tom Cognac Svart 28.Juni Del på Facebook Svart 28.Juni I dag hentet jeg båten på Fuglevik Båtservice as / Marina Gutta der har gjort en FANTASTISK jobb med den nye motoren, den maler som en katt. All ære til gutta hos Fuglevik Båtservice as (jeg kommer med kake når jeg har fått litt penger igjen på kontoen ) Det ble avreise kl. 13 i dag, etter en del ratting, hoiing og skriking for ikke å dra borti andre båter, til slutt kom vi ut fra moloen, det blåste litt friskt på sjøen (fra sydvest og sjøen fikk hvite skumskavler), var ikke over 6 knop til vi kom i le av Kollen og Eldøya (Larkollen), fikk stadige dusjer av deilig saltvann over oss (friskt og godt), til slutt kunne vi kjøre inn Kurefjorden og finne plassen min ved Knutvika/Vindsteg marina. Det ble en frisk, deilig og nytelsesfull første båttur på ca 4 år. Nå ligger bare verden der og venter på oss - det ble en del knoting for å komme oss ut - men til slutt fikk vi kursen mot utgangen av marinaen - og nå ligger hun godt ved Knutvika . Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Trawler 42 Svart 28.Juni Del på Facebook Svart 28.Juni Flott at det ordnet seg for deg Og båten ser jo flott ut også, nyt sommeren og den ! Sitér dette innlegget 42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking Hjemmehørende i Kristiansand S Link to post
Pequod Svart 29.Juni Del på Facebook Svart 29.Juni Du har jobba så mye med den båten ar det er godt å se den tilbake i sitt rette element! Nyt sommeren til sløs! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
VegJoh Svart 7.Juli Del på Facebook Svart 7.Juli tom Cognac skrev On 28.6.2024 at 21.51: og nå ligger hun godt ved Knutvika Gratulerer med båt (omsider) på vannet Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
Tigeranda Svart 7.Juli Del på Facebook Svart 7.Juli Jeg har kobla opp det nye toalettet forrige eier aldri fikk koblet elektrisk (var litt morsomt uten manual/bruksanvisning, prøvde meg fram med sikringer), og så har jeg byttet ut en ødelagt rule lensepumpe. Skrudd fast litt løse beslag på dørkeplater etc. Sitér dette innlegget Fjord 880 AC med Ford Sabb 2728t Herwa 20' Sørlandssnekka med Volvo Penta C10/Albin 021 Link to post
jespebok Svart 7.Juli Del på Facebook Svart 7.Juli Montert inn ny vannkran og ny vannpumpe. Konstantert at kapellet fortsatt slipper inn vann etter imringnering. Sa der er der en ting til som skal utbedres. 😊 Båtlivets gleder. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 7.Juli Del på Facebook Svart 7.Juli Etter litt vask og avfetting har jeg påført tettemasse rundt drenshullet i lagringsrommet på akterdekk. Så nå er det tett! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Komodo Svart 7.Juli Del på Facebook Svart 7.Juli Burde du ikke tatt ut gjennomføringen? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Chilli Solbris Svart 7.Juli Del på Facebook Svart 7.Juli Komodo skrev 4 minutter siden: Burde du ikke tatt ut gjennomføringen? Absolutt. Men det gikk ikke. Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Komodo Svart 7.Juli Del på Facebook Svart 7.Juli Nei, går det ikke så går det ikke 😄 Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Chilli Solbris Svart 7.Juli Del på Facebook Svart 7.Juli Komodo skrev Just now: Nei, går det ikke så går det ikke 😄 Må være to. Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Komodo Svart 7.Juli Del på Facebook Svart 7.Juli Chilli Solbris skrev 4 minutter siden: Må være to. Ok, så det går altså om man er to 😆🤣 Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Gullfisk Svart 8.Juli Del på Facebook Svart 8.Juli Er vanskelig å være to, når man er bare en. Skulle også gjerne vært to, en på jobben, og en i båten. Da ville jeg vært han i båten Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 8.Juli Del på Facebook Svart 8.Juli Gullfisk skrev 29 minutter siden: Er vanskelig å være to, når man er bare en. Skulle også gjerne vært to, en på jobben, og en i båten. Da ville jeg vært han i båten 😇😂😂😂 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Trawler 42 Svart 12.Juli Del på Facebook Svart 12.Juli (redigert) I dag skulle skuta sjøsettes etter en lang periode på verksted. (Skadet i høst storm sist Oktober) Mobilkran kom kl 12:00 og jeg gledet meg til å se ho flyte igjen. Gleden ble desverre kortvarig, verkstedsfolkene innspisert under dekk etter at ho var på vannet og fant at det rant vann inn via begge rorgjennomføringene. Så etter 5 min på vannet bar det opp på land igjen. Takstmann informeres og båtsommer er igjen i det blå. Tross alt bra det ble oppdaget før jeg tok skuta med meg. Nye propeller montert! Jada, skal fjerne ruren Ny plattform laget. Ble vakkert. Redigert 14.Juli av Trawler 42 staveleif (see edit history) Sitér dette innlegget 42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking Hjemmehørende i Kristiansand S Link to post
