Førstereisgutten Posted May 19, 2010 Share Posted May 19, 2010 Lurer på om noen kan svare meg på hvor stor klaring jeg skal ha når jeg justerer ventilene på en mercruiser motor? Vil nødig ha den til å høres ut som en sliten sierra når jeg er ferdig med den... Fant noen tall på Perfprotech, men fikk dem ikke helt til å passe da det var 3desimaler på de tallene som var oppgitt, og slike måleblad har da ikke jeg Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
dvil Posted May 19, 2010 Share Posted May 19, 2010 (edited) Har ikke den motoren hydrauliske løftere da? Da justerer den seg selv, og tallene du har funnet betyr noe annet. De er oppgitt i tommer kanskje? Mulig jeg er helt på jordet, jeg kjenner bare den motoren i bil. Edited May 19, 2010 by dvil (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Førstereisgutten Posted May 20, 2010 Author Share Posted May 20, 2010 Det er nok i tommer det som står på dokumentet ja. Men denne motoren har nok ikke hydrauliske løftere... Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Førstereisgutten Posted May 20, 2010 Author Share Posted May 20, 2010 Kan se ut som jeg har tatt feil i denne saken gitt, skal være hydrauliske løftere på den, så jeg fikk bestilt meg en bok som viser prosedyren på disse... Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
step Posted May 20, 2010 Share Posted May 20, 2010 Snur støtstangen mellom fingrene når du skrur muteren på vipearmen ned. Og når det lugger tar du 3/4 omdreinig til. Quote SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts