Rormann Startet 29.April.2010 Link til dette innlegget Startet 29.April.2010 Har kjøpt hvitt bunnstoff på Biltema som butikken hevder er selvpolerende. Sjekket med flere ansatte som påstår dette. Boksen er merket Antifouling Bunnstoff, og det står også "slipefri bunnmaling". Er fortsatt i tvil. Noen som vet om denne er hard eller selvpolerende ? Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 29.April.2010 Link til dette innlegget Svart 29.April.2010 Mener å huske at dette temaet/problemet har vært oppe diverse ganger her på forumet og enda har ingen klart å komme med et konkret, klart og utvetydig svar på ditt spørsmål. Ei heller når man har spurt de som jobber på Biltema. Selv holder jeg meg unna det bunnstoffet når man kan få f.eks Jotuns selvpolerende til 199,-, et bunnstoff som kommer meget bra ut av tester. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
snod Svart 29.April.2010 Link til dette innlegget Svart 29.April.2010 Har fundert på dette selv. Hardt bunnstoff skal jo slipes da det kun er virkestoffene som blir borte, mens "restene" blir igjen. Du kan prøve å sende en mail til kundeservice, men jeg har erfart at de er dårlige til å svare på slike spørsmål. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 29.April.2010 Link til dette innlegget Svart 29.April.2010 Jeg har en dialog gående med kundeservice. Tar sin tid, men jeg gjør det jeg kan for å få et helt klart svar på hva produktet er. Svaret jeg fikk var: Hej, Den Norska färgen är självpolenande, blödande. Olika fabrikat blöder olika mycket och ska vi bedöma vår färg är den "lätt självpolerande". Med vänlig hälsning, Kundservice Har svart tilbake at det ikke skal være noe behov for noe "bedømning" da selvpolerende skiller seg radikalt ifra annet bunnstoff. Dette er en stund siden og jeg fikk ikke noe svar. Purrer nå så får vi se. Se også Er Biltema bunnstoff selvpolerende? Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 29.April.2010 Link til dette innlegget Svart 29.April.2010 Så er den dyrere enn Maritims sin. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Fanta Svart 29.April.2010 Link til dette innlegget Svart 29.April.2010 Hvordan er kvaliteten på Maritims bunnstoff? Sitér dette innlegget Link to post
vivvi Svart 29.April.2010 Link til dette innlegget Svart 29.April.2010 (redigert) Har sett eksempler på dette, og det er svært dårlig! Båten full av groer... (Biltema) Vivvi Redigert 29.April.2010 av vivvi (see edit history) Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
snod Svart 29.April.2010 Link til dette innlegget Svart 29.April.2010 Hmm. Min var 100% groefri etter en rask omgang med høytrykkspyler. (også BT) Har lest at Maritim sin var best i test for en liten stund tilbake. Sitér dette innlegget Link to post
lassepelle Svart 29.April.2010 Link til dette innlegget Svart 29.April.2010 http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=595035 :) Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 29.April.2010 Link til dette innlegget Svart 29.April.2010 hvorfor kjøpe på biltema uansett når det er samme pris på maritim, og den er best i test? Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 29.April.2010 Link til dette innlegget Svart 29.April.2010 jeg også har sagt det før - maritim har vært best i test og høyt oppe i di fleste tester og biltema styrer nå vertfall jeg unna - gidder ikke prøve ut noe som ikke kan vise til bra resultater Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
index Svart 29.April.2010 Link til dette innlegget Svart 29.April.2010 Jotun NonStop er faktisk billigere pr kvadratmeter enn Biltema sin, og betydelig bedre! Best i test nå nettopp, faktisk! Det hjelper lite at Biltemas er billigere pr liter så lengde den dekker mindre. Så en grunn til å ikke bruke Biltema: Dyrere og dårligere! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Mysigt Svart 29.April.2010 Link til dette innlegget Svart 29.April.2010 Stod vel noe om dette i Båtliv for et par nummer siden, så vel ikke akkurat oppløftende ut for Biltema sin del........... Sitér dette innlegget Livet är inte bara sprit.....kroppen måste ha øl också.. Link to post
Rormann Svart 29.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2010 Martim hadde ikke hvit bunnsmøring igjen. Skal selvsagt prøve noe annet etter dette ! Takk for gode svar !!! Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 30.April.2010 Link til dette innlegget Svart 30.April.2010 Skal du ha hvit bunnsmøring så vil jeg heller anbefale Hempel. Bruker det på to båter og fungerer bra! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Holen's Svart 30.April.2010 Link til dette innlegget Svart 30.April.2010 Jeg har brukt Internasjonal bunnstoff. Er megetfornøyd! Båten ligger på vannet hele året. Nesten ikke noe groe i det hele tatt.. http://www.watski.no/Butikken/Produkt/?EnovaId=30845 Sitér dette innlegget Link to post
klugg Svart 30.April.2010 Link til dette innlegget Svart 30.April.2010 Har men noen garanti for at biltema eller maritim sine egen-merkevarer er samme produktet fra et år til et annet? Dermed vil evt en test av maritims stoff fra litt tilbake være null verdt... Har selv brukt ABC kjøpt hos Fix interiør i Tønsberg. Rimelig på pris og ikke slitt med groe. Sitér dette innlegget Link to post
snod Svart 4.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2010 Den Norska färgen är självpolenande, blödande. Olika fabrikat blöder olika mycket och ska vi bedöma vår färg är den "lätt självpolerande". Jeg har fundert litt på dette og har følgende teori: Biltemas bunnstoff er selvpolerende, men krever mye kraft for å poleres. Dermed bør det fungere OK på hurtiggående båter, mens det på deplasementbåter ikke vil fungere tilfreddstillende. Håper noen har erfaringer som kan bekrefte/avkrefte dette. Jeg tror at bruken rett før opptak vil ha mye å si på resultetet ved bruk av all selvpolerende bunnstoff. En kompis har brukt Seajet shogun to sesonger på rad. Første sesongen var det mye groe enda han hadde brukt båten masse i Juli (bla. Drammen til Sverige-Skagen-Kristiansand og tilbake). Andre sesongen var det ikke groe i det hele tatt selv om lengste tur var til Svinesund. Forskjellen var at han da hadde han en tur til Sandefjord helgen før opptak. Har dere tenkt over hvordan bruken var på høsten rett før opptak? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.