Jump to content

Lekasje fenderlist Grandezza 31 OC

Bekko

Recommended Posts

Jeg har en Grandezza 31 OC jeg har fått en liten lekasje inn i sovecabin som jeg tror kommer fra fendelisten.Tok av en del av fenderlisten i dag og oppdaget att skrog og overbygg var festet med popnagler.Og att det var sikaflex mellomm skrog og overbygg. Det såg ut att hele fenderlisten var fylt med sikaflex eller lignende stoff og så presset på , er dette vanlig.Har der noen tips angånde tetting av lekasjer.

Hilsen Leif Sævrøy

Jeg tror det er ganske vanlig å tette mellom over og underbygg med sika e.l. Før du heller til tiltak mot fenderlisten ville jeg sjekket grundig vindusteninger og eventuelle gjennomføringer fra feks rekkestøtter. Finnes også tetningsmiddel som er mulig å tilføre fra utsiden der du tror det er lekkasje(dersom lekkasjen er liten).

Bedre med en dårlig dag i båten enn en god dag på jobben..

har sjøl en grandezza 31.. men ikke lekasje.. Hvordan så det ut der hvor det var lekasje? er det tegn til at fenderen har tatt en støyt som har fått ting til å sprekke?

Det er vel et taufeste like ved den skilleveggen på utsiden..

Om du ikke har forsøkt å ta ned himlingen enda, så kan det jo være en ide å plukke ned dette og se om det driver inn vann en eller annen plass.. takplatene er festet med borrelås og kjapt å ta ned.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...