Jump to content

Drømme priser på Finn


KARILLA

Recommended Posts

Tror det er mange som har vanskeligheter for å ta inn over seg det nye og lavere prisleie, å det er jo forståelig. Har lagt merke til at båter jeg mener er rett priset har kort liggetid på Finn så kjøperne er nok der. Når det gjelder artikkelens påstand om at prisnivået nå er stabilisert så tenker jeg at det er like mye proaganda fra bransjen som kvalifisert gjetning, vi får vel se.

Link to post
Share on other sites

:thumbsup: Mye båt for pengene det der.

 

Takk for det! :thumbsup:

 

 

Er ute etter en motor båt til 800000kr

 

Altså, jeg skal ikke gjøre dette vanskelig.

Dersom det er ønskelig kan jeg for en kortere periode heve prisen til det beløpet?

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Kanskje etterspørselen etter vinddrevne båter tar helt av.

Det vil påvirke dieselprisen positivt for oss som holder ut med store grønne diesel spisende dyr i kjelleren.

 

Gleder meg til sesongen uansett dieselpriser:-))

Redigert av HAIK (see edit history)

Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig!

Link to post
Share on other sites

80-talls Balticer har jo vært helt vilt priset. Prisene på de litt nyere (fra 98 og oppover) er relativt sett langt mer spiselige......

 

Enig med deg der.. med tanke på at en baltic kostet rundt 360 000 flett ny i 86 så burde IKKE en brukt en ligge langt over..

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

Denne kan vel ikke være helt feil priset??

 

[

 

Tipper at den er 50-100`for dyr. Mange vil nok ha litt større motor. selv om KAMD 43 er en god motor.

Tror 290 Hk Yanmer er de flestes ønske i denne båten.

 

Denne tråden er jo gammel og DN`s artikkel er fra mai i fjor (2010). Det som er sikkert er at de tok feil. Det er kjøpers marked nå også, og veldig mange priser bruktbåten som om ingen ting har skjedd i de siste par årene. Noen få priser slik at de får solgt.

Av forhandlere ser man f.eks at Stavanger Marinesnter selger bra med brukt, men de har også stort sett bra priser.

 

At veldig høye drifstoffpriser vil kunne får flere til å tenke seg om en ekstra gang før de velger båt tror jeg helt sikkert på. De som kanskje vil merke det mest er de som selger båter med større motorer, kanskje særlig bensinmotorer... .

 

Jeg følger litt på NB870, SAGA315, Viknes 880/1030. Kommer flere og flere av disse på FINN. Mange har lagt der lenge og blir ikke solgt pga for høy pris. Helt siden våren i fjor har det vært båter som har lagt der uten å bli solgt. Der finnes kjøpere. Det så jeg da en bekjent solgte sin Saga 315. Den var helt strøken med masse utstyr, lite brukt. Priset den 150` under de andre som lå på FINN og solgte på relativt kort tid.

 

Motsetingen er husmarkedet hvor det nå fremover er selgers marked pga for få boliger. Det vil drive prisene opp på hus, mens i båtmarkedet vil det nok være kjøpers marked i år også. De som skal bytte båt er det jo det samme for, Skal de bytte til større brukt er det fakstisk en fordel. De får mindre for sin båt, men de betaler også mindre når de kjøper en større bruktbåt. Avslaget på den store båten er større enn den mindre båten.

Redigert av olpi (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Tipper at den er 50-100`for dyr. Mange vil nok ha litt større motor. selv om KAMD 43 er en god motor.

Tror 290 Hk Yanmer er de flestes ønske i denne båten.

 

 

Sant det olpi.. 50 får man sikkert prutet ville man tro.. ser jo ut som om eier vil bytte båttype i annonsen.

 

Det med motor er jo et viktig poeng.. og ja yanmaren er vel klar favoritt i balticene. :flag_bp:

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

Enig med deg der.. med tanke på at en baltic kostet rundt 360 000 flett ny i 86 så burde IKKE en brukt en ligge langt over..

Jeg kjøpte ny Scand Baltic i 1986 - mener jeg ga 529.000 for den. Kan jeg huske så feil?


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

Et eksempel på drømmepris etter mitt skjønn. Er det virkelig noen som betaler dette?

Link

Ser ok ut på bilder, men det er jo en gammel båt med første gen. 41 motorer (Smoke on the water).

Hvis vedkommende har kostet på 250`på motorene kan man virkelig begynne å lure :rolleyes:

(sjekk bilde av motor). Må vel være nye turboer og nye hydrauliske gear :rolleyes:

Redigert av olpi (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Synes det er vanskelig å trekke slutninger alene ut fra annonsene. Min forrige båt var den desidert dyreste på finn når jeg kjøpte den. Jeg kjøpte den likevel. Når jeg solgte den var den også dyrest på finn. Men den ble solgt til prisantydning. Så det er en del elementer rundt vedlikehold av både synlige og mindre synlige deler som har betydning for betalingsvilligheten.

 

Båten jeg har nå var også en stivt priset båt. Meningen var da også at vedlikehold og utrustning skulle være slik at det for min bruk var mer ønskelig å få dette ferdig enn å kjøpe en billigere utgave og deretter ruste opp.

 

Jeg synes generelt at prisene på båter i prisleie 900' til 1300' for 2 år siden nå typisk ligger 2-300' lavere nå, enkelte utgaver enda mer ned. Nå tenker jeg typisk på de båter jeg selv har fulgt med på (Princess, Fairline, Storebro og tilsvarende fra slutten av 80 og begynnelsen av 90 tallet på 35-40 fot). Det er mitt generelle inntrykk fra finn.no, så selgerne har vel tatt inn over seg at verden er litt annerledes nå. Likevel er det en del av båtene som ligger lenge og usolgt, så det er vel noen gode muligheter sammenlignet med markedet for et par år siden.

Redigert av nordan family 27 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...