roeren Startet 12.April.2010 Del på Facebook Startet 12.April.2010 Fiskefartøyer har ofte store, hvite tall og bokstaver på svart bunn som registreringsnummer, og de kan leses på lang avstand. Derfor er det lett å se hvilken båt man har for seg - og at den faktisk er registrert! Lystfartøyer har derimot noen ynkelige små kjennemerker, alldeles uleselige før man er helt innpå båten, ja, faktisk ofte usynlige før man er ganske nær. Dersom absolutt alle fartøy hadde store, hvite tegn på sort (eller i hvert fall mørk) bunn, evt sorte bokstaver og tall på helt lys bunn, ville det være lett å se akkurat hvilken båt det var som kjørte uvørent og med store bølger, eller som ofte kjørte forbi; man kunne ha hyggen med å dra kjensel på den. Og det var lett for politiet å lete opp nettopp den båten de ville ha tak i. Men noen ville nok jamre seg over å smøre noe stort sort og hvitt på den vakre, trendy plastbåten sin! Men likevel...? Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 12.April.2010 Del på Facebook Svart 12.April.2010 skal ikkje male store nummerskilt på siden av bilene også da så en kan se det fra alle vinkler på god avstand? Det er ikkje forbudt å lage bølger. Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 12.April.2010 Del på Facebook Svart 12.April.2010 Men noen ville nok jamre seg over å smøre noe stort sort og hvitt på den vakre, trendy plastbåten sin! Vet ikke om noen med trebåt som vil gjøre det heller, trendy eller ikke, liten eller stor. det er ingen registreringsplikt heller. Men du kan jo gå foran som et godt eksempel.... husk å poste bilde! Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 12.April.2010 Del på Facebook Svart 12.April.2010 Det er vel kunn fiskebåter som har store numre på siden. Handelsfartøyer har somoftest imo numret påmalt i forkant av overbyffet men det er ikke med så store typer. Sitér dette innlegget Link to post
Anders_K Svart 12.April.2010 Del på Facebook Svart 12.April.2010 Hadde det vært et vetig båtregister her på bjerget slik som det gamle når politiet hadde det, skulle eg gladelig registert båten min. Kunne vært like stort som siden på båten for den del.. men nå når de skal ha avgifter for at båten er registrert er valget enkelt... Sitér dette innlegget Mvh Anders_K Prosjekt Halco Link to post
Seilaren Svart 12.April.2010 Del på Facebook Svart 12.April.2010 Hvorfor i alle dager skal vi ha større regnummer? Nummerne er jo totalt ubrukelige på båter uansett. Greit å ha hvis båten blir stjålet, men fremdeles fjernes merkene fort... Dersom absolutt alle fartøy hadde store, hvite tegn på sort (eller i hvert fall mørk) bunn, evt sorte bokstaver og tall på helt lys bunn, ville det være lett å se akkurat hvilken båt det var som kjørte uvørent og med store bølger, Driver du og sporer opp bøllele på sjøen..? Fullidsjobb? Hva hva gjør du så når du finner ut hvem det er? Nei takke seg til, gidder ikke bruke mer tid og krefter på å irritere meg over bøllene enn nødendig. Siste idioten er ikke født enda. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
roeren Svart 12.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.April.2010 Vet ikke om noen med trebåt som vil gjøre det heller, trendy eller ikke, liten eller stor. det er ingen registreringsplikt heller. Men du kan jo gå foran som et godt eksempel.... husk å poste bilde! Jeg mener faktisk jeg har sett slikt på en trad. robåt, jo. Jo, det var en god idé! Jeg må bare registrere båtene mine først... Sitér dette innlegget Link to post
monica Svart 13.April.2010 Del på Facebook Svart 13.April.2010 (redigert) Foreslår og at alle båtene blir malt reflekterende selvlysende knall oransje. Da hadde vi sett båtene før man er helt innpå, ja, faktisk før man er ganske nær. Men noen ville nok jamre seg over å smøre noe reflekterende selvlysende knall oransje på den vakre, politisk korrekte Oselveren sin.... Redigert 13.April.2010 av monica (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 13.April.2010 Del på Facebook Svart 13.April.2010 (redigert) Nånår det er snakk om registreringskilter og registere.. Båter som driver bort eller stjålet eller slik... Om båten har registreringsmerker/skilt fra enten securmark og nssr eller rssr eller hva det nå var.. Hvor lett er det da for "de" som finner båten drivendes/landfast/fortøyd og finne eier av båten? (sett at den ikke har BP klistremerke med mobilnr påskrevet) Redigert 13.April.2010 av KenBjork (see edit history) Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
yevensen Svart 13.April.2010 Del på Facebook Svart 13.April.2010 Hva med slike nr som de har i Frankrike Sitér dette innlegget Link to post
roeren Svart 13.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.April.2010 Hva med slike nr som de har i Frankrike Ja, dét var leselig dét! Hvorfor ikke i Norge, når i Frankrike? Sitér dette innlegget Link to post
MH OP Svart 13.April.2010 Del på Facebook Svart 13.April.2010 Ja, jeg ville nok jamre meg over å smøre noe stort sort og hvitt på den vakre, trendy plastbåten min... Vil tro eiere av trebåter ville jamret enda mer, ettersom de har lagt ned mye mer arbeid i båten for å få den perfekt for sesongen! Sitér dette innlegget Magnus - Rammet av 3 fots syken som 10'åring! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.