MacStorm Startet 12.April.2010 Link til dette innlegget Startet 12.April.2010 Hvor kan man kjøpe U-klemmer til feste av vinsjetårn på båthenger? Må erstatte et par skruklemmer på min US-båthenger. Har sett litt rundt på nettet uten å finne noe. Tips mottas med takk!! Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 12.April.2010 Link til dette innlegget Svart 12.April.2010 Kan du legge ut bilde av hvordan innfestningen ser ut? Da er det kanskje flere som har noen ideer Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Brodern Svart 13.April.2010 Link til dette innlegget Svart 13.April.2010 Det hadde vært litt lettere hvis du hadde dimensjonen på bøylene du trengte :) Men kanskje du kan bruke draband/u-bolter som brukes til å feste fjærer til akslingene på enkelte biler (for eksempel Suburban) disse får man jo i et utall varianter og dimmensjoner. ring BG-Nor, 4x4 supply etc og hør med de, eller noe lokalt der du bor som selger traktor eller bildeler. Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
MacStorm Svart 14.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2010 Hei U-klemmen/bolten jeg er på jakt etter: Senteravtstand mellom boltene er 90 mm og boltlengde 100 150 mm. Bolttykkelse ca 8 -10 mm. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 14.April.2010 Link til dette innlegget Svart 14.April.2010 Hvis du ikke er veldig jålete, kan du vel bare ta ei rustfri gjengestang fra f.eks biltema og bøye til i ei skrustikke. Da vil du få gjenger på hele u-bolten, men du får i det minste festet tårnet. Alternativt kapper du til ei plate du borrer opp og bruker vanlig rette bolter mellom tårn og bunnplate. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Komodo Svart 14.April.2010 Link til dette innlegget Svart 14.April.2010 Hvis du kommer til meg med en rustfri stang Ø10 så skal jeg hjelpe deg med å lage dem. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
eysteind Svart 14.April.2010 Link til dette innlegget Svart 14.April.2010 Alternativ kan du bruke en eksosklemme... Sitér dette innlegget Link to post
MacStorm Svart 14.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2010 Klemmene kan kjøpes på nett fra USA. Hadde håpet på at det var mulig å kjøpe de over disk i Norge..... Sitér dette innlegget Link to post
mircelam Svart 14.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2010 Klemmene kan kjøpes på nett fra USA. Hadde håpet på at det var mulig å kjøpe de over disk i Norge..... Hallo sjef jeg registrerte meg her for å redde deg;-) Skiguard selger slike fester som er firekantet, prisen er litt stiv da. Rundt 350 for et sett med 4 stykker, eksosklemmer på biltema koster rundt 20kr pr stykk. Irriterer meg litt at de tar blodpris på noe sånt så jeg nekter å kjøpe derfra men er det greit for deg så vet du hvor du finner de, hvis de har din dimensjon da. Hvis det er andre som vet hvor slike selges legg inn en kommentar a. Jeg betaler gledelig mer en dobbelt for ting som er verdt det, men når de tar 350 spenn for en bøyd jernstang med noen muttere kan de bare glemme meg! Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 15.November.2015 Link til dette innlegget Svart 15.November.2015 Låner denn gamle strengen... Lignende spørsmål... Hvor finner jeg 'eksosklemme' eller lignende, for å feste 25 mm Ø rør til en metallplate? Skal brukes til å feste fiske-redskap og -hjul til rekka. (Må være rustfritt / syrefritt stål eller til nød galvanisert,) (Biltema og Jula, samt noen lignende butikker har. Men bare ned til 36 mm Ø rør...) Har lest gjennom div. båtkataloger, uten hell... Som andre i denne strengen sier, så er prisene i båtkatalogene ganget med Pi eller 10... Jeg trenger 9 stykker... Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Kaffelars Svart 15.November.2015 Link til dette innlegget Svart 15.November.2015 Blir slike for spinkle? http://www.haiex.no/index.php?id=342 Fås også med gummiinlegg, mulig på byggebutikker, clasO, megaflis o.l.? Sitér dette innlegget Link to post
knut1955 Svart 15.November.2015 Link til dette innlegget Svart 15.November.2015 Jeg ville brukt rustfritt gjengestag fra BT og bøyd til, og lagt på en krympeslange, eller annen slange på det partiet du ikke har behov for gjenger. Det tror jeg kan bli pent! -og du trenger vel ikke mer enn ø = 4 mm til fiskeutstyr? Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 15.November.2015 Link til dette innlegget Svart 15.November.2015 Tror nok jeg gå opp litt i dimensjon Kaffelars. Festet skal holde en elektrisk dypdorg med 1 meters arm og 10 kg blylodd... Ingen innenfor rørbransjen her? Hvordan fester dere 25 mm rør til en platevegg?? Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Hafrsfjord Svart 15.November.2015 Link til dette innlegget Svart 15.November.2015 (redigert) Hva med noe sånnt............? https://www.maritim.no/slepekrok-10x110mm-syrefast#.Vkj7XOSFM8E Kanskje vel dyrt hvis du trenger 9 stk Redigert 15.November.2015 av Hafrsfjord (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kaffelars Svart 15.November.2015 Link til dette innlegget Svart 15.November.2015 Tror nok jeg gå opp litt i dimensjon Kaffelars. Festet skal holde en elektrisk dypdorg med 1 meters arm og 10 kg blylodd... Ingen innenfor rørbransjen her? Hvordan fester dere 25 mm rør til en platevegg?? Synes frittstående feste på 25mm rør er litt på kanten med såpass rigg, vekstang og godt drag i ved dorging/trolling. Forslaget med tilpassede gjengestag med slange rundt er god, men ser for meg en oppned, lang L-brakett som går endel ned på innsiden, så du får et feste nede på innerliner eller i dørken? Har et vanlig, større 'smølahjul' der braketten med to pinner sitter med to U-klemmer over en 'T' på rekka, dette holder godt, men vabein er jo ikke så langt, foten på 'T'en er bare 7-8cm og rekkerøra er mer solide 32mm. - Industrirørleggere bruker 'Hydroklemmer' for rørfeste som omtalt i denne tråden Fåes i alle tenkelige dimensjoner, i hard eller semifleksibelt plastmateriale, skrustykker fås i syrefast, og også 'stackbare' - der du har gjenger videre for å feste neste rørklemme, evt. en plate el.a. Fås hos Hydroscand, Tools, Tess, GS Hydro elller andre som driver mot industrien Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 16.November.2015 Link til dette innlegget Svart 16.November.2015 Hva med noe sånnt............? https://www.maritim.no/slepekrok-10x110mm-syrefast#.Vkj7XOSFM8E Kanskje vel dyrt hvis du trenger 9 stk Innertier!! Tusen takk. Og takk til alle bidragsytere :-) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
index Svart 16.November.2015 Link til dette innlegget Svart 16.November.2015 Ellers så finner du jo wireklemmer med U-bolt I de fleste mindre dimensjoner... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Marwin Svart 17.November.2015 Link til dette innlegget Svart 17.November.2015 Skal sjekke den også Index. Ser pris og kvalitet. Trenger 12 stk. Takk til alle. Her får man svar på det meste :-) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Komodo Svart 17.November.2015 Link til dette innlegget Svart 17.November.2015 Det billigste blir kanskje å kjøpe en lengde med runstål i passe diameter og et gjengesnitt på Jula e.l. og bøye seg noen slike selv. Forutsetter at du har skrustikke og baugfil Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Marwin Svart 21.November.2015 Link til dette innlegget Svart 21.November.2015 Har tenkt på den også Komodo. Men det blir liksom litt penere med "fabrikk-lagde" i rustfritt da :-) Fant dem på www.marifix.se. (Der har de litt av hvert til rimelig pris…) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Marwin Svart 22.November.2015 Link til dette innlegget Svart 22.November.2015 Det var spørsmål om U-klemmer i overskriften.... Og det er U-klemmer JEG etterlyste. Det burde være lett å se på datoen for innleggene.... Jeg ville bare minske antallet innlegg om bortimot samme emne. Beklager hvis det virket forstyrrende Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
geiregil Svart 23.November.2015 Link til dette innlegget Svart 23.November.2015 Så disse på et nett sted I Danmark til en hyggelig pris. Håper det er en dimensjon som passer. http://www.palby.dk/produkter/ankering-rig-daksudstyr/trailertilbehor/trailertilbehor/ruller-nasehjul Sitér dette innlegget Link to post
steyr t Svart 24.November.2015 Link til dette innlegget Svart 24.November.2015 Jeg så slike bøyler på Jula i dag,de hadde noen forskjellige dimmensjoner også Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.