Jump to content

Bør reg.nummerne bli større og mer leselige?

roeren

Recommended Posts

Fiskefartøyer har ofte store, hvite tall og bokstaver på svart bunn som registreringsnummer, og de kan leses på lang avstand. Derfor er det lett å se hvilken båt man har for seg - og at den faktisk er registrert!

Lystfartøyer har derimot noen ynkelige små kjennemerker, alldeles uleselige før man er helt innpå båten, ja, faktisk ofte usynlige før man er ganske nær.

Dersom absolutt alle fartøy hadde store, hvite tegn på sort (eller i hvert fall mørk) bunn, evt sorte bokstaver og tall på helt lys bunn, ville det være lett å se akkurat hvilken båt det var som kjørte uvørent og med store bølger, eller som ofte kjørte forbi; man kunne ha hyggen med å dra kjensel på den. Og det var lett for politiet å lete opp nettopp den båten de ville ha tak i.

Men noen ville nok jamre seg over å smøre noe stort sort og hvitt på den vakre, trendy plastbåten sin!

Men likevel...?

Hvorfor i alle dager skal vi ha større regnummer? Nummerne er jo totalt ubrukelige på båter uansett. Greit å ha hvis båten blir stjålet, men fremdeles fjernes merkene fort...

Dersom absolutt alle fartøy hadde store, hvite tegn på sort (eller i hvert fall mørk) bunn, evt sorte bokstaver og tall på helt lys bunn, ville det være lett å se akkurat hvilken båt det var som kjørte uvørent og med store bølger,

Driver du og sporer opp bøllele på sjøen..? Fullidsjobb? Hva hva gjør du så når du finner ut hvem det er? Nei takke seg til, gidder ikke bruke mer tid og krefter på å irritere meg over bøllene enn nødendig. Siste idioten er ikke født enda.

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Vet ikke om noen med trebåt som vil gjøre det heller, trendy eller ikke, liten eller stor. det er ingen registreringsplikt heller.

Men du kan jo gå foran som et godt eksempel.... husk å poste bilde!

Jeg mener faktisk jeg har sett slikt på en trad. robåt, jo.

Jo, det var en god idé! Jeg må bare registrere båtene mine først...

Nånår det er snakk om registreringskilter og registere..

Båter som driver bort eller stjålet eller slik...

Om båten har registreringsmerker/skilt fra enten securmark og nssr eller rssr eller hva det nå var..

Hvor lett er det da for "de" som finner båten drivendes/landfast/fortøyd og finne eier av båten?

(sett at den ikke har BP klistremerke med mobilnr påskrevet)

Redigert av KenBjork (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...