Bekko Startet 17.Mai.2010 Del på Facebook Startet 17.Mai.2010 Jeg har en Grandezza 31 OC jeg har fått en liten lekasje inn i sovecabin som jeg tror kommer fra fendelisten.Tok av en del av fenderlisten i dag og oppdaget att skrog og overbygg var festet med popnagler.Og att det var sikaflex mellomm skrog og overbygg. Det såg ut att hele fenderlisten var fylt med sikaflex eller lignende stoff og så presset på , er dette vanlig.Har der noen tips angånde tetting av lekasjer. Hilsen Leif Sævrøy Sitér dette innlegget Link to post
Aquadoren Svart 17.Mai.2010 Del på Facebook Svart 17.Mai.2010 Jeg tror det er ganske vanlig å tette mellom over og underbygg med sika e.l. Før du heller til tiltak mot fenderlisten ville jeg sjekket grundig vindusteninger og eventuelle gjennomføringer fra feks rekkestøtter. Finnes også tetningsmiddel som er mulig å tilføre fra utsiden der du tror det er lekkasje(dersom lekkasjen er liten). Sitér dette innlegget Bedre med en dårlig dag i båten enn en god dag på jobben.. Link to post
Bekko Svart 17.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mai.2010 Lekasjen er liten , men eg ser att platen som skiller sovecabin og toalett er svulmet opp. Platen er er svulmet opp akkurat der fenderlisten er og hele veien ned til dørken, så det ser ut att vannet renner bak platen og kommer ut nede. Hilsen Leif Sævrøy Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 17.Mai.2010 Del på Facebook Svart 17.Mai.2010 er ikke dette en så ny båt at det er en reklamasjonssak? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 17.Mai.2010 Del på Facebook Svart 17.Mai.2010 har sjøl en grandezza 31.. men ikke lekasje.. Hvordan så det ut der hvor det var lekasje? er det tegn til at fenderen har tatt en støyt som har fått ting til å sprekke? Det er vel et taufeste like ved den skilleveggen på utsiden.. Om du ikke har forsøkt å ta ned himlingen enda, så kan det jo være en ide å plukke ned dette og se om det driver inn vann en eller annen plass.. takplatene er festet med borrelås og kjapt å ta ned. Sitér dette innlegget Link to post
Bekko Svart 18.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mai.2010 Har sjekket under taket ikke vann der, det ser ut att det kommer inn med fenderlis. Har snakket med forhandler jeg mener dette er en reklamasjon.Har tatt av fenderlist i området der det er lakasje, ser ingen skader. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 18.Mai.2010 Del på Facebook Svart 18.Mai.2010 Hva sier forhandler til dette? En ny båt skal selvsagt være tett. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.