SveinHa Posted May 24, 2010 Share Posted May 24, 2010 Min nyinnkjøpte gamle skjærgårdsjeep har hydraulisk styring fra L.S. Der står i boken at de anbefaler DEXRON II olje i denne. Så vidt jeg vet er alle Dexron (ATF) oljer røde på farge men i min styring er oljen helt glassklar men virker som å ha viskositet som en hvilken som helst ATF eller kanskje noe tykkere. Noen som vet hvilken olje dette kan være og om jeg kan etterfylle med vanlig rød Dexron III? Dexron II er vel ikke å få tak i lenge og Dexron III skal være bakoverkompatibel. Quote Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post Share on other sites More sharing options...
rago63 Posted May 24, 2010 Share Posted May 24, 2010 Jeg fikk med 1 liter av meket "Hydraulig steering fluid" viskosetet SAE 22 da jeg kjøpte min LS. Dette var ikke et LS-produkt, men ble levert av forhandler. Under montasje valgte jeg ikke å benytte denne, da jeg kun hadde denne literen og ikke var trygg på at dette var nok til oppfylling og lufting av systemet. Denne oljen var klar av farge, eller svakt gyllen.Valgte derfor å benytte DX III, som man kan få tak i over alt. I ditt tilfelle kan det jo gå an å skifte all oljen til dette. Utgiftene er ikke store, og da vet du jo til senere hvilken type olje som er benyttet. Quote ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post Share on other sites More sharing options...
SveinHa Posted May 24, 2010 Author Share Posted May 24, 2010 Har nok en følelse av at denne blanke oljen er en ATF variant. Er nok like lurt å erstatte med Dexron III som en får tak i over alt. Ser ikke noen lekkasjer hos meg men der var VELDIG mye luft i systemet. Har luftet en del men kan ikke ta mer uten å etterfylle. Quote Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts