Jump to content

Selvpolerende fra Biltema ?

Rormann

Recommended Posts

Mener å huske at dette temaet/problemet har vært oppe diverse ganger her på forumet og enda har ingen klart å komme med et konkret, klart og utvetydig svar på ditt spørsmål. Ei heller når man har spurt de som jobber på Biltema. Selv holder jeg meg unna det bunnstoffet når man kan få f.eks Jotuns selvpolerende til 199,-, et bunnstoff som kommer meget bra ut av tester.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Jeg har en dialog gående med kundeservice. Tar sin tid, men jeg gjør det jeg kan for å få et helt klart svar på hva produktet er.

Svaret jeg fikk var:

Hej,

Den Norska färgen är självpolenande, blödande. Olika fabrikat blöder olika mycket och ska vi bedöma vår färg är den "lätt självpolerande".

Med vänlig hälsning,

Kundservice

Har svart tilbake at det ikke skal være noe behov for noe "bedømning" da selvpolerende skiller seg radikalt ifra annet bunnstoff. Dette er en stund siden og jeg fikk ikke noe svar. Purrer nå så får vi se.

Se også Er Biltema bunnstoff selvpolerende?

Jotun NonStop er faktisk billigere pr kvadratmeter enn Biltema sin, og betydelig bedre! Best i test nå nettopp, faktisk! Det hjelper lite at Biltemas er billigere pr liter så lengde den dekker mindre. Så en grunn til å ikke bruke Biltema: Dyrere og dårligere!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Den Norska färgen är självpolenande, blödande. Olika fabrikat blöder olika mycket och ska vi bedöma vår färg är den "lätt självpolerande".

Jeg har fundert litt på dette og har følgende teori:

Biltemas bunnstoff er selvpolerende, men krever mye kraft for å poleres. Dermed bør det fungere OK på hurtiggående båter, mens det på deplasementbåter ikke vil fungere tilfreddstillende. Håper noen har erfaringer som kan bekrefte/avkrefte dette.

Jeg tror at bruken rett før opptak vil ha mye å si på resultetet ved bruk av all selvpolerende bunnstoff. En kompis har brukt Seajet shogun to sesonger på rad. Første sesongen var det mye groe enda han hadde brukt båten masse i Juli (bla. Drammen til Sverige-Skagen-Kristiansand og tilbake). Andre sesongen var det ikke groe i det hele tatt selv om lengste tur var til Svinesund. Forskjellen var at han da hadde han en tur til Sandefjord helgen før opptak.

Har dere tenkt over hvordan bruken var på høsten rett før opptak?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...