pappa_wolf Svart 16.Juli Del på Facebook Svart 16.Juli Ikke min båt, men kompisen sin. Skulle gjerne ha gjort den klar til hummerfiske, men da jeg tråkket opp i båten, ble det fort klart, at et nytt gulv må til. Som sagt så gjort. Demonterte hele båten i dag, og delte den langs fenderlinjen. Kappet ut glassfiberen, og brukte en spade for å fjerne treverket. Vasket den grundig innvendig og i morgen skraper vi ut de gamle stringere, og bygger nye. Og forhåpentlig er mesteparten av gulvet på plass i morgen ettermiddag. Og da kan jeg støpe ferdig fredag, og han kan legge på polylakk selv. Så limer vi de to delene sammen igjen og rigger båten med min gamle påhengsmotor. Med litt flaks fisker vi makrell i neste uke. Sitér dette innlegget Link to post
tom Cognac Svart 19.Juli Del på Facebook Svart 19.Juli Da var årets første KOSEtur unnagjort kona og jeg "tøffet" fra Knutvika til Hankø hvor vi heiv på noen liter bensin til litt over kr. 22 pr liter - synes ikke det var så ille I morgen skal vi ha med svigers på tur, kona disker opp kyllingsalat og godt drikke, vi legger oss kanskje på svai i Hankøsundet Den nye/brukte Mercurymotoren oppførte seg helt eksemplarisk Bloksberg i det fjerne kongemonumentet fortsett ut her og du havner i Fredrikstad - bare vent Chilli Solbris, vi kommer en dag - og har man dårlig tid, eller alt for mange penger kjøper man et sjøfly og bruker det til hytta Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Windy37GM Svart 19.Juli Del på Facebook Svart 19.Juli Polert opp kalesjevinduene for andre gang. Ble fint det altså. Før Etter Produkt Mvh Windy37GM Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Lars H. Svart 30.Juli Del på Facebook Svart 30.Juli Jeg har vasket/pusset vinduene i båten slik at de er klare til vi går videre nordover fra Gullholmen i overmorgen. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
fritidsfiskeren Svart 30.Juli Del på Facebook Svart 30.Juli Ungene er bortreist, så i dag fikk jeg byttet septikslange, pakninger på Jabsco, fylt tankene, trukket ledninger til teinehaler samt vasket vinduene, som @Lars H.. Produktiv kveld! Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 30.Juli Del på Facebook Svart 30.Juli Før vi dro på tur på fredag oppdaga jeg at det var grodd mye mer i år enn tidligere! Tror det er en god del varmere i sjøen i år! Trimplaps av aluminium var dekket av mini blåskjell samt motorbrakett! Har holdt på å fjerne dette i dag! Ligget på magen på badeplattforma! To svære makreller var under hele tiden å venta på noe å spise! En god del rur og som jeg ikke har hatt tidligere! Men var lett å skrape av. Trimflaps tror jeg jeg må ha på alu bunnstoff på!! Skrapa i tillegg flytetankene på brygga! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
jørn Svart 31.Juli Del på Facebook Svart 31.Juli Hentet ny brukt båten hjem. Hentetur fra Hankø til Skjeberg. Oceanmaster 605 150 Suzuki. Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 31.Juli Del på Facebook Svart 31.Juli Dratt'n ut av lageret og driten fyra :) Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 2.August Del på Facebook Svart 2.August I dag, eller rettere sagt i går kveld, prøvde jeg å lime isolasjon på skrogsidene i båten. Brukte Casco våtromslim, men synes ikke det ble noe heft å skryte av. Kanskje jeg la på for lite eller ventet for lenge/for kort tid før jeg la på isolasjonen? Noen som har tips om det? Jobbr natt denne uka, så når jeg er ferdig og kommet hjem skal jeg sove til utpå ettermiddagen før jeg drar ned i båten og jobber videre... Skal legges skrogtrekk oppå dette. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.