flisa2 Startet 27.Mars.2010 Del på Facebook Startet 27.Mars.2010 hei jeg lure på hvordan mand skald puse båten min jeg skal puse hele ned uta på hvorda skal jeg gjøre det Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 27.Mars.2010 Del på Facebook Svart 27.Mars.2010 PS. det er min gammle båt som ligger ved siden av. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 27.Mars.2010 Del på Facebook Svart 27.Mars.2010 Du skal ikke pusse, men skrape! En god skarp skrape, så rensker du skroget fro gammel lakk/olje kjapt som bare det! Pussing sliter unødig mye på treverket, og er derfor ikke å anbefale. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
flisa2 Svart 27.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mars.2010 takk ford tipse det skal jeg bruke vet du vorda lak mand skald bruke Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 27.Mars.2010 Del på Facebook Svart 27.Mars.2010 Det er ikke noe man skal bruke, men mye man kan... Owatrol D1 + D2 er for eksempel en mye brukt løsning. Mett skroget med 15-20 strøk D1 vått i vått, tørk av overskudd og la det tørke 3-4 dager. Legg så på 4-5 strøk D2, ett strøk hver dag. Tilsvarende kan Clipper 1&2 eller rå og kokt linolje brukes. Fremgangsmåten er rimelig lik. Noen bruker lakk i stedet, men da blir jobben tyngre neste gang. Jeg for min del har litt sans for Owatrol produktene. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
flisa2 Svart 27.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mars.2010 tak for hjelpå Sitér dette innlegget Link to post
rolf-eigil Svart 27.Mars.2010 Del på Facebook Svart 27.Mars.2010 Hei! Klikk på denne:http://surf.to/trabatsakuten Så går du inn på tips og trix. Hvilken type olje og lakk du bruker er nesten likegyldig, det som er viktig er at du bruker mange nok strøk med lakk. Du lakker over neste vår uansett. Og der startet diskusjonen! Mvh Rolf-Eigil Sitér dette innlegget Link to post
flisa2 Svart 28.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mars.2010 tak for hjelpa Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 28.Mars.2010 Del på Facebook Svart 28.Mars.2010 PS. det er min gammle båt som ligger ved siden av. Virker som om du savner båten din litt?? Du snakker om den nesten hele tiden Bare noe jeg har lugge merke te hehe Men sjønner deg, det er jo Sjømann22 vi snakker om Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
:båt1 Svart 28.Mars.2010 Del på Facebook Svart 28.Mars.2010 Sjømann 22 vae wn god båt jeg ble glad i den lille snekka. Sitér dette innlegget Link to post
flisa2 Svart 28.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mars.2010 hnsin båt var sjepe fin båt og han liker å snake om den han hade veldi g lyst på ny båt seil båt alså å han liker å skryte om den Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 28.Mars.2010 Del på Facebook Svart 28.Mars.2010 noen som tok seg en shott i går værtfall Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 28.Mars.2010 Del på Facebook Svart 28.Mars.2010 Ut fra bilde å dømme ser jo skroget riktig så fint ut. Lurer derfor på hvorfor du vil skrape det helt ned? Husk på at det å skrape en trebåt helt ned er noe mann skal gjøre så sjeldent som mulig. Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
:båt1 Svart 28.Mars.2010 Del på Facebook Svart 28.Mars.2010 grunnen til at jeg prater mye om gammlebåten er at jeg brukte den mye å hadde veldig mange flotte minner og turer fra tiden med "Kaia". jeg brukte liksom båten vær dag. Sitér dette innlegget Link to post
flisa2 Svart 28.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mars.2010 ja det vet jeg men han som hade båte før meg og han var ikke flink til å pussen så laken er så dolig ay den deter av derfor skal jeg det Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.