Brizo Startet 22.Mai.2010 Del på Facebook Startet 22.Mai.2010 Var ute for å fylle opp dieseltanken før overlevring til ny eier i morgen. På veie hjem måtte jeg bare få orden på noe og satte båten i fri. Titter så opp etter ett par minutter og ser jeg har drevet innen for staken og grunnen nærmet seg. Ok, satte båten i revers for å komme ut på dypt vann igjen. Og gjett hva som skjedde, rett i ei grunne med gjørme og stein. J..... festlig, og det med duopropell. Billig? Begge propellene ble skada, men den miste så ut som ei vissen rose. Og det værste er at jeg er lomme kjent i området. Vet det er individuelt til hvilken selskap man er i. Jeg bruker Quality Brookers. Spørsmålet blir da: hvor lang tid bruker en takst mann på å komme for å se skaden? Og kan jeg ta av propellen og sette på ny før en takst mann har sett den gamle? Sitér dette innlegget Link to post
68 GT Svart 22.Mai.2010 Del på Facebook Svart 22.Mai.2010 Den erfaringen jeg har,er at man (Fordel om en person fra et verksted ringer)tar en tlf til selskapet først,får klarsignal og skifter delen og sender regninga. Dette gjelder Gjensidige,der har jeg fått alt fra propeller til trim motorer uten besøk av takstmann,ikke engang bilde har jeg blitt spurt om Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
Aldebaran Svart 22.Mai.2010 Del på Facebook Svart 22.Mai.2010 ikke engang bilde har jeg blitt spurt om Skal vel ikke se helt bort fra at båtverkstedet har sørget for at forsikringsselskapet har fått sine bilder som et vedlegg til prisoverslaget..... Standard Prosedyre. Sitér dette innlegget Link to post
ing Svart 23.Mai.2010 Del på Facebook Svart 23.Mai.2010 Er du sikker på at ikke drevet har fått seg en trøkk ? Det er lite som gir etter, siden det er direkte kobling og ikke noen gummi foringer i propellerene. Sitér dette innlegget "Seilbåt er fint d, men ikke nødvendig" Link to post
KenBjork Svart 23.Mai.2010 Del på Facebook Svart 23.Mai.2010 Kjipt da Brizo Mye pris for propellene da ca ? Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Brizo Svart 23.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mai.2010 Hei, er ikke sikker på om drevet har fått noen form for skade. Båten skal tas til Vallø Motor til tirsdags morgen. Den må på land for en grundig sjekk. Det blir et forsikrings oppgjør dette. 10000 kr. i egenandel. Får håpe Vallø rekker å bli ferdig senest fredag. Viss ikke, går handelen rett i dass. Men uansett blir det som nytt igjen, skroget har ikke hatt landkjenning. Er det noen som ønsker et røverkjøp på ny Nimbus 230 med den helt nye D3 220 og masse utstyr. Så si ifra. 240 båtpenger under ny pris! Sitér dette innlegget Link to post
68 GT Svart 23.Mai.2010 Del på Facebook Svart 23.Mai.2010 Standard Prosedyre. Nix.Skrur selv......... Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
Brizo Svart 23.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mai.2010 Joda 68 GT, selvfølgelig kan jeg skru selv, men da ryker også garantien. Båten er kun 1 mnd. gammel, så amatør fingrene mine får holde seg vekk ifra dette. Å bytte ei propell er jo ikke all verdens, men det er jo greit å få kontrolert akselen for eventult kast på VP verksted. Sitér dette innlegget Link to post
Brizo Svart 25.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mai.2010 Det er så deilig å møte firmaer som snur seg rundt når man trenger dem. Ringte Vallø Motor ved Terje Jensen kl. 0730 i dag. Fortalte om brøler´n min. Det var bare å komme så fort jeg kunne det, så skulle dem hjelpe meg. DET ER SÅ GODT Å MØTE LITT GOD GAMMELDAGS SERVICE!! Jeg kom til dem kl.1030, og da løfta de båten på land omgående. Foruten duopropellen, så var det også litt kast i den minste akselen. Det er 2 stk aksler til en duopropell. Propellene hadde de, men skulle få tilsendt akselen i fra Gøteborg. Den skal være på plass allerede imorgen. Og da regnet de med at båten kom på vannet på slutten av dagen. Takk Vallø Motor for en flott service! Som det er dessverre mangelvare i dag. Så da får jeg håpe at ikke forsikringen lager noe krøll og forsinkelser for meg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.