Jump to content

Uflaks- krølla propellen dagen før overlevering

Brizo

Recommended Posts

Var ute for å fylle opp dieseltanken før overlevring til ny eier i morgen. På veie hjem måtte jeg bare få orden på noe og satte båten i fri. Titter så opp etter ett par minutter og ser jeg har drevet innen for staken og grunnen nærmet seg. Ok, satte båten i revers for å komme ut på dypt vann igjen. Og gjett hva som skjedde, rett i ei grunne med gjørme og stein. J..... festlig, og det med duopropell. Billig? Begge propellene ble skada, men den miste så ut som ei vissen rose.

Og det værste er at jeg er lomme kjent i området.

Vet det er individuelt til hvilken selskap man er i. Jeg bruker Quality Brookers.

Spørsmålet blir da: hvor lang tid bruker en takst mann på å komme for å se skaden? Og kan jeg ta av propellen og sette på ny før en takst mann har sett den gamle?

Den erfaringen jeg har,er at man (Fordel om en person fra et verksted ringer)tar en tlf til selskapet først,får klarsignal og skifter delen og sender regninga.

Dette gjelder Gjensidige,der har jeg fått alt fra propeller til trim motorer uten besøk av takstmann,ikke engang bilde har jeg blitt spurt om :smiley:

Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........

Hei, er ikke sikker på om drevet har fått noen form for skade. Båten skal tas til Vallø Motor til tirsdags morgen. Den må på land for en grundig sjekk.

Det blir et forsikrings oppgjør dette. 10000 kr. i egenandel.

Får håpe Vallø rekker å bli ferdig senest fredag. Viss ikke, går handelen rett i dass.

Men uansett blir det som nytt igjen, skroget har ikke hatt landkjenning. Er det noen som ønsker et røverkjøp på ny Nimbus 230 med den helt nye D3 220 og masse utstyr. Så si ifra. 240 båtpenger under ny pris!

Joda 68 GT, selvfølgelig kan jeg skru selv, men da ryker også garantien. Båten er kun 1 mnd. gammel, så amatør fingrene mine får holde seg vekk ifra dette. Å bytte ei propell er jo ikke all verdens, men det er jo greit å få kontrolert akselen for eventult kast på VP verksted.

Det er så deilig å møte firmaer som snur seg rundt når man trenger dem. Ringte Vallø Motor ved Terje Jensen kl. 0730 i dag. Fortalte om brøler´n min.

Det var bare å komme så fort jeg kunne det, så skulle dem hjelpe meg. DET ER SÅ GODT Å MØTE LITT GOD GAMMELDAGS SERVICE!!

Jeg kom til dem kl.1030, og da løfta de båten på land omgående. Foruten duopropellen, så var det også litt kast i den minste akselen. Det er 2 stk aksler til en duopropell.

Propellene hadde de, men skulle få tilsendt akselen i fra Gøteborg. Den skal være på plass allerede imorgen. Og da regnet de med at båten kom på vannet på slutten av dagen.

Takk Vallø Motor for en flott service! Som det er dessverre mangelvare i dag.

Så da får jeg håpe at ikke forsikringen lager noe krøll og forsinkelser for meg.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...