Jump to content

Erfaringer med Mercury/Mariner 90hk 1997-2007 2-takt ?

Tulling16'

Recommended Posts

Hei..

Jeg er i markedet etter ny(brukt) påhenger på 90hk. Etter mye mysing på Finn.no så ser det ut til at det er noen 90(75) hk Mercury/Mariner som ligger for salg til ganske gode priser. Modeller fra 1997 til 2007 sånn ca....Er ikke noen fan av Mercury generellt, men de jeg har vært borti har da fungert utmerket.. :-)

Da til mitt spørsmål; Er det noen med brukserfaring av dissse motorene her på Baatplassen? Vanlige feil, ting en bør være obs på osv. Vel, sitter du på informasjon så setter jeg stor pris på om du kan dele litt med meg og muligens andre her inne!

-Min båt er så liten og havet så stort.

Hei,

jeg hadde en 90 HK to-takt 2003-mod. Den satt på en T55 Uttern. Motoren gikk helt fint hele tiden jeg hadde den. Motoren akselererer raskere enn sin 4-taktede bror, og i og med at den også er lettere oppnår du at båten blir smidigere å kjøre, raskere opp i plan osv.

Utfordringen med to-takt er at den oser noe på tomgang. Dette kan være til litt irritasjon i havner hvis du fyrer opp ved siden av noen som er i ferd med å fortære champagnen på flybridgen. :cheers_wine:

Jeg har en Merc 90hk 1999 mod. Kjøpte denne 1 år gammel. Den har gått perfekt for meg i hele min eiertid. Eneste kostnaden jeg har hatt er impellerbytte og gearolje. Min har ikke fått verdens beste stell da høsten i noen tilfeller har kommet veldig brått på. Men den starter alltid på første forsøk på våren allikevel.

Selv er jeg en ihuga 2-taktsfan, og elsker både lyden og osen!

AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes!
Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...