Jump to content

Hvor kan man kjøpe U-klemmer til feste av vinsjetårn på båthenger?

MacStorm

Recommended Posts

Det hadde vært litt lettere hvis du hadde dimensjonen på bøylene du trengte :)

Men kanskje du kan bruke draband/u-bolter som brukes til å feste fjærer til akslingene på enkelte biler (for eksempel Suburban) disse får man jo i et utall varianter og dimmensjoner.

ring BG-Nor, 4x4 supply etc og hør med de, eller noe lokalt der du bor som selger traktor eller bildeler.

Føkk deg...

Hvis du ikke er veldig jålete, kan du vel bare ta ei rustfri gjengestang fra f.eks biltema og bøye til i ei skrustikke. Da vil du få gjenger på hele u-bolten, men du får i det minste festet tårnet. Alternativt kapper du til ei plate du borrer opp og bruker vanlig rette bolter mellom tårn og bunnplate.

• 2 måneder senere...

Klemmene kan kjøpes på nett fra USA. Hadde håpet på at det var mulig å kjøpe de over disk i Norge.....

Hallo sjef jeg registrerte meg her for å redde deg;-)

Skiguard selger slike fester som er firekantet, prisen er litt stiv da. Rundt 350 for et sett med 4 stykker, eksosklemmer på biltema koster rundt 20kr pr stykk. Irriterer meg litt at de tar blodpris på noe sånt så jeg nekter å kjøpe derfra men er det greit for deg så vet du hvor du finner de, hvis de har din dimensjon da. Hvis det er andre som vet hvor slike selges legg inn en kommentar a.

Jeg betaler gledelig mer en dobbelt for ting som er verdt det, men når de tar 350 spenn for en bøyd jernstang med noen muttere kan de bare glemme meg!

• 5 år senere...

Låner denn gamle strengen... Lignende spørsmål...

Hvor finner jeg 'eksosklemme' eller lignende, for å feste 25 mm Ø rør til en metallplate?

Skal brukes til å feste fiske-redskap og -hjul til rekka.

(Må være rustfritt / syrefritt stål eller til nød galvanisert,)

(Biltema og Jula, samt noen lignende butikker har. Men bare ned til 36 mm Ø rør...)

Har lest gjennom div. båtkataloger, uten hell... Som andre i denne strengen sier,

så er prisene i båtkatalogene ganget med Pi eller 10...

Jeg trenger 9 stykker...

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Tror nok jeg gå opp litt i dimensjon Kaffelars.

Festet skal holde en elektrisk dypdorg med 1 meters arm og 10 kg blylodd...

Ingen innenfor rørbransjen her? Hvordan fester dere 25 mm rør til en platevegg??

Synes frittstående feste på 25mm rør er litt på kanten med såpass rigg, vekstang og godt drag i ved dorging/trolling.

Forslaget med tilpassede gjengestag med slange rundt er god, men ser for meg en oppned, lang L-brakett som går endel ned på innsiden, så du får et feste nede på innerliner eller i dørken?

Har et vanlig, større 'smølahjul' der braketten med to pinner sitter med to U-klemmer over en 'T' på rekka, dette holder godt, men vabein er jo ikke så langt, foten på 'T'en er bare 7-8cm og rekkerøra er mer solide 32mm.

- Industrirørleggere bruker 'Hydroklemmer' for rørfeste som omtalt i denne tråden

Fåes i alle tenkelige dimensjoner, i hard eller semifleksibelt plastmateriale, skrustykker fås i syrefast, og også 'stackbare' - der du har gjenger videre for å feste neste rørklemme, evt. en plate el.a.

Fås hos Hydroscand, Tools, Tess, GS Hydro elller andre som driver mot industrien

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...