Onkel Donald Startet 10.Mai.2010 Link til dette innlegget Startet 10.Mai.2010 Hallo forumet.. Jeg har et delikat problem akkurat nå. Jeg har en Mercruiser 4.3 MPI jeg ikke får start på, og jeg tor ganske sikkert at bensinen ikke når frem til motoren. Jeg har et vannutskillingsfilter som står mellom motor og tank. Vannutskillerfilter (CAV), er den typen som har glassbunn med tappeskrue i bunn. Da jeg løsnet det gamle filteret rant bensinen ut (i en beholder som jeg hadde under).. Skrudde deretter på det nye filteret. Problemet er at jeg nå ikke får start på motoren. Filteret blir ikke fylt med bensin. Hører at bensinpumpen går når tenningen er skrudd på men ikke noe mer. Den suger vel bare luft tenker jeg. . Er det meningen at jeg skal fylle filteret med bensin selv slik at det blir bensin i slangen til motoren? O.D. Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 10.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2010 (redigert) Er det pumpeblære på slangen ett sted da.. http://maritim.no/product.aspx?id=21527&am...upkey=006003030 tilfelle, så pumpe pumpe Redigert 10.Mai.2010 av KenBjork (see edit history) Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Onkel Donald Svart 10.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2010 (redigert) hei,, Problemet er at det det er kobberrør som går fra tanken til vannutskilleren, og fra vannutskilleren til motoren. Jeg har kjøpt en slik pumpe og koblet den på der som kobberrøret går til selve motoren (via en liten bensinslange).... Har pumpet som bare juling uten at jeg får en dråpe frem. Jeg får ikke fylt glasset i bensinfilteret. od Redigert 10.Mai.2010 av Onkel Donald (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
westbas 89 Svart 10.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2010 tipper pakningene som ikke ligger riktig, det er vel 3 av dem. Sitér dette innlegget Link to post
Onkel Donald Svart 10.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2010 tipper pakningene som ikke ligger riktig, det er vel 3 av dem. det stemmer at det er tre pakningen som følger med filteret.. Kan det være at disse ikke er satt riktig på? Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 10.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2010 (redigert) elektrisk bensinpumpe skal greie fylle filteret sjøl. Så om intet skjer har du nok bommet med monteringa.. Husket du å stenge tappeskruen da? ;) Redigert 10.Mai.2010 av Korsnes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Onkel Donald Svart 10.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2010 Takk for et godt tips..Da skal jeg sjekke bensinfilteret/pakningene i morra...Hvis du da mener at den elektriske bensinpumpa selv skal klare å fylle beholderen. OD Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 10.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2010 når eg satt på strømmen på bensinpumpa mi første gang, har et slikt filter filter med vannutskiller, så fyltes filteret/glasset på få sekunder og slik skal det være. Når pumpa sitter på motoren så er det en sugepumpe og de suger som bare det og har ingen problemer med å fylle glasset. Du trenger ikkje den pumpeblæra , den er bare en potensiell kilde til problemer likevel. Sitér dette innlegget Link to post
Onkel Donald Svart 13.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2010 Ok nå.. Jeg stakk ned til Maritim og kjøpte 3,5 m bensinslange + en slik pumpeblære som finnes på påhengsmotorer. Satt denne på bensinslangen. Den ene enden av slangen satt jeg ned i tanken den andre satt jeg på inntaket på motoren.. Pumpet så bensin helt frem til motoren, startet opp og maskinen gikk som ei klokke. Jeg hadde mistanke om at det var dritt i kobberrørene(bensinslangene), så jeg renset disse med trykkluft. Forsikret meg at alle kobberrørene var åpne. Koblet så på den org. bensintilførselen, og startet opp. Glasset i forfilteret (CAV 96) ble fylt opp med bensin og motoren fortsatte å gå.. Gikk i 30min og hadde forskjellige turtall - ingen fusk i motoren å høre... problem solved /o.d Sitér dette innlegget Link to post
Mr. Import Svart 13.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2010 ja, det var det jeg tenkte og.. kan være en ide slam suge bunnen av tanken og ... og ta en titt på lufte system ut av tank til utsiden av båten at den står riktig vei, ikke splasker saltvann inn der eller stripset ihjel slangen.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.