Jump to content

Fjerning av gammelt bunnstoff

Paalina

Recommended Posts

Jeg brukte 2 bokser kaustisk soda i 10 liter vann og rørte ut dette sammen med passe mengde tapetlim i pulver form

så smurte jeg så blandingen på bunnstoffet å lot det stå til dagen etter

Og da var det bare å spyle det av med høytrykkspyler på de fleste flater

Noen flater måtte jeg hjelpe til med en skrape for å få løsnet det

denne behanglingen gjentok jeg 3-4 ganger da var bunnstoff fra 10år tilbake omtrent borte

det var selvfølgelig noen flekker jeg måtte skrape helt ned

på min 28 fot båt gikk det med ca 10 bokser soda og 2 pakker tapetlim i pulverform

de siste årene var det brukt seajet men før den tid vet jeg ikke

Å at det var en dritt jobb er hevet over en vær tvil

husk maske og tykke gummihansker

Redigert av Manito (see edit history)

Viktig med verneutstyr med bruk av kaustisksoda. Brukte samme behandling med godt resultat for noen år siden. Tok ikkje alvorlig at eg fikk litt inn i eine hansken under påføring. Jobbet sannsynligvis en stund med noen dråper i hansken. Når eg tok av hansken, følgte mye av huden på eine handbaken og et etsemerke (grop) godt ned i handbak. Heldigvis lite smerte da nerver også etses vekk. Etter behandling kan det vere greit å spraye over med eddik vann og extra nedspyling for å nøytralisere soda.

Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater.

I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone.

– H. L. Mencken

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...