Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?


Polarn

Recommended Posts

Forhåpentligvis fått tettet lekkasjen i targabøylen/kalesjelisten!

 

Ekstra etterisolert med 10 nye matter i motorrom!

 

Ryddet og vasket. Så nå gjenstår bare flekking av bunnstoff , montere drevene igjen og en kattevask!

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Link to post
Share on other sites

Hei

 

I dag fjernet jeg to bunnventiler, en til septik og vann til toalett.

En 1/2" ventil for vann til toalett var ikke så galt tært.

Men ventilen 1 1/4" fra septikkpumpen var det ikke mye igjen av, ikke mye den

Tålte før den brakk i to.

 

Jeg har båten på 3. Året nå og det var absolutt på tide å bytte, hvet ikke om dette er gjort før på septik gjennomføringen. Båten er en 2000 mod.

 

bilde

 

bilde

 

bilde

 

bilde

 

Sjekk bunnventilene deres folkens!

 

larss

Redigert av larss (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har sett på mens stormen Ole flerret presenningene av hagebåten.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Montert nytt lokk over der landstrømmen går gjennom skutesiden, etter å ha klart å ødelegge det gamle. Ut med kjøleskap og alle skuffer for å komme til.

Tatt av giver til dieseltanken - igjen - gjort reint rundt alt med rødsprit og tørket godt over, satt alt sammen igjen, og håper at det denne gangen er tett, om ikke så må det noe "drastisk" til.

Sett på hvor jeg skal legge ny lufting til septiktanken, og hvordan jeg skal legge opp til landtømmingen.

Nå er jeg stiv som en pinne i kroppen, tydeligvis ikke lenger ungdom som kan jobbe i 4 forskjellig vinkler samtidig uten å merke det,.

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

Link to post
Share on other sites

Montert deksler på trustet bak-sånne som skal hjelpe til med at truster skyver vann og ikke luft...Glemte å ta bilde da...

 

Har vært sånn de to årene jeg har hatt båten at truster virker bra når båten er lasset ned bak med jolle og fulle tanker. Ved lite diesel og uten jolle stikker ikke truster langt nok ned så den bare spinner luft... Håper på bedring med de nye dekslene!

Link to post
Share on other sites

I dag har jeg sittet og fundert på hvordan jeg skal finne tilbake til "Mojo'en" min...

 

Hadde en gang et greit moment på prosjekt jeg holdt på med, men det er ikke sånn lenger - WHY?

Motivasjonen kommer nok. Om ikke denne uka, så til neste uke. Det er lov med en time off, Svaap !

Link to post
Share on other sites

Var en tur i havnen og sjekket at alt var bra med presenning og det hele. Slo også av lading som har stått på et par dager.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Startat med ombygging av pentry.

Skall bli utdragbart vinkelpentry i en Viknes 1030. Inte så allvarligt som det låter. Stor utdragbar skärbräda som även kan användas som avställningsyta skall det bli.

Största problemet var att finna samma bänkmaterial som är i dag.

Kan inte påstå att Viknes var hjälpsamma att tala om vilket material det är.

Efter mycket letande fick Joreds Snickeri i Hamburgsund fatt i detta laminat.

200 kr för 80x 80 cm och då har dom sökt i timmar. Det är service.

Dom har ca 1400 olika laminat på lager, kan vara bra att veta för båtfolk.

Redigert av Svensk (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det ble en liten filmsnutt, mens jeg satt og satte den sammen så jeg at det lå en lysere stripe i venstre bildekant. Kan det være en feil på brikken.

Prøver en bedre brikke i morgen.

 

Jeg tror ikke det er minnebrikken du bruker - den lagrer bare bits uten å vite noe mer om hva det er. Er det feil på minnebrikken så burde det gi andre utslag (null video/korrupt fil/støy i bildet).

 

Jeg gjetter på en av disse to (i ikke-prioritert rekkefølge):

  1. Feil på kameraet (feil på kameraets bildebrikke)
  2. Feil under import/postprosessering på PC/Mac

Test med andre innstillinger under postprosesseringen og se om det hjelper. Bruker GoPro4-serien andre formater på filmen som lagres enn tidligere versjoner (annen codec/container e.l.)?

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Fjernet restene av presenning nr. 2 for året.

Nå begynner jeg å bli litt lei av vinden..... Ole kan kysse meg et vist sted(enda så beskyttet vi er her nede).

 

Neste år blir det å bæle med en tung PVC sak.

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Fjernet innspeksjonsluke i dørkplate i maskinrommet. Saget større hull å montert inn en dørkluke. Da kan jeg dytte bøtter, vaskemiddler, oljer og smøremiddler ned i kjølsvinet å har da fått frigjort stueplass. Hatt båten i fire år og det har aldri vært en dråpe nedi der av noe slag så da kan det brukes til stuerom for ting som tåler å bli grisete om det skulle skje.

Link to post
Share on other sites

 

Jeg tror ikke det er minnebrikken du bruker - den lagrer bare bits uten å vite noe mer om hva det er. Er det feil på minnebrikken så burde det gi andre utslag (null video/korrupt fil/støy i bildet).

 

Jeg gjetter på en av disse to (i ikke-prioritert rekkefølge):

  1. Feil på kameraet (feil på kameraets bildebrikke)
  2. Feil under import/postprosessering på PC/Mac

Test med andre innstillinger under postprosesseringen og se om det hjelper. Bruker GoPro4-serien andre formater på filmen som lagres enn tidligere versjoner (annen codec/container e.l.)?

 

@

 

Fant feilen. Den lå i Gopro Studio hvor jeg hadde en funksjon som het split. Den viser fargekorreksjon mot "flat" opptak.

 


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Har montert varmerer i min Azimut 40S, så nå er det varme i lugarene , på toalttene og i salongen.

Det var ganske så vanskelig å trekkere kablene fra varmeren i motorrommet til styringsboksen i salongen, da vi måtte gjennom noen lag med skum.

vi staket gjennom skummet med en tommestokk, så brukte vi den til å tre kablene opp i salongen.

Fra motorrom til forkabin strakk vi et 90mm rør, som videre derfra ble et 80mm rør inn i hver av kabinene/toalettene, noe som ikke var så lett.

Vi måtte demontere det ene toalettet for å komme til, men med litt om og men så fikk vi varmen der vi ville.

Eksosen var grei å montere, noe diesel tilførselen også var.

 

Nå har vi varmer :-) noe som gjør at båtsesongen kan vare hele året.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...