Jump to content

hvordan lakker/ pusser man best tre båt

flisa2

Recommended Posts

Du skal ikke pusse, men skrape! En god skarp skrape, så rensker du skroget fro gammel lakk/olje kjapt som bare det! Pussing sliter unødig mye på treverket, og er derfor ikke å anbefale.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Det er ikke noe man skal bruke, men mye man kan... Owatrol D1 + D2 er for eksempel en mye brukt løsning. Mett skroget med 15-20 strøk D1 vått i vått, tørk av overskudd og la det tørke 3-4 dager. Legg så på 4-5 strøk D2, ett strøk hver dag. Tilsvarende kan Clipper 1&2 eller rå og kokt linolje brukes. Fremgangsmåten er rimelig lik. Noen bruker lakk i stedet, men da blir jobben tyngre neste gang. Jeg for min del har litt sans for Owatrol produktene.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Hei!

Klikk på denne:http://surf.to/trabatsakuten

Så går du inn på tips og trix. Hvilken type olje og lakk du bruker er nesten likegyldig,

det som er viktig er at du bruker mange nok strøk med lakk. Du lakker over neste vår uansett.

Og der startet diskusjonen!

Mvh Rolf-Eigil

PS. det er min gammle båt som ligger ved siden av. :flag:

Virker som om du savner båten din litt?? :giggle: Du snakker om den nesten hele tiden :giggle: Bare noe jeg har lugge merke te :lol: hehe :flag: Men sjønner deg, det er jo Sjømann22 vi snakker om :lol:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

grunnen til at jeg prater mye om gammlebåten er at jeg brukte den mye å hadde veldig mange flotte minner og turer fra tiden med "Kaia". :smiley:

jeg brukte liksom båten vær dag.