Jabuka Startet 2.April.2010 Link til dette innlegget Startet 2.April.2010 Jeg har en tresnekke stående i hagen som jeg hadde tenkt og pusse opp, men har gått tom motivasjon, og fruen har blitt lei av og ha den i hagen, så jeg lurer på og bare få kjørt den på dynga. Er det andre som har hatt noe erfaring med og bli kvitt en tresnekke som avfall? Må jeg sage den opp i biter eller fins det steder som tar i mot hele båter til destruering. Helst i nærheten av Vestfold. Tar imot alle tips ang saken. Ta gjerne kontakt om det er noen som har lyst på et restaureringsprosjekt helt gratis mot at den blir hentet. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 2.April.2010 Link til dette innlegget Svart 2.April.2010 (redigert) Legg inn en "gis bort" annonnse på finn.no, da kommer det sikkert noen og henter den Gjorde det samme selv nå i vinter Og levere den på dynga blir nok dyrt Redigert 2.April.2010 av M/S Bastard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jabuka Svart 2.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2010 Ja, jeg får prøve og se om jeg får noe respons. Problemet er at den har ligget på land så lenge og den har en del skader på vindskjermen så er vel heller liten sjans for at noen vil ha den, men jeg får prøve.. Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein_Mike Svart 3.April.2010 Link til dette innlegget Svart 3.April.2010 motorsag. og legg opp ved til neste vinter Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 3.April.2010 Link til dette innlegget Svart 3.April.2010 motorsag ja, men regn med å ødelegge sagkjedet ditt.. Ellers er gravemaskin et fint verktøy hvis du kjenner noen som har det. Knus den og brenn den. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 3.April.2010 Link til dette innlegget Svart 3.April.2010 Jeg ofret et kjede på motorsaga, skjærte den i passende biter på ca 1-2 kvm. Leverte det på dynga som treavfall. Funka fint. Dog var den uten motor.. mvh bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
jensemann2 Svart 3.April.2010 Link til dette innlegget Svart 3.April.2010 motor kan du levere gratis hvis den er helt fri for olje og plast Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 3.April.2010 Link til dette innlegget Svart 3.April.2010 Barnehager er ofte intresert i slike båter for å ha dem på lekeplassen. Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Andreas '79 Svart 3.April.2010 Link til dette innlegget Svart 3.April.2010 Hva slags motor står det i båten? (Hvis den fortsatt står i) Har du eventuelt en dynastarter? Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 3.April.2010 Link til dette innlegget Svart 3.April.2010 Ser at du holder til i Vestfold, det er muligens litt for langt for min del. Hvis ikke hadde jeg kommet og demontert all Mahognyen. Hvis det er ei snekke som er 30-40 år er det kanskje brukt Honduras-Mahogny, som ikke er lovlig å importere lenger. På min Squirt skulle jeg gjerne hatt noen greie lengder med Honduras-mahogny til å skjære ut 5-6mm dollbord og dekk-staver (derav mitt nick... ) Lov meg at du tar av mahognyen før du lar motorsaga ta seg av all morken furu og gran Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
VO`n Svart 3.April.2010 Link til dette innlegget Svart 3.April.2010 Våren nærmer seg, kanskje noen vil ha det til St. Hans bål... Sitér dette innlegget Link to post
alma Svart 3.April.2010 Link til dette innlegget Svart 3.April.2010 Barnehager er ofte intresert i slike båter for å ha dem på lekeplassen. Tøff er den som tør nevne dette på Båtplassen uten å være redd for laaaange diskusjoner om barneoppdragelse Sitér dette innlegget Link to post
VO`n Svart 3.April.2010 Link til dette innlegget Svart 3.April.2010 En båt å leke i, hva har det med barneoppdragelse å gjøre da alma? Sitér dette innlegget Link to post
alma Svart 3.April.2010 Link til dette innlegget Svart 3.April.2010 Det er noen EU standarder som blir trekt inn hver gang det blir foreslått å bruke gamle trebåter som lekeplass i barnehager. Noen for og noen mot. Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 3.April.2010 Link til dette innlegget Svart 3.April.2010 Er alltid noen som bjeffer over slikt. Før var vi ute og fikk skrubbsår på knea og brakk en arm eller to. Ble mere robust som mennske før. Hva er feil med å ha en gammel snekke inne på dagis Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
:båt1 Svart 3.April.2010 Link til dette innlegget Svart 3.April.2010 nei si det likte å lege i gammel prammer og pionerjoller i barnehagen jeg Sitér dette innlegget Link to post
Jabuka Svart 4.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.April.2010 Hva slags motor står det i båten? (Hvis den fortsatt står i) Har du eventuelt en dynastarter? Det står ein sleipner motor, ein sylindra, i den viss eg ikkje hugsar heilt feil. Desverre har eg ikkje dynastart på den. Motoren har fungerte forholdsvis greit den når me hadde den på vatnet. Den sota litt mykje på pluggen te tider, men trur det kun er litt justering på forgassaren. Også skjedde det noko med den på siste turen me hadde med den, den gjekk varm på ein slags måte, så må nok gå over litt kjøling og sjekke. Sitér dette innlegget Link to post
Jabuka Svart 4.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.April.2010 Ser at du holder til i Vestfold, det er muligens litt for langt for min del. Hvis ikke hadde jeg kommet og demontert all Mahognyen. Hvis det er ei snekke som er 30-40 år er det kanskje brukt Honduras-Mahogny, som ikke er lovlig å importere lenger. På min Squirt skulle jeg gjerne hatt noen greie lengder med Honduras-mahogny til å skjære ut 5-6mm dollbord og dekk-staver (derav mitt nick... ) Lov meg at du tar av mahognyen før du lar motorsaga ta seg av all morken furu og gran Det skal eg gjera veit du.. Sitér dette innlegget Link to post
Moas-ark Svart 4.April.2010 Link til dette innlegget Svart 4.April.2010 Tøff er den som tør nevne dette på Båtplassen uten å være redd for laaaange diskusjoner om barneoppdragelse Ha ha! Det er vel ikke det at det er noe spesielt farlig med en båt på i barnehagen, men heller hva man har behandlet lekeapparatene med. Blymønje, xylamon, kreosot og gud vet hva folk har dynket båtene sine i, kan bli noen smuler værre enn et skrubbsår. For å ikke gjøre dette helt OT, så får man ike heller brenne opp gamle trebåter, de skal leveres som spesialavfall, netopp pga alle giftene de kan inneholde. Det letteste for deg burde være å få gitt den bort til noen som vil prøve å fikse den opp! Sitér dette innlegget Nancy, trenekke 21 fot fra 1930. 1995-2001 Arina hvalersnekke 27 fot. 2001-2008 Miranda mahognysnekke 33 fot. 2008- 2021 Dirlanda, tre-motorseiler, 29 fot. 2021- Link to post
VO`n Svart 4.April.2010 Link til dette innlegget Svart 4.April.2010 Det er noen EU standarder som blir trekt inn hver gang det blir foreslått å bruke gamle trebåter som lekeplass i barnehager. Noen for og noen mot. Stemmer det, er jo til og med EU sand i sankasser og rundt leke apparatene Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.