Jump to content

Båtplassen tur i Nordmørsdistriktet?

JonTerje

Recommended Posts

Kjempeflott tiltak!!! :yesnod:

Vi har tenkt oss på en påsketur, men lurer litt på: Kan noen svare på statusen på de forskjellige gjestehavnene i distriktet nå like før påske?

Er flytebryggene på plass på Årsundøya inne i Skålvikfjorden?

Er Mjosundet gjestehavn åpna for gjestebåtferrdsel, er baren åpna? Var der en tur i Januar, men da var drivstoff pumpene ute av drift samt null vanntilførsel! Men strømuttak helt OK!

Har sett at en marina er under oppføring i Sveggsundet, Averøy. Er den ferdigstillet for mottak av gjester?

Hva med Eidestranda på Aure, er det åpnet for mottak av gjester der?

Hva med fasilitetene i Kr.sund gjestehavn? Er fasitilitetene åpnet for mottak av gjester?

Og ellers status på forskjellige gjestehavner i disktriktet??

Greit å vite hvor man bør legge opp påskeruta !!! :lol:

BP vimpelen på Tulla henger oppe, helt øverst, hele tia!! :sailing:

Kanskje vi møtes??

mvh

Bjørn

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

................,og så har vi ringholmen på tustna pluss mange flotte steder på averøya,er vel ikke noe problem å finne oss en plass der vi kan treffes for å brife med vimplene våre

Angvik har vi enda ikke besøkt! Er det ved det nyoppførte hotellet eller nært det gamle fergeleie? Vann og strømtilførsel? Alternativ rett over fjorden (til Tingvoll)!

Når det gjelder Ringholmen, så var vi der i fjor! Om ikke noe er utbedret så er et nok temmelig falleferdige greier! I "Indre havn" er flytebryggene såvidt flytbare! Dessuten er vi avhengig av flo sjø for å ikke skrubbe sandbunnen! På "ytterrsiden" er det o begrenset plass og kan tiltider være litt "blest" samt uroligt når andre fartøy passerer!

Vet ikke om det er strømtilførsel der en gang, eller om det er utbedret noe?

Men andre kan kanskje svare på dette ??

Hvilken plasser anbefaler du på Averøya? Haaholmen? Sveggen? Andre brukbare plasser med åpne flytebrygge fasiliteter, gjerne med tilgang til landstrøm?

:sailing:

Bjørn

Redigert av mateco (see edit history)

hei Bjørn

....... men hørte att ringholmen skulle åpnes til påske

Spennende info !!

Isåfall får jeg inderlig håpe at der jeg gjort en del forbedringer m.h.p. bryggeanlegg, etc.

I sin tid var jo Ringholmen et yndig båtturmål med flotte bryggeanlegg og flott natur. I tillegg foregikk der forskjellige fornøyelige arrangementer! Stedet i seg selv innbyr jo til mange spennende utforskningser for den yngre garde! Inne i "laguna" mange langgrunne vassbare steder og trygt for de små "førstereisende" !!

Etter hva jeg har forstått så har ambisiøse nye eiere overtatt driften! La oss håpe stedet blir like populært som det var i sine "glansdager" som småbåt-mål!!

Bacalaoen var iallefall kjempegod, men noe kostbar! På den annen side så fikk man påfylle med man orket :lol: , så det var om å gjøre å møte skrubbsulten til bords! :lol:

Men det forundrer meg litt at en slik åpning ikke har vært litt eksponert i media nå like før påska?

Bjørn

Kjempeflott tiltak!!! :yesnod:

Har sett at en marina er under oppføring i Sveggsundet, Averøy. Er den ferdigstillet for mottak av gjester?

Hva med fasilitetene i Kr.sund gjestehavn? Er fasitilitetene åpnet for mottak av gjester?

BP vimpelen på Tulla henger oppe, helt øverst, hele tia!! :sailing:

Kanskje vi møtes??

mvh

Bjørn

Sveggen tror jeg ikke er klart, vet heller ikke om der blir noe form for bar/overnatting.

Husene/hyttene som er oppført er for salg til private å kjøpes.

Men dette kan jeg sjekk opp nærmere.

I kristiansund er det vel bare å kjøre på hele året som jeg vet.

Håholmen som ble nevnt, bruker å åpne noe senere. Vinter er silverbell stengt for vanlige, er mest for konferanser og slikt på vinterstid.

Men skal sjekke dette også.

Når det gjelder påske tur, så rekker nok ikke jeg å bli klar å få båten på sjøen. Sikkert ikke før nærmere 1mnd til.

Mvh Kenneth.

Redigert av KenBjork (see edit history)

Bor i Baillby'n selv, (eller, på Frei da..) hadde jo vært fint å se fjesene bak skriveriene og meningene! Båten blir nok i hagen litt til, men om det blir noe treff lenger ut på våren, og om det legges sånn at det går an med en åpen 17", så stiller jeg! :yesnod:

Må vel ta å fikse seg meg et feste til en vimpel....

Hei alle sammen.

Gøy at denne tråden lever mer og mer!

Gamle Angvik er en nydelig plass, men det er ike bare å komme til kai der... Vi må eventuelt bestille på forhånd, de ønsker ikke grilling og camping på kaiene sine. Uansett er det verdt et besøk, de serverer fantastisk sjømat her! I tillegg er det et museum som er vel verdt et besøk.

Skålvikfjorden er såvidt isfri, fløy over med sas en kveld... bryggene var ikke lagt ut enda, vet ikke om de er klare nå.

Skålvikfjorden er absolutt et kjempealternativ for et BP treff, her er det knallgod plass på land til grilling og hygge. Billig er det også!

For min del blir det ikke sjøsetting før etter påske, så noe i påska blir ikke mulig.

Men kan vi ikke holde dette åpent, også berammer vi en helg litt senere?

Når det gjelder der gammle sveggen marina var, så er det ikke for overnatting..men det blir pub og mat senere. Vet ikke når.

Om og for friluft uten pub, matservering og alle slike ting.

Så kan jo orøya være ett mål også, grilling og evt telting for de som vil det.

Er en kulp inne i øya med sjøvann, og båtene ligger fint inne i en bukt.

Men trengs dregging (sand/mudd-bunn)

Fin plass hvertfall.

For de som lurer på hvor den er, sjekk telefonkatalogen og kartet, se linken http://kart.gulesider.no/m/pu70e

Ligger innom rødholmen mellom sveggen og like før man kommer inn hendvika/langøysundet.

Koordinater

WGS 84:N 63° 5.092', E 7° 32.872'

WGS 84 - desimal:63.08486, 7.54786

Redigert av KenBjork (see edit history)
.......

mvh

Bjørn

Sitat fra Kristiansund småbåtlags egen side:

"Gjestebrygga i Vågen sommeren 2010. Sesongen starter

1. mai 2010 og varer til 15.09.2010."

Vi hadde en liten "gjesteopptreden" også der i januar (Testet overnattings komforen i vinterkulda)!

Alle fasiliteter, som vann, vaskemaskin, dusj, etc. var da stengt! Tilogmed ingen betalingslapper samt halvmeter snø bryggene! Strøm var det derimot å oppdrive (7A kurser).

Bryggene var ellers fylt med litt større båter som lå der i vinteropplag! Disse, formoder jeg, vil bli flyttet innen sesongen starter (1.mai).

Slik den fremstår idag så er ca. 25 meter bryggeplass "ledig" !

Bjørn

Redigert av mateco (see edit history)

skålvfjorden eller valsøyfjorden er jo veldig sentralt ,skulle jo gjerne fått hit noen sørtrøndere også,sitter å tenker på att akkurat en måned så skal båtem min på vannet også ,gleder meg som en liten unge,denne vinteren har vært knalltøff ikke mulig å fått gjort noe pga snø og kulde

Hei

Kjørte fra Mjosundet til Kr-sund i dag.

I Mjosundet er det mulig å fylle diesel, 7,90 for literen, om puben skal være åpen i påska vet jeg ikke men det er

ryddet vekk snø utenfor og lys inne så det er vel muligheter. Dette vet jeg mere om på Søndag og kan poste mere info da.

Passerte Ringholmen også i dag og der var det full aktivitet med fornyelse.

Hilsen Nils

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...