Trinn II Posted May 23, 2010 Share Posted May 23, 2010 Jeg har et Jabsco pumpetoalett som jeg sliter litt med. Når jeg pumper ned MED vann flusch så fylles skåla opp med vann uten at noe går ned. Og når jeg puper UTEN vann flusch så får jeg tilbakeslag av luft. Mye luft. Hva kan problemet være? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Ida Marie III Posted May 23, 2010 Share Posted May 23, 2010 kan være at utluftingen din på septikktanken er tett, dermed overskuddsluften tilbake til toalettet Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
AndreHugo Posted May 23, 2010 Share Posted May 23, 2010 Hvis du har septik-tank er jeg ganske sikker på at utluftinga på tanken er tett. Mest sannsynlig urinsten eller papir som har tettet luftinga. Som oftest ligger problemet to plasser. Det er enten skroggjennomføringa på yttersia av båten (sil er rustet tett), eller det mest sannsynlige er på tanksia. Der bruker det å tette seg med papir eller urinsten. Få åpnet lufteslangen og stikk ned ett tynt skrujern eller lignende for å få åpnet. På min båt var det urinsten/forkalkning som var problemet og jeg måtte borre opp tankluftinga gjennom røret. Brukte tynn og lang bor slik at jeg fikk ett lite hull, og deretter utvidet hullet smått om smått. Problemet ble borte . Lykke til . Men vær obs på at det sikker stinker noe helt for jæv..... Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts