Chilli Solbris Svart 20.Mai.2021 Del på Facebook Svart 20.Mai.2021 Pequod skrev for 4 timer siden: I dag (onsdag) har jeg vært nede i båten og ryddet og støvsugd, lagt på plass putene i forkabinen og kastet masse ræl. Samt tømt den gamle oljen som ble byttet ut i helgen i oppsamlingstankene til båthavna. I morgen skal jeg vaske båten innvendig før den skal heises opp for å undersøkes under kjølen. Har også tatt med en del klesskift og håndklær om bord, og begynner å gjøre båten klar for langtur. Og når jeg kommer ombord skal jeg finne ut hvorfor det er slik at når jeg fikser to ting hos deg blir det en ny ting som ikke funker!😂😂😂 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Kanalkapteinen Svart 20.Mai.2021 Del på Facebook Svart 20.Mai.2021 Pussa litt på flensen til eksosmanifolden for å gjøre klart for nytt sneglehus Noen har vært veldig glad i pakning på tube her en gang i tida🙄 Etter litt vask og våtslip håper jeg det er godt nok. Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Pequod Svart 20.Mai.2021 Del på Facebook Svart 20.Mai.2021 Solbris II skrev for 5 timer siden: Og når jeg kommer ombord skal jeg finne ut hvorfor det er slik at når jeg fikser to ting hos deg blir det en ny ting som ikke funker!😂😂😂 Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Frissy Svart 20.Mai.2021 Del på Facebook Svart 20.Mai.2021 Har fått byttet laderegulator på motoren. Sist helg forsvant plutselig strømmen på gps en og det blinket 16,6 i måleren. Viste seg at laderegulatoren var gåen. Heldigvis ingen følgefeil så kun regulator bytte. Good to go🚤 Sitér dette innlegget Link to post
Finn Master Svart 22.Mai.2021 Del på Facebook Svart 22.Mai.2021 Har smurt med litt silikonspray på skinner til skyvedører og takluker, og glidelåsene på kalesje. Det gikk som smurt og ble supert. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 22.Mai.2021 Del på Facebook Svart 22.Mai.2021 Skrapet av rur, prøvd meg på reparasjon av kjølen, impregnert kalesjetaket (sidene må jeg ta når båten ligger ved en brygge), prøvd meg på reparasjon av noen skrammer på skutesiden. I morgen blir det ytterligere pussing og sparkling, litt bunnstoffing her og der, bytte av sinkanoder mm. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Goddis77 Svart 22.Mai.2021 Del på Facebook Svart 22.Mai.2021 Skulle bare bytte dynamo før tur i pinsen. Gikk ikke bra dessverre. Madammen har sydd nye vegger til akterdekket som også ble montert Sitér dette innlegget Link to post
Frissy Svart 23.Mai.2021 Del på Facebook Svart 23.Mai.2021 Oppdatert kart i plotter. Abbonementet går ut over pinsen, så da får vi satse på minimalt med oppdatering etter dette Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 23.Mai.2021 Del på Facebook Svart 23.Mai.2021 (redigert) Har hjelpa en med å montere større eksos pipe i en 2.5L optimax og montere "pruppe potte". Ser den originale som står vedsina på bilde1 Og min egen båt har fått litt kjærlighet, nytt bunnstoff, flekklakkert over riper, bytta propeller(så nå gjør halco'n over 40knuter), fått støpt opp noen sprekker rundt baugpropellen (montert av amatør med mye juksing) tatt service på motor og drev, så nå er den klar for en sommer med mye kjøring Redigert 23.Mai.2021 av Guest (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 24.Mai.2021 Del på Facebook Svart 24.Mai.2021 Hentet ny lettmatros...:-) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Guest Svart 25.Mai.2021 Del på Facebook Svart 25.Mai.2021 (redigert) Har fått starta på hydroliften igjen da. Vbunnen før skia har blitt forlenga med en meter nå, for og få litt mykere gange i sjø Lærerikt prosjekt og det finnes faktisk ikke så mye som ett gram sparkel på den :) Redigert 25.Mai.2021 av Guest (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 25.Mai.2021 Del på Facebook Svart 25.Mai.2021 Framtia skrev for 18 timer siden: Hentet ny lettmatros...:-) Den var fin. Hvilken rase er det @Framtia? Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 25.Mai.2021 Del på Facebook Svart 25.Mai.2021 Har sitte og venta på at måken bli ferdig med ruginga bak på båt... Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 25.Mai.2021 Del på Facebook Svart 25.Mai.2021 (redigert) Gullfisk skrev 7 minutter siden: Den var fin. Hvilken rase er det @Framtia? Det er en Chodsky pes/Bohemian shepherd :-) Redigert 25.Mai.2021 av Framtia (see edit history) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Guest Svart 25.Mai.2021 Del på Facebook Svart 25.Mai.2021 Det går faktisk fremover :) Sitér dette innlegget Link to post
GVH1979 Svart 25.Mai.2021 Del på Facebook Svart 25.Mai.2021 (redigert) Kalesja på «nybåten» fikk prøvd seg i helgen og den strøk med glans. Lakk som ei sil kan man trygt si. Tenkte å gi den en rens og impregnere den på nytt. Er usikker på om dette er gjort tidligere. Den ligger nå i bløt etter råd fra dette eminente forumet. Mildt grønnsåpevann. Vannet er nå melkehvitt. Er dette skit eller er det tidligere remedier som nå blir vasket bort? Er dette vanlig? Redigert 25.Mai.2021 av GVH1979 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 26.Mai.2021 Del på Facebook Svart 26.Mai.2021 Slipe slipe slipe, litt gelcoat, slipe slipe slipe, så måle litt, så slipe enda mer, måle litt til, gelcoat, slipe slipe slipe Båten har vært lakkert før, så det er heldigvis bare grunnarbeid før lakkering, men det og få alt på linje etter den vrakinga og forlengning av vbunnen er ett lite mareritt, det samme er det med sparkelforbudet, men det blir bra til slutt. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 26.Mai.2021 Del på Facebook Svart 26.Mai.2021 Har henta propell hos Andvik Propellers. På bilde 1, så er det en knøvla 28". På de andre bildene så har den blitt trylla opp til 34" Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 27.Mai.2021 Del på Facebook Svart 27.Mai.2021 Nå er det kun litt sliping igjen, så kan båten snus imorra og få innerlineren montert igjen, siden båten desverre er lakkert fra før så blir det lakkering igjen. Men det gjør jo alt mye lettere for meg da, bare litt mattsliping så sende driten avgårde Sitér dette innlegget Link to post
Stein-Erik Svart 28.Mai.2021 Del på Facebook Svart 28.Mai.2021 Da er båten klar for nok en sommer. Polert med Rupes Marine Medium på Rupes UHS pads med DA maskin og avsluttet med Rupes G-Wax. 2006 modell ser ut som den dagen den kom fra verftet! Sitér dette innlegget Link to post
tom Cognac Svart 1.Juni.2021 Del på Facebook Svart 1.Juni.2021 (redigert) Fikk henta lakkmalingen min i dag, det var en veldig hyggelig handel så nå er det bare å sparkle, pusse, sparkle og pusse før lakkering - tror dette blir bra Redigert 1.Juni.2021 av altera mulier (see edit history) Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
tom Cognac Svart 2.Juni.2021 Del på Facebook Svart 2.Juni.2021 Fint vær å jobbe i i dag Sparklet og pusset, sparklet og pusset - og sparklet igjen, etter et kryssholt som satt her tidligere, skal ha 2 kryssholt nå + mange små sårskader som må utbedres før lakkering Ellers ser det ikke ut inne i båten - mye jobb der synes jeg Men jeg får god hjelp av fetteren til kona Forhåpentligvis blir dette bra til slutt I mårra tar jeg fri - kona fyller år Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Lars H. Svart 2.Juni.2021 Del på Facebook Svart 2.Juni.2021 Idag toppet jeg opp dieseltankene før vi setter kursen nedover svenskekysten for noen uker/måneder båtferie. Dieselprisen i Son var kr. 10,93 Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
tom Cognac Svart 6.Juni.2021 Del på Facebook Svart 6.Juni.2021 Skulle ha sparkla og pussa litt i dag, men det var en vakt ved båten Jeg lot den avslutte vakta sånn ved 17.00-tiden, da gikk jeg ombord og fikk gjort litt av det jeg hadde tenkt å gjøre Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Popeye70 Svart 6.Juni.2021 Del på Facebook Svart 6.Juni.2021 Har brukt helgen til å fjerne blåskjell, pusse litt på bunnstoffet og så stoffe, bytte anoder og polere. Merkbar forskjell både over og under vannlinja. Sånn så det ut før vi begynte: Og sånn så jeg ut etter en runde med eksentersliper for å få vekk rester av rur og annen dritt: Hadde både beskyttelsesbriller og dekke foran nese og munn, men det ser ikke ut til å ha hjulpet stort… Men så ble det ganske bra når vi var ferdige: Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.