Careka Svart 28.Februar.2015 Del på Facebook Svart 28.Februar.2015 satt in ny DAB radio, og sliter med type antenne, plassering, osv, får fortsette og prøve i morgen. Men nå er vinteren over i morgen er det 1 Mars. VÅR.................... så da er det tid for klargjøring, vaske litt mer tauverk, og målet er å være helt klar før påske, så hvis værgudene vil så blir det påskeseiling i Ryfylke. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
lippert Svart 28.Februar.2015 Del på Facebook Svart 28.Februar.2015 Litt rengjøring og montering av leselys ved køya. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Fjord21DC Svart 28.Februar.2015 Del på Facebook Svart 28.Februar.2015 Montert lys i "motorrom". Koblet opp flottør til varsellys (rød indikatorlampe i dashbord dersom vann i båten). Denne er også koblet på tracker som varsler på sms dersom vann over 5 cm.. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 1.Mars.2015 Del på Facebook Svart 1.Mars.2015 Kledde av henne vinterhabitten, ryddet og ordnet litt på dekk. La på plass puter og dill, ryddet, vasket og ordnet litt. Satt på lading og sjekket over strøm og lyspunktene inne i båten, alt ok. Med madrasser og puter på plass i salong og køyer fikk jeg straks litt "nå kommer sommern" følelsen. :-) Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 1.Mars.2015 Del på Facebook Svart 1.Mars.2015 Fyllt opp septiken med 5 flasker 35% edik og 40 liter ferskvann. Lar det stå noen uker før jeg skyller ut. Også fyllt opp utløpssystemet til gjestedoen for å rense opp slangesystemet Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
jørn Svart 1.Mars.2015 Del på Facebook Svart 1.Mars.2015 Demontert alle sinkanoder, tatt mål for å lage holder til bordet når det stues bort og laget arbeidstegninger i Autocad. Sitér dette innlegget Link to post
Frode Stiansen Svart 1.Mars.2015 Del på Facebook Svart 1.Mars.2015 Demontert dieseltank og tatt denne med hjem. Skal forlenge returrør fra motor ned til rett over tankbunn samt montere seglass. Tank må dreneres for å borre hull og montere seglass og tank måtte bakover for å komme til returrøret. Tok likeså godt ut og vekk hele tanken så kan jeg rengjøre under tanken i samme slengen. Har vært veldig nøye på tankhygiene de årene vi har hatt båten og resultatet fikk jeg se idag. 12 år gammel båt og tanken var gullende ren innvendig. GLEDE..... Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 1.Mars.2015 Del på Facebook Svart 1.Mars.2015 (redigert) Har ikke fått gjort noe av det planlagte, nemlig å pusse ned treverk og olje testpkata mi for å se hvordan det ble. Har fått en betennelse i den gode foten min, den har hovnet kraftig opp, så mye at jeg ikke kan gå på den, og feber har jeg også... Får trøste meg med at været har vært så dårlig at det ikke har vært mulig å ta noen tur heller... Redigert 1.Mars.2015 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Ternen32 Svart 1.Mars.2015 Del på Facebook Svart 1.Mars.2015 Begynt å montere inn utstyr igjen :) Sitér dette innlegget Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly. Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home Link to post
Frode Stiansen Svart 2.Mars.2015 Del på Facebook Svart 2.Mars.2015 Nå er nivåglass montert, diesel returrør skiftet til et som ender like over bunn i tanken. Kuleventil i bunn på tanken skiftet bare for sikkerhetsskyld. Nå gjenstår monteringen av tanken i båten igjen. Får se hvilken dag det blir. Sitér dette innlegget Link to post
Terje A. Gogstad Svart 2.Mars.2015 Del på Facebook Svart 2.Mars.2015 Har hatt "tanksjau" på vanntanken.Mye gammal moro der. Godt at det er to store mannlokk på toppen av tanken så det er lett å komme til. Har vaska den innvendig med kraftvask og skylt igjennom to ganger (tanken er en del av skroget over kjølen). Nå er det skinnende hvitt hele veiens så jeg regner med at bismaken på vannet er borte. Har også tatt av de gamle sluseventilene på skroggjennomføringene og skal bytte dem ut med kuleventiler -teller på knappene om jeg skal skifte skroggjennomføringene også ( 10 stk). Men - de ser fine ut og er laget av sjøvannsbestandig messing (den typen det står Sweden på ) Noen tanker for og imot? Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 2.Mars.2015 Del på Facebook Svart 2.Mars.2015 sikker på at du ikke har bronsegjennomføringer?. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
enebakk Svart 2.Mars.2015 Del på Facebook Svart 2.Mars.2015 Satt båten på vannet :) Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 2.Mars.2015 Del på Facebook Svart 2.Mars.2015 Har fått pakkelappen fra Nilsen Båtbyggeri med baughylke til min Nidelv 24... Men har pga. sykdom ikke fått hentet den i dag... :-( Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Mark Read Svart 2.Mars.2015 Del på Facebook Svart 2.Mars.2015 I dag har jeg vært på jakt etter låsebolt til rorkulten. Tok med meg hele rorkulten hjem, den trengte sårt litt TLC. Nå er den pusset ned, og oljet vått i vått til den sluttet å trekke olje. Snakker om facelift! Men bolten er klar for utskifting; (Ser benken hadde trengt litt puss og olje også, men det får bli til neste vinter.) Ellers kjøpte jeg mastesporstopper, men denne er for bred for sporet i masten, og må files ned for å kunne brukes (endte med sylinderen til venstre); Utover det har dagen gått med til å lengte mot varmere tider og enda fler soltimer... Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 2.Mars.2015 Del på Facebook Svart 2.Mars.2015 Siste dagene så har jeg lagt opp ny varmeslange fra webastoen til forcabinen. Fikset litt småting og satt på kalesjen idag etter at SoBo fikk lov til å sy over og modifisere den litt i vinter! Så nå skal den ut om 2-3 uker. Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Terje A. Gogstad Svart 2.Mars.2015 Del på Facebook Svart 2.Mars.2015 Tror det er sjøvannsbestandig messing ( snakka med Magnus Rassy når vi var der). Han mente de sannsynligvis var OK! men det var det med sannsynligvis da! Har pussa litt på dem fra utsida og det er ingen misfarving - derav min noe vaklende holdning til dem. Sitér dette innlegget Link to post
Frode Stiansen Svart 3.Mars.2015 Del på Facebook Svart 3.Mars.2015 Innmontert dieseltank igjen etter rengjøring og startet opp maskinen igjen. Deilig med det som er gjort, ikke minst det å vite at tanken er på stell. Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 4.Mars.2015 Del på Facebook Svart 4.Mars.2015 Har fått mail i dag på forespørsel om nye gardiner til båten. Kroner 3900,-. var prisen for noen filler til en 25ft. snekke. Blir ikke det firmaet som leverer til meg nei. Sitér dette innlegget Link to post
Mark Read Svart 4.Mars.2015 Del på Facebook Svart 4.Mars.2015 Har fått mail i dag på forespørsel om nye gardiner til båten. Kroner 3900,-. var prisen for noen filler til en 25ft. snekke. Blir ikke det firmaet som leverer til meg nei. Skrekk og gru... Det samme arbeidet burde en gjennomsnittlig sykyndig klare på en kveld. For en slikk og ingenting. Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 4.Mars.2015 Del på Facebook Svart 4.Mars.2015 Helt hinsides fornuft å komme med en slik pris synes jeg, og samme firmaet skal lage puter til meg. Vet nå at dokumentasjon på time og materialforbruk skal komme frem når de leveres, og vil sørge for at varen er i samme kvalitet som for eksempel Viknes. Sitér dette innlegget Link to post
hebbelille Svart 4.Mars.2015 Del på Facebook Svart 4.Mars.2015 i dag her eg vert en liten tur nede og sett etter båten, tatt en tlf og vips så var båten solgt :) så da begynner jakten på ny båt. Sitér dette innlegget Draco 1700 TL - Regal 2550 LSC Link to post
MYVIVERA Svart 4.Mars.2015 Del på Facebook Svart 4.Mars.2015 Lagt på plass en ny madrass fra ikea som jeg har kappet til. Så litt på NRK i båten og sovnet, lå godt der gitt. Sitér dette innlegget Link to post
Frode Stiansen Svart 6.Mars.2015 Del på Facebook Svart 6.Mars.2015 Skiftet luftfilter, diesel forfilter og finfilter, impeller, gjort rent sjøvannsfilter, skiftet olje på kompressor, skiftet motorolje og filter og skiftet zink rundt propellaksel på drevet mens båten ligger på vannet. Føler meg fornøyd med dagens innsats. Nå er det bare å vente på fint vær slik at båten kan nytes. Tenker det blir å få den på slipp om en mnd eller to for å ta belger å slikt på drevet. Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 6.Mars.2015 Del på Facebook Svart 6.Mars.2015 Nå er drev på, vasket nede inne i båten. Nå er det bare ute i båten og fllekking av bunnstoff igjen før uttak i underkant av 2 uker :) Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.