Jangul Svart 28.August.2015 Del på Facebook Svart 28.August.2015 Brukt den! Etter 3 uker i Spania var det på tide!! Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 29.August.2015 Del på Facebook Svart 29.August.2015 Det virker hvertfall som det synes ekstremt godt på båten vår :-( Knekker noen koden på å lett få bort sørgerenner uten å ta voks eller beskyttelsen så ville jeg blitt glad ... Ser jeg klarer å vaske vekk stripene rimelig lett på vertikale flater med et mildt vaskemiddel som inneholder voks. Men, når regnet tørker på de horisontale flatene, legges det igjen fordampningsrester som jeg ikke får bort med lett sjampo. To lag voksing, påføring med pad og avtørking med microfiberklut fikk overflaten perfekt igjen. Lå igjen ørlite grann møkk etter første runde, andre runde ga 100% resultat. La på 4 lag voks på hele båten over fenderlista igår og idag. Skinner godt nå .. Sitér dette innlegget Link to post
BOBO II Svart 29.August.2015 Del på Facebook Svart 29.August.2015 I dag kun vasking med kald vann og svamp.. fikk bort noe av de verste svarte stripene. Mandag drar jeg en uke på huset i spania, da får regn være regn og striper være striper. Uten båt blir jeg litt for rastløs..best å komme seg bort og se på andre ting.. Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
Frissy Svart 29.August.2015 Del på Facebook Svart 29.August.2015 I dag leverte jeg båten fra meg til ny eier. Han var fornøyd. Litt vemodig å se båten rulle avgårde på henger, men nå skal 10-13 fots syken kureres.... jada ..... begynner allerede å glede meg til neste vår. Håper egentlig på å få båt på plass nå slik at jeg kan bruke vinteren til litt fiksing. Sitér dette innlegget Link to post
step Svart 29.August.2015 Del på Facebook Svart 29.August.2015 Tatt den opp? Vasket og ryddet. Sitér dette innlegget SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post
Pequod Svart 30.August.2015 Del på Facebook Svart 30.August.2015 (redigert) Vasking i år har det blitt lite av gitt. Får dårlig samvittighet hver gang jeg ser båten. Men heldigvis har jeg jo en unnskyldning av et kaliber ikke så mange andre har... I går ble det nærmere fire og en halv time på sjøen! Og et par timer blir det i dag også før jeg returnerer til Ahus... Redigert 30.August.2015 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Efre Svart 30.August.2015 Del på Facebook Svart 30.August.2015 Vært på tur :-) Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 30.August.2015 Del på Facebook Svart 30.August.2015 (redigert) Kjørte Winterizing programmet på min e-tec, da er sesongen slutt... Har igjen å ta opp fortøyningsutstyret på fjæra sjø i kveld. Redigert 30.August.2015 av John_Kr (see edit history) Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
sebba2 Svart 30.August.2015 Del på Facebook Svart 30.August.2015 Rensing av forgasser og fikset styring Sitér dette innlegget -Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris Link to post
Lars H. Svart 30.August.2015 Del på Facebook Svart 30.August.2015 Vasket og støvsuget etter 3 ukers ekstra ferie (hadde 7 uker før fellesferien). Så nå er vi klar for mange fine helgeturer fremover. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Bitteliten Svart 30.August.2015 Del på Facebook Svart 30.August.2015 Introdusert båten som dykkerbåt. Tre dykk i helgen. Dypeste 31,5 meter. Bra sikt og mye liv. Herlige vegger å dykke på. Og båten funker supert som dykkerbåt. T.o.m stativ for å surre flaskene har den som standard (holder for teakstol på akterdekket). Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 30.August.2015 Del på Facebook Svart 30.August.2015 (redigert) Introdusert båten som dykkerbåt. Tre dykk i helgen. Dypeste 31,5 meter. Det hørtes ut som det mest fornuftige hittil i dag. Satt akkurat å tenkte på at jeg må få til et dykke eller to til uka. Men så dypt, er det forsvarlig da Lagt til: Kjører du DIR eller? Redigert 30.August.2015 av Komodo (see edit history) Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Bitteliten Svart 30.August.2015 Del på Facebook Svart 30.August.2015 (redigert) Er sertifisert til 40 meter. Padi deep diver. Buddyen er padi advanced, 30m) så jeg stoppa der ;-) Hadde heller ikke med meg stage.. Veggene vi dykka går til ca 60 m, så det er nok å ta av for de som vil puste "tykk" luft Jeg har full DIR pakke, men ikke dobbel flaske Redigert 30.August.2015 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 30.August.2015 Del på Facebook Svart 30.August.2015 (redigert) Slapp helt av, ingen kritikk, kun en spøk. Er også veldig glad i veggdykk Redigert 30.August.2015 av Komodo (see edit history) Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Bitteliten Svart 31.August.2015 Del på Facebook Svart 31.August.2015 (redigert) Slapp helt av, ingen kritikk, kun en spøk. Er også veldig glad i veggdykk Ble ikke oppfatta som kritik i det hele tatt Redigert 31.August.2015 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 7.September.2015 Del på Facebook Svart 7.September.2015 passerte 1000 motortimer idag. Scary ... Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 7.September.2015 Del på Facebook Svart 7.September.2015 Vel, da er den oppbrukt og kan leveres på miljøstasjonen. Har litt igjen, ligger på 880-90 timer vel. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Billa Svart 7.September.2015 Del på Facebook Svart 7.September.2015 passerte 1000 motortimer idag. Scary ... Er ikke det deilig. Mange fine timer er lagt ned der. Sikkert vært andre steder enn Mossesundet også. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Bonus Svart 7.September.2015 Del på Facebook Svart 7.September.2015 Er ikke det deilig. Mange fine timer er lagt ned der. Sikkert vært andre steder enn Mossesundet også. Veldig deilig. Båten var ny i 2006, vi overtok den i pinsen 2009. Til og med idag har vi logget nærmere 700 bruksdager, litt over 500 overnattinger, drøyt 8000nm og rundt 800 motortimer. Bildene over er tatt av SB turteller like før og like etter runding av 1000 timer Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 7.September.2015 Del på Facebook Svart 7.September.2015 Gratulerer! Hvordan har du fått til at motortimene er like? Mener å huske at jeg byttet ECU på ene motoren etter noen timer. Jeg monterte mikrofon på stereoen i går. Ikke til å synge i, men mobilen kobler seg på stereoen, og da funker den som handsfree til mobilen. har også isolert med lyddempingsmateriale bak høytalerne. Det hjalp mye på diskanten og fjernet en del av bassen. Ellers har jeg brukt en del tid på å forberede radarinstallasjon. Må krype en del for å bli klok på hva Nimbus ha gjort. Fant også ut av utrøret til defrosteren var klemt flatt - da jeg rettet det ut ble det litt mer fart i defrosteren ja Sitér dette innlegget Link to post
Frode Stiansen Svart 7.September.2015 Del på Facebook Svart 7.September.2015 Startet montering av fjernstyringspakke fra sleipner til thruster og ankervinsj... Dette blir saker. Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 7.September.2015 Del på Facebook Svart 7.September.2015 ... Hvordan har du fått til at motortimene er like? ... Begge bildene er av samme turteller (SB). det ene rett før, og det andre rett etter 1000 passeringen . Hjernen på BB motor ble byttet ved 100 motortimer. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 7.September.2015 Del på Facebook Svart 7.September.2015 Dere er flinke til og bruke båten Bonus. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Bonus Svart 7.September.2015 Del på Facebook Svart 7.September.2015 Dere er flinke til og bruke båten Bonus. Vi satt ut båten 13. Mars i år. Det er 179 dager siden. Med 104 bruksdager tom. idag, har vi vært ombord 58% av mulig tid. Er vel ikke så galt det nei .... Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 7.September.2015 Del på Facebook Svart 7.September.2015 Hehe, det kaller vi entusiast. Her spiller ikke været inn. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.