Luke Startet 24.April.2010 Link til dette innlegget Startet 24.April.2010 Jeg skal selge denne båten. (har kjøpt snekke i glassfiber og har ikke gløden til trebåt...) Har vært i mitt eie i fire år, men jeg vet ikke mye om den. Tidligere eier mente den var laget i nærheten av Fredrikstad. Båten er usedvanlig bred - ca 3,30. Det sitter en Sabb 2G fra 1972 montert. Jeg tror båten er fra samme årstall. Jeg håper noen vet hvem som har laget båten og evnt andre opplysninger. Det vil nok ta seg bedre ut i en annonse enn ukjent opphav. Sitér dette innlegget Link to post
Luke Svart 24.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2010 Beklager, ser bildene ikke kom med! Jeg fikk opp et eget vindu med "Dine bilder" og trykket "last opp". Hva har jeg gjort feil? Sitér dette innlegget Link to post
Lagavulin Svart 24.April.2010 Link til dette innlegget Svart 24.April.2010 Hva har jeg gjort feil? Sjekk denne: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=61851 Sitér dette innlegget Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs Link to post
Salt Svart 24.April.2010 Link til dette innlegget Svart 24.April.2010 Tidligere eier mente den var laget i nærheten av Fredrikstad. Båten er usedvanlig bred - ca 3,30. Hvor lang er den? Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Luke Svart 25.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 Prøver igjen å få bildene inn på min 26" tresnekke. Sitér dette innlegget Link to post
GlennIversen Svart 25.April.2010 Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 Ligner litt på båt(er) laget av de på Onsøy, husker ikke helt hva de het(er), mener det er fra Engelsviken marina? Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
Bartesam Svart 25.April.2010 Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 Fin båt....er jo noe som heter Onsøykrysser da Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
GlennIversen Svart 25.April.2010 Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 Onsøykrysser var navnet jeg letet etter, det kan ligne veldig på en slik en i skroget. Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
GlennIversen Svart 25.April.2010 Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 Bilder av diversen onsøykryssere. Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
Luke Svart 25.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 Enig, båten min ligner på en Onsøykrysser. Spesielt på det nederste bildet der overbygget også har lignende utforming. Men det hadde vært fint å være helt sikker så jeg ikke dummer meg ut med annonsen. Håper jeg kommer over en som har evner og lyst til å pusse den opp. Jeg tror skroget er i god stand, men fundamentet til fordekket (der med vinduene og litt av dollbordet) er dårlig. Litt annet småplukk er det også. Sabben er bare logget til 1600 timer, så den har bare såvidt lært å gå. Kommer til å savne gangen på det beistet, hyggelige sosiale lag og fisketurer. Båten har en enorm uteplass og et fordekk med plass til mange solhungrige babes. Jeg har kjøpt en 23 risørsnekke i glassfiber som trenger en grundig oppshining, så trebåten blir annonsert en av de første dagene. Aner ikke hva jeg skal prøve meg på i pris.... Sitér dette innlegget Link to post
GlennIversen Svart 26.April.2010 Link til dette innlegget Svart 26.April.2010 Med ganske så stor sikkerhet mener jeg dette er en onsøykrysser, er ikke mange av de som er helt like, men du ser på en del av detaljene at dette trolig og ganske sikkert er en slik skute. Pris på disse har jeg ingen kunnskap på, så der får andre hjelpe deg. Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
Bartesam Svart 26.April.2010 Link til dette innlegget Svart 26.April.2010 Bare tull å selge så fin båt. La heller glassfiberen fare Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Dalton Svart 26.April.2010 Link til dette innlegget Svart 26.April.2010 Bare tull å selge så fin båt. La heller glassfiberen fare Helt enig Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
Wasco Svart 26.April.2010 Link til dette innlegget Svart 26.April.2010 Selvsagt er jeg enig med de som mener at du ikke bør selge denne flotte trebåten. Men på den andre siden, hvis du ikke har gløden for trebåt, kan en trebåt bli et irritasjonsmoment og ikke en kilde til glede. I så fall er det bedre å prøve å kvitte seg med båten. Men når det er sagt, så er det jo ingen tvil om at det er vanskelig å selge trebåter. Derfor blir også prisene der etter. Nå sier du jo ingen ting om hva båten har av andre finesser, bortsett fra motoren. Hvordan er det eletriske anlegget? Er det noen form for kokemuligheter? Hvor mange overnattingsplasser? Ekkolodd? GPS? Ser også at bilde du har lagt ut er fra 2007. Hvordan ser båten ut i dag? Trenger den vesentlig opp pussing? Alt dette og mer til er faktorer som selvsagt er med å avgjøre salgsprisen. Og til slutt.... Da jeg kjøpte min trebåt, gjorde jeg meg godt kjent med tidligere eier for å "lukte" meg til hvorfor han ville kvitte seg med båten. Han jeg kjøpte båten min av hadde hatt den i 40 år, og jeg kunne merke på måten han omtalte båten sin på, at dette er en kar som har stellt pent med båten sin. Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
amanda_3 Svart 26.April.2010 Link til dette innlegget Svart 26.April.2010 Hmm... De båtene jeg tenker på som ble kalt Onsøykrysser ble bygd på Rød båtbyggeri. De var som regel kravell i bunn og klink 3 øverste bordganger. Tror ikke det er en såkalt Onsøykrysser men det var mange båtbyggere som var i sving i Fredrikstadområdet en periode så det kan godt være at det er en snekke fra området. Kanskje en selvbygger.... Jeg ville heller tippet på at båten er laget nærmere Oslo eller et sted på andre siden fjorden. Pene linjer...på en "gammel" dame.... Sitér dette innlegget Link to post
Luke Svart 27.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2010 Takk for innspill, alle sammen. Så da er vi ikke helt sikre på at dette er en Ønsøykrysser! Ja, jeg er klar over at denne trebåten har mye mer sjel og særpreg enn enn den plastbaljen jeg kommer til å satse på fremover. Nå er det slik at jeg ønsker at mest mulig ved båtlivet skal være lystbetont. Sånn er det ikke lenger med denne båten. Jeg er heller ikke noen stor snekker, og denne båten trenger en ny eier med litt kunnskap. Har faktisk mest erfaring med plastbåter... Båten ble lagt inn på Finn i dag, og jeg håper å få solgt den til en som kan gi den omsorgen som den fortjener. Her er annonsen: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=22057842 Sitér dette innlegget Link to post
Luke Svart 30.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2010 På andre visning av båten i dag ble den solgt. Så får jeg håpe ny eier blir fornøyd. Hadde tenkt å feire med en god konjakk, men polet var stengt. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 30.April.2010 Link til dette innlegget Svart 30.April.2010 Hmm...De båtene jeg tenker på som ble kalt Onsøykrysser ble bygd på Rød båtbyggeri. De var som regel kravell i bunn og klink 3 øverste bordganger. Er ikke det Spjærøy krysser da, som er kravell i bunn? Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 30.April.2010 Link til dette innlegget Svart 30.April.2010 På andre visning av båten i dag ble den solgt. Så får jeg håpe ny eier blir fornøyd. Hadde tenkt å feire med en god konjakk, men polet var stengt. Gratulerer med salget Såg annonsen på FINN, og tenkte at med den lave prisen du forlangte, så ville det ikke gå lang tid før den båten ble solgt. Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
thomas31191 Svart 5.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2024 Kan det vere brekneholmen. Den ligner veldig på min gamle. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 7.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2024 M/S Bastard skrev On 30.4.2010 at 18.48: Er ikke det Spjærøy krysser da, som er kravell i bunn? Mange båter i Onsøy/Fredrikstad/Hvaler som er bygget som kravell under vannlinjen. I gamle dager når disse båtene ble brukt nærmest hele året, var det vanlig at sjøen frøs om vinteren i disse trakter. Mye enklere å legge ishud på en kravellbygget båt. Samt at de nok tåler mer juling med kraftige spant. Når man gikk over til fritidsbåter som bare ligger på vannet i maks 5-6 måneder eller brukes andre steder i landet hvor sjøen ikke fryser, kan man bygge klinker hele veien. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.