamasjoner, om noe svikter er det bytte eller pengene tilbake...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Jeg er også en av dem som handler mye på Biltema. Det er som de aller fleste over her sier at det meste er greit nok og noe er ikke bra..

Noe det går mye av hos meg er elektrisk materiell og duppedingser, ledninger, brytere, kabelsko osv. Kvaliteten på det er stort sett greit, instrumenter og slikt kan det hende du må bytte noen ganger før de virker... :lol:

Men uansett, er veldig fornøyd med Biltema. Billig er det, og de er veldig trivelige når det gjelder bytting av varer som ikke virker osv.

Men vi har jo allerede på baatplassen masse Biltema med gode og dårlige erfaringer, men disse må vedlikeholdes for det kommer titt og stadig inn nye produkter hos Biltema! :smiley:

Var inne med CD-spilleren i dag, fikk byttet den uten noe problem! :flag: Så no er det bare til og passe god på den så jeg slipper dette mer... Har ikke hatt den inne i vinter, kan være der feilen ligger? men den er jo vanntett, så den skulle no tåle fuktigheten som er i båten om vinteren :confused: Men no er jeg fornøyd med ny Spiller :sailing:

Martin sandtorv :cool:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Kjøp en slik http://www.deffaudio.com/store/product_inf...7bd3a014727f958

Sett spillerne inni så om spiller er av kvalitet så varer de leeenge.

Anbefaler uansett boksen.

Har en selv og med en sony spillet lignende denne http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt...;id=&vn=736

Stått i båten siden 2007 og like god.

Ikke dumt, ikke dumt :yesnod: Jeg skal bygge om displayet mitt. Og da skal jeg lage plass til denne boksen :yesnod:

Her er bilde av displayet/styrekonsollen min:

ir7q89.jpg

Har tenkt noe lignene dette, og då kan jeg lage plass til denne ''boksen' på siden:

ezmweu.jpg

Her ser du hva jeg gjorde

boss_mrh7.jpg

Er og ir-fjernkopntroll på min spiller, så er nesten aldri under luka jeg.

Ser fjernkontrollen her, over smartcraft monitoren min. Festet med borelås, og den virker fra den vinkelen der faktisk. :cool:

20grader_wot.jpg

Redigert av KenBjork (see edit history)

Utroligt fint! :wink: Akkuratt make som jeg har tenkt :yesnod: Men jeg har tenkt og lage til sann at jeg kan vippe lokket oppover, og lage til en låse mekanisme så den holder seg oppe, så jeg kan putle med koblinger og ledninger uten og måtte holde lokket som jeg må no :sweat: Tungvint :smash:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